• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091208423
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل صمت استان خبر داد:

فعالیت ۱۳۶۴ واحد صنعتی در لرستان

فعالیت ۱۳۶۴ واحد صنعتی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل صمت لرستان گفت: در استان ۱۳۶۴ واحد صنعتی داریم که تنوع محصولات صنعتی در حوزه صنایع معدنی، سلولوزی، بهداشتی، شیمیایی، پتروشیمی و دیگر صنایع موجود و متناسب با رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد

بهمن جعفری دوازدهم آذرماه در مراسم تجلیل از مدرسان و دانشجویان شایسته تقدیر دانشگاه که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری علم و تحقیق را کلید اصلی پیشرفت در کشور می‌دانند و در دهه‌های اخیر بحث اعتلاف صنعت و دانشگاه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و با توجه به رشد لحظه‌ای تکنولوژی و رقابتی که بین کشورها در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود دارد، برخورداری از دانش روز و دستیابی به فرآوری‌ها و تکنولوژی‌ها گام اساسی توسعه تکنولوژی‌ است.

وی ادامه داد: توسعه تکنولوژی مستلزم ارتباط صنعت و دانشگاه است، تکنولوژی نیز از چهار عنصر اصلی انسان، ماشین‌آلات، سازمان و اطلاعات ساخته شده که انسان نقش کلیدی را در این حوزه دارد و با توجه به رسالت و مأموریتی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و تربیت نیروهای انسانی و متخصصی که مرتبط با حوزه کار و تولید است، می‌طلبد ارتباط تنگاتنگی بین حوزه دانشگاهی کشور و مراکز صنعتی وجود داشته باشد.

جعفری افزود: طی دو سال اخیر ارتباط حسنه‌ای بین دانشگاه‌های لرستان ازجمله دانشگاه جامع علمی کاربردی با حوزه صمت در بحث صنعت، معادن و تجارت وجود داشته و این ارتباط تنها زمانی مؤثر است که بتوانیم از علوم دانشگاهی محصولاتی را تولید کنیم.

مدیرکل صمت لرستان گفت: در لرستان ۱۳۶۴ واحد صنعتی داریم که تنوع محصولات صنعتی در حوزه صنایع معدنی، سلولوزی، بهداشتی، شیمیایی، پتروشیمی و دیگر صنایع موجود و متناسب با رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و این امکان ایجاد شده که ارتباط تنگاتنگی بین این دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی و مراکز تولیدی باشد.

وی تصریح کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه منافعی برای دانشگاه و صنعت در پی خواهد داشت، مانند اینکه با استفاده از دانش دانشگاه‌ها محصولات جدیدی تولید شود و جامعه نیز از این ارتباط منفعت خواهد برد و اینکه تبدیل مطالعات علمی به صنعت باعث ایجاد اشتغال شده و درآمدزایی خواهد داشت و در نهایت صنایع تولیدی شکل خواهد گرفت.

جعفری اضافه کرد: طی دو سال گذشته و در دولت سیزدهم با همکاری‌های استاندار لرستان که توجه ویژه‌ای به حوزه تولید دارند و بر ارتباط مستمر با دانشگاه‌های تأکید دارند، یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم و مجموعه اقتصادی استان زیرساخت‌ها و حفظ شرایط موجود واحدهای صنعتی علی‌رغم تحریم‌هایی که برعلیه کشور وضع شده و بحث تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اجرای طرح توسعه‌های واحدهای موجود را داریم.

مدیرکل صمت لرستان افزود: در قانون بهبود فضای کسب و کار درگاه ملی مجوزها در تسریع صدور ومجوزها و کاهش امضاهای طلایی اجرا شده است، ما ۳۲ روش تأمین مالی داریم که می‌توانیم جهت ایجاد کسب‌وکارها از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha