• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402091208540
  • منبع : بازار

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتور به مناسبت روز بیمه

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتور به مناسبت روز بیمه

صندوق تامین خسارت‌های بدنی به مناسبت روز بیمه طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو را اعلام کرد. طرح بخشودگی جرایم دیرکرد موتور از تاریخ ۱۳ آذر تا ۱۲ دی به مدت یکماه و طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه خودرو و سایر وسایل نقلیه به مدت ۱۸ روز از تاریخ ۱۳ تا ۳۰ آذر در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از بیمه دات کام، این طرح مختص موتورسیکلت‌ها و خودروهای فاقد بیمه‌نامه‌ای است که اقدام به خرید بیمه شخص ثالث یکساله می‌کنند. جریمه دیرکرد یکی از جرایمی است که جز در زمان اجرای طرح بخشودگی قابل حذف نیست. این فرصت یکماهه بهترین زمان برای خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه است.

هدف از اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و خودرو

۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند . بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارات بدنی هر سال به مناسبت‌های مختلفی اقدام به اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد خودرو و موتور می‌کنند. این طرح امسال با اهداف زیر اجرا می‌شود:

  • حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه
  • فرهنگ سازی برای خرید بیمه شخص ثالث
  • اجرای طرح‌های تشویقی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث قبلی به مدت ۱۷ روز در شهریور ماه ۱۴۰۲ اجرایی شد. در آن طرح جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه با خرید بیمه یکساله مورد بخشودگی قرار گرفت.

طرح کنونی به مدت یک ماه فرصت معافیت از پرداخت جرایم دیرکرد را برای موتورسیکلت سواران و به مدت ۱۸ روز نیز فرصت معافیت از پرداخت جرایم دیرکرد را برای سایر وسایل نقلیه زمینی مانند خودروها فراهم می‌کند.

چه مواردی شامل ایجاد جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌شود؟

در شرایط زیر بر اساس قوانین بیمه مرکزی مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خواهید شد:

  • عدم خرید بیمه شخص ثالث از زمان خرید وسایل نقلیه مانند موتور و خودرو
  • عدم تمدید به موقع بیمه‌نامه شخص ثالث پس از اتمام بیمه‌نامه

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد موتورسیکلت و خودرو

موتورسیکلت‌ها و خودروها به ازای هر روز نداشتن بیمه شخص ثالث باید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت نمایند. این جریمه با توجه به حق بیمه پایه، به صورت روزانه و برای حداکثر ۳۶۵ روز محاسبه می‌شود. فرمول محاسبه جریمه دیرکرد به صورت زیر است:

حق بیمه پایه بدون در نظر گرفتن تخفیفات بیمه / ۳۶۵ روز = جریمه دیرکرد روزانه
 

نرخ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و خودرو در سال ۱۴۰۲

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث انواع وسایل نقلیه را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتور به مناسبت روز بیمه

اهمیت تهیه بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت و خودرو

موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیه‌ای است که ریسک بروز حادثه در آن بیش از خودرو است. از طرفی استفاده از موتور برای فرار از ترافیک شهری به یک راهکار محبوب تبدیل شده است. لازم است بدانید در صورت عدم تهیه بیمه شخص ثالث علاوه بر پرداخت جریمه دیرکرد عواقب دیگری نیز در انتظار شما است. برای مثال اگر تصادف کنید و بیمه نداشته باشید، در صورتی که مقصر حادثه شما باشید باید تمام خسارات مالی و جانی طرف مقابل را خودتان پرداخت کنید. همچنین در صورت مشاهده توسط پلیس موتورسیکلت یا خودرو شما توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود و برای ترخیص آن علاوه بر خرید بیمه شخص ثالث باید هزینه‌های مربوط به جریمه دیرکرد و پارکینگ را نیز پرداخت نمایید.

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو

استفاده از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت یک راهکار کاربردی برای خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت هزینه‌های اضافی است. این طرح از ۱۳ آذر تا ۱۲ دی برای موتورسیکلت‌ها و از ۱۳ آذر تا ۳۰ آذر نیز برای سایر وسایل نقلیه اجرا می‌شود. با خرید بیمه شخص ثالث یکساله در این بازه زمانی جرایم دیرکرد بیمه شما بخشوده خواهد شد. در این مقاله در مورد جریمه دیرکرد، اهمیت بیمه شخص ثالث و نحوه محاسبه جریمه دیرکرد با شما صحبت کردیم. امیدواریم به اهمیت خرید بیمه شخص ثالث پی برده باشید و در صورت نداشتن بیمه نهایت استفاده را از این طرح ببرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha