• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402091308716
  • خبرنگار : 50225

اعلام اضطرار آلودگی هوا از سوی مرکز بهداشت خوزستان

اعلام اضطرار آلودگی هوا از سوی مرکز بهداشت خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در شرایط پایداری هوا که شاخص کیفیت هوا به سمت وضعیت ناسالم می‌رود، وضعیت اضطرار اعلام می‌شود و در کمیته اضطرار آلودگی، اعضا در مورد علل آلودگی‌ها صحبت می‌کنند و پیگیری‌ها برای کاهش آلایندگی و کاهش مواجهه مردم با این شرایط انجام می‌شود.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای خوزستان اظهار کرد: در پی آلودگی هوا، وضعیت اضطرار را اعلام کردیم و در روز شنبه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.

وی افزود: در این شرایط منابع آلاینده هوا مشخص می‌شود و فعالیت‌هایی که منجر به آلودگی می‌شوند باید متوقف شوند یا کاهش یابند. همچنین باید اقداماتی برای کاهش مواجهه مردم با آلودگی انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به تاثیر پایداری هوا در افزایش غلظت آلاینده‌ها، بیان کرد: در شرایط پایداری هوا که شاخص کیفیت هوا به سمت وضعیت ناسالم می‌رود، وضعیت اضطرار اعلام می‌شود و در کمیته اضطرار آلودگی، اعضا در مورد علل آلودگی‌ها صحبت می‌کنند و پیگیری‌ها برای کاهش آلایندگی و کاهش مواجهه مردم با این شرایط انجام می‌شود.

بختیاری‌نیا با اشاره به آثار آلودگی هوا بر سلامت، گفت: علائم حاد ناشی از آلودگی هوا در کوتاه‌مدت و بیشتر در افراد دچار بیماری زمینه‌ای، سالمندان، کودکان و زنان باردار ظاهر می‌شود و ممکن است تعدادی از این افراد به بستری نیاز پیدا کنند.

وی در خصوص عوارض درازمدت آلاینده‌ها، عنوان کرد: مواجهه مکرر با برخی آلاینده‌ها عوارض طولانی‌مدت و مزمن بر جای می‌گذارد. مطالعات نشان داده است برخی از موارد سکته قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های مزمن تنفسی و برخی سرطان‌ها می‌توانند ناشی از مواجهه طولانی‌مدت با برخی آلاینده‌ها باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در وضعیت آلودگی هوا باید مردم به‌ویژه گروه‌های پرخطر تا حد امکان در منزل بمانند و در صورت ضرورت خروج از منزل، حتما از ماسک و ترجیحا ماسک N۹۵ استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۱۷:۳۶

چرا یک ماه مدارس اهواز رو تعطیل نمیکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۵۵

مگه کسانی که درخوزستان زندگی میکنندانسان نیستند چراتمام شهرهای آلوده راتعطیل کردند ولی خوزستان راتعطیل نکردند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۴ ۰۷:۵۲

خب چرا مدارس رو تعطیل نمیکنید؟ با جون بچه هامون بازی میکنید خوزستان باید مدارس حضوری باشه اما بقیه جاها که آلودگی کمتری دارند غیرحضوری

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۴ ۱۱:۱۲

مسئولان کجایید به خوزستان رسیدگی کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۴ ۱۵:۴۷

بابا خو فقط هی میگید افزایش غلظت آلاینده بیشتر شده وضع اضطراری هست و از این حرفا چرا تهران و اصفهان و ...... شهر های دیگه هوا که یکم آلوده میشه زود کسری از ثانیه خیلی سریع تعطیل میکنید ولی اهواز و بقیه شهرهای خوزستان رو نه مگه ما با اونا چه فرقی داریم ؟؟؟؟؟!!!! حالا امروز خیرسرشون یه لطفی کردند فقط ابتدایی ها رو تعطیل کردند ولی راهنمایی و دبیرستان ها رو نه تعطیل نکردند مگه جنس ریه و شش های ما از آهن درست شده که بین همه تبعیض قائل میشوید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۴ ۱۷:۲۳

چراشهرهای دیگه مثه تهران والبرز .اصفهان و شاهین شهر و..... ازاول هفته تعطیل بودن ولی خوزستان اینجورنبود.... امروزم که اعلام تعطیلی کردن واسه اهواز فقط دبستانیابود یعنی بقیه ی دانش اموزا بیمارنمیشن فقط دبستانیا مهم بودبیماریشون؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۰۰:۳۹

اصلا موافق تعطیلی مدارس نیستم،هرزمان مدرسه برا آلودگی تعطیله،همه بچه ها تو کوچه بازی میکنن،یا خانواده ها رو تو پارک جا برا نشستن پیدا نمیکنن،پس چه فرقی به حالتون داره،حداقل بیشتر زنگ ها تو کلاسن