• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402091308942
  • خبرنگار : 71660

سیپری: شرکت‌های تسلیحات غربی به دلیل جنگ اوکراین در افزایش تولید شکست خورده‌اند

سیپری: شرکت‌های تسلیحات غربی به دلیل جنگ اوکراین در افزایش تولید شکست خورده‌اند

«موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم» موسوم به «سیپری» امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت، علی‌رغم درخواست‌های بسیار زیاد در تولید سلاح و تجهیزات نظامی، اکثر شرکت‌های تسلیحاتی در افزایش تولیدات سال ۲۰۲۲ با شکست مواجه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، موسسه سیپری (SIPRI) تاکید می‌کند که این مسئله به دلیل کمبود کارگر، افزایش قیمت‌ها و اختلالات زنجیره تامین که توسط جنگ روسیه-اوکراین بدتر شده، رخ داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سیپری می‌گوید، فهرستی از ۱۰۰ شرکت مربوطه نشان می‌دهد که درآمد تسلیحاتی بزرگترین شرکت‌های تولید کننده تسلیحات و خدمات نظامی جهان در سال گذشته میلادی به ۵۹۷ میلیارد دلار رسیده که حاکی از ۳.۵ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ است.

«لوسی بروسودرو» مدیر برنامه هزینه‌های نظامی و تولید تسلیحات در موسسه سیپری گفت: بسیاری از شرکت‌های تسلیحاتی با موانعی برای افزایش تولیدات مواجه شده‌اند.

سیپری در گزارشش می‌گوید، درآمد ۴۲ شرکت آمریکایی در این فهرست که ۵۱ درصد هزینه‌های کل فروش تسلیحات را دربر می‌گیرد، ۷.۹ درصد کاهش داشته و به رقم ۳۰۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

این موسسه تحقیقاتی دلیل این کاهش را مسائل مربوط به زنجیره تامین و کمبود کارگر که ناشی از پاندمی کووید۱۹ می‌شود، دانسته است.

«نان تیان» محقق ارشد موسسه سیپری گفت: ما شاهد هستیم که چگونه این آمار به دستورات جدید در راستای جنگ اوکراین مربوط می‌شوند.

موسسه سیپری بدون اشاره به رژیم صهیونیستی و کره‌جنوبی گزارشی را از وضعیت تولید تسلیحات در آسیا مطرح کرد که می‌گوید: درآمد شرکت‌های آسیا و خاورمیانه به طرز چشمگیری در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است و این مسئله توانایی آن‌ها را در پاسخ به درخواست‌های فزاینده در کمترین زمان ممکن نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha