• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402091208379
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل محیط زیست خوزستان با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌ها:

ساعت ادارات و مراکز آموزشی خوزستان فعلا تغییری ندارد/ فعالیت‌های آلاینده باید کاملا متوقف شود

ساعت ادارات و مراکز آموزشی خوزستان فعلا تغییری ندارد/ فعالیت‌های آلاینده باید کاملا متوقف شود
آلودگی هوای اهواز

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اعلام وضعیت سکون و پایداری هوا تا روز چهارشنبه و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، گفت: فعالیت‌های آلودگی‌زای صنایع آلاینده باید کاملا متوقف شود.

داوود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای خوزستان اظهار کرد: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان روز شنبه (۱۱ آذرماه) به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد و با توجه به اعلام وضعیت شرایط سکون و پایداری هوا از سوی اداره‌کل هواشناسی تا روز چهارشنبه و احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، مصوباتی داشتیم.

وی با اشاره به مصوبات نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا در روز گذشته افزود: بر اساس مصوبات این کمیته مقرر شد مراکز درمانی و اورژانس‌های سراسر استان خوزستان، آمادگی لازم برای ارائه خدمات به بیماران را داشته باشند. همچنین بر رعایت موارد بهداشتی و خود مراقبتی بیشتر توسط بیماران قلبی عروقی و تنفسی تاکید می‌شود.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه فعالیت‌های آلودگی‌زای صنایع آلاینده باید کاملا متوقف شود، گفت: کاهش فلرینگ در اطراف شهرها، توقف آتش‌سوزی مزارع نیشکر، هماهنگی شهرداری‌ها برای استفاده بیشتر شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی با ایجاد مشوق‌های لازم و استفاده کمتر شهروندان از خودروهای شخصی و استفاده از حمل و نقل عمومی نیز باید انجام شود.

در این باره:

اضطرار آلودگی هوای خوزستان در روزهای آینده/ اخطار به صنایع آلاینده اطراف شهر اهواز

وضعیت "قرمز" هوا در چهار شهر خوزستان

میرشکار با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی وضعیت هوای استان خوزستان و ارائه هشدارهای بهداشتی لازم، ادامه داد: باید برای جلوگیری از هر گونه آتش‌سوزی پسماندها در شهرها و روستاها، با نظارت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدام شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های عمرانی در سطح شهرها برای جلوگیری از آلودگی هوا و ایجاد ترافیک نیز از دیگر مصوبات این کمیته در نشست روز گذشته بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: فعلا ساعات فعالیت ادارات و مراکز آموزشی تغییری ندارد و هر گونه تصمیم‌گیری درباره فعالیت ادارات و مراکز آموزشی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۲۲:۴۹

پخش کمتریل متوقف کنید .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۰۱:۱۱

سلام وقت بخیر الان این خبری که از فرهنگیان خوزستان پخش شد برای مردم اهواز ثابت کرد که به فکر مردم نیستید. یعنی شاخص آلودگی هوای شهر و استان های دیگه چه پایین و چه بالاتر از اهواز باشه ادارات تعطیل شد ولی اهواز اصلا تعطیل نشد واقعا حیف این مردم. پیغامی از یک کارگر به سازمان بخش آلودگی خوزستان.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۵۳

ترافیک نداریم همه اش از دوهزار حلقه چاهی هست که تو خوزستان و اطراف اهواز هست از نیروگاه رامین از صنایع فولاد ببخشید مگه مردم نمیدونن فقط دودش داره تو خلق ما می‌ره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۱۳:۳۵

واقعا برای مسئولین خوزستان متاسفم بچه های ما در مدرسه هر روز حالشون بد میشه و دچار آلرژی شدید شدند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۲۵

بچه من دو هفته هست ریه هاش درگیر شده و همش سرفه میکنه، مدرسه هارو تعطیل نکردید، خودم بچمو نفرستادم، ما اینجا داریم از بین میریم وقتی شهردار و مسئولین اهواز از جاهای دیگه اومدن( هرچند اونایی که خوزستانی‌ بودن هم کاری نکردن) از ماست که بر ماست