• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402091208675
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه حوادث فارس؛

از زمین‌گیر شدن کاروان خودروهای شوتی تا کشف ۹۰ دستگاه ماینر قاچاق

از زمین‌گیر شدن کاروان خودروهای شوتی تا کشف ۹۰ دستگاه ماینر قاچاق

ایسنا/فارس در اخبار کوتاه حوادث که توسط مرکز اطلاع‌‍رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، اخباری چون توقیف ۶ دستگاه سواری شوتی در لارستان، دستگیری قاتل در داراب، کشف ۹۰ دستگاه ماینر قاچاق در شیراز و... به چشم می‌خورد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۱۲ آذرماه از توقیف ۶ دستگاه سواری شوتی حامل ۳۵ میلیارد ریال انواع سیگار خارجی قاچاق در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان لارستان در راستای مقابله هدفمند و موثر با قاچاقچیان، حین کنترل محورهای مواصلاتی در یک عملیات هماهنگ و ضربتی با رصد اطلاعاتی ۶ دستگاه سواری تندرو شوتی حامل بار قاچاق را شناسایی و دستور ایست دادند که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

وی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه رانندگان خودروها را رها و متواری شدند، تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی شوتی و همچنین پاکسازی از محل تردد آنها در مجموع ۲ میلیون و ۱۶۷ هزار نخ انواع سیگار خارجی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش سیگارهای قاچاق کشف شده را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری با جدیت ادامه دارد.

ملک‌زاده ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از عموم شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک و مجرمانه توسط قاچاقچیان و افراد قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری قاتل به همراه همسرش در داراب

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: قاتل به همراه همسرش که مردی ۳۱ ساله را به قتل رسانده بودند، در شهرستان داراب دستگیر شدند.

حمید افرامن اظهار کرد: در هفدهم مهرماه سال جاری در پی وقوع یک فقره قتل همراه با سوزاندن جسد مقتول در یکی از محله‌های شهرستان داراب، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس داراب در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل به همراه همسرش مقتول را به یکی از محله‌های این شهرستان انتقال و پس از بستن دست و پاهای وی، آن را آتش و به قتل می‌رسانند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی داراب از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از ۵۰ روز قاتل ۲۹ ساله به همراه همسر ۲۳ ساله‌اش را شناسایی و آنان را در یکی از بخش‌های این شهرستان در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی عنوان کردند، گفت: بدون شک بخش مهمی از توفیقات پلیس مرهون همکاری مردم بوده و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک موضوع را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند.

کشف ۹۰ دستگاه ماینر قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۹۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در محدوده غرب شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه "بیدزرد" قرار گرفت.

فرج شجاعی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۹۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود؛ لذا شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۲۱ فقره سرقت محصولات باغی در پرونده متهمین

فرمانده انتظامی بوانات از دستگیری سارقین با اعتراف به ۲۱ فقره سرقت از محصولات باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ و پلیس آگاهی قرار گرفت.

ابوالحسن مزارعی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بوانات با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو وانت مزدا و مخفیگاه متهمین، ۶۰۰ کیلوگرم محصولات باغی از جمله کشمش و گردو سرقتی کشف شد، گفت: پرونده قضایی تشکیل و متهمین برای رسیدگی به بزه ارتکابی، روانه دادسرا شدند.

وی با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت از محصولات باغی اعتراف کردند، اظهار کرد: مبارزه با سرقت و برخورد با سارقان از مهم‌ترین اولویت‌های این فرماندهی است و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha