• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402091308882
  • خبرنگار : 50184

کدام رشته‌های اسکی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود؟

کدام رشته‌های اسکی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود؟

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات اسکی کرمانشاه ظرفیت های کرمانشاه را برای برخی از رشته‌های اسکی خوب دانست.

احسان اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به گذشت چند ماه از راه اندازی رسمی رشته اسکی در کرمانشاه، اظهارکرد: با توجه به اینکه رشته های زیرمجموعه اسکی متعدد است، ما نیز با در نظر گرفتن ظرفیت‌های استان راه اندازی تعدادی از آنها را در دستورکار قرار دادیم.

وی افزود: یکی از رشته هایی که ظرفیت راه اندازی آن را در کرمانشاه داشتیم، رشته رول اسکی است، رشته‌ای که روی آسفالت شیب‌دار است و همان تکنیک‌ها و حرکات اسکی استقامت و صحرانوردی را دارد.

رئیس هیات اسکی کرمانشاه تصریح کرد: طی ماه های گذشته روی این رشته کار کرده و حتی اردوهایی را با حضور سرمربی تیم ملی برای ورزشکاران رول اسکی در کرمانشاه برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه این رشته به تازگی در کرمانشاه راه اندازی شده، اما مهر ماه در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی مازندران شرکت کردیم که ورزشکاران ما در بین ۱۵ استان شرکت کننده در جایگاه ششم قرار گرفتند.

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر ورزشکاران این رشته در پارک شرقی، پارک کوهستان و در مسیر بلوار تاق بستان تمرین می کنند. 

وی بر لزوم راه اندازی پیست رول اسکی در کرمانشاه هم تاکید کرد و گفت: بدنبال این هستیم تا با کمک اداره ورزش و جوانان و یا شهرداری کرمانشاه در مسیر پارک کوهستان چنین پیستی را راه اندازی کنیم.

رئیس هیات اسکی کرمانشاه در ادامه در خصوص ظرفیت کرمانشاه برای راه اندازی رشته اسکی روی برف(اسکی استقامت و صحرانوردی) هم گفت: مقرر شده تا کارشناسان خبره فدراسیون به کرمانشاه بیایند و بازدیدی از مناطق کوهستانی پاوه در اورامانات داشته باشند تا درصورت تائید با جذب یک اسپانسر یک پیست کوچک را برای این رشته در آنجا راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر در دو کشور فرانسه و چین کف پوش هایی ساخته می شود که با انجام زیرسازی و نصب آنها در دامنه کوه، شرایطی کاملا مشابه اسکی روی برف را خواهند داشت.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون اقداماتی در کشورمان در حال انجام است تا مشابه آن را در کشور تولید کنیم. طی رایزنی هایی که  داشته‌ایم مقرر شده به محض اینکه این کف پوش ها به تولید انبوه رسید، جزو اولین استان های باشیم که این کف پوش ها را خواهند داشت. 

وی در پاسخ به این سوال که امکان راه اندازی رشته اسکی روی چمن در کرمانشاه هم وجود دارد یا خیر عنوان کرد: ظرفیت راه اندازی این رشته را داریم، اما وجود پاره ای از موانع باعث می شود تا به راه اندازی آن فکر نکنیم.

اسماعیلی ادامه داد: اسکی روی چمن رشته ای تقریبا تخصصی و قهرمانی است که معمولا ورزشکاران آن زیاد دچار آسیب دیدگی می شوند و از طرفی رشته ای بسیار سخت است که مردم رغبتی برای آن ندارند.

وی تصریح کرد: همچنین راه اندازی این رشته و نگهداری از پیست چمن آن مسلتزم صرف هزینه های زیاد و گزافی است و نیز آب زیادی برای آن مصرف می شود، لذا توجیه چندانی ندارد که بخواهیم آن را راه اندازی کنیم.

رئیس هیات اسکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: بعلاوه، این رشته تنها مسابقات قهرمانی جهان را دارد و از جمله رشته های المپیکی هم نیست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۱۱:۱۵

بازهم سخن از ورزش استان شد آنهم ورزش بسیار زیبای اسکی یادی شود از ده طرح شاخص ورزشی نیمه تمام استان : استخر قهرمانی دهکده المپیک . ورزشگاه شش هزار نفری ولایت دهکده المپیک. دیواره سنگ نوردی کرمانشاه. پیست کانوپولو . پیست سوارکاری. پیست اتومییل رانی . تکمیل ورزشگاه ۱۵ خرداد و......... طرحهای مهمی که به سرنوشت غم انگیز و نامعلوم موزه منطقه ای و قطار شهری . و حتی مصلی کرمانشاه قرار بود بزرگترین مرکز فرهنگی غرب کشور شود گرفتار شده اند . لطفاً رسیدگی فرمایید باتشکر