• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402091308972
  • خبرنگار : 30057

رونمایی از ۲۵ محصول فناورانه در هفته پژوهش/ عرضه ۲۰۸۸ محصول در نمایشگاه فناوری

رونمایی از ۲۵ محصول فناورانه در هفته پژوهش/ عرضه ۲۰۸۸ محصول در نمایشگاه فناوری
عکس آرشیوی است

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رونمایی از ۲۵ محصول دانش‌بنیان در هفته پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از ۲۰ تا ۲۲ آذر برگزار می‌شود و در طی آن از فناوران برتر تقدیر می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد امروز  در نشست خبری هفته ملی پژوهش و فناوری که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، برگزاری هفته پژوهش و فناوری را فرصتی برای ارائه قابلیت‌ها و دستاوردهای نظام علم و فناوری دانست و گفت: این فرصت می‌تواند نیازهای کشور را به فناوران و شرکت‌ها متصل می‌کند که در نهایت منجر به ارائه خدمات می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و۱۶۴ واحد فناور در پارک‌ها و مراکز رشد مستقر هستند و در این واحدها ۱۲۳ هزار و ۹۹۸ نفر مشغول به فعالیت هستند. 

محمدعلی‌نژاد، فن بازار را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه پژوهش و فناوری نام برد و گفت: در این نمایشگاه ۲۰۸۸ محصول ارائه می‌شود که به این شرح است:

* فناوری‌های زیستی: ۴۸۶ فناوری

* فناوری نانو: ۱۹۶ فناوری

* اپتیک و فوتونیک: ۱۰۳ محصول

* مواد پیشرفته: ۱۴۱ محصول

* سخت‌افزارهای حوزه برق و الکترونیک: ۳۲۲ محصول

* فناوری اطلاعات: ۲۴۷ محصول

* تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید: ۳۱۶ محصول

* فناوری دارویی: ۸۷ محصول

* تجهیزات پزشکی: ۱۲۱ محصول

* هوافضا: ۱۸ محصول

* سایر حوزه‌ها: ۵۱ محصول

معاون فناوری وزیر علوم یادآور شد: از تعداد ۲۰۸۸ محصول حدود ۱۴۵۰ محصول مربوط به دانشگاه‌ها، ۲۱۳ محصول مربوط به پژوهشگاه‌ها، ۲۳۶ محصول مربوط به پارک‌ها، ۱۳۳ محصول مربوط به مراکز رشد و ۴۵ محصول مربوط به سایر سازمان‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: رونمایی از برخی محصولات از دیگر برنامه‌های این هفته است که در حال حاضر ۵۷ محصول در مرحله ارزیابی قرار دارد و در نهایت ۲۵ محصول رونمایی می‌شود.

محمدعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه پژوهشگران، فناوران و مدیران در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. نظام ایده‌ها و نیازها، آشنایی با آینده‌سازان. پردیس‌های علم و فناوری، تهیه اسناد اختراع، نشان تجاری و تجاری‌سازی نوآوری‌ها از موضوعات این کارگاه‌ها است.

وی تقدیر از فناوران را از دیگر برنامه‌های این رویداد نام برد و گفت: تعداد ۱۷۶ فناوری از سراسر کشور در این رویداد معرفی می‌شود، برای این امر ارزیابی‌های اولیه آن پایان یافته است.

به گفته وی، تاکنون ۷۲ فناور از سوی دانشگاه‌ها، یک نفر از دانشگاه آزاد، ۱۰ نفر از سوی پژوهشگاه‌ها، ۲۱ نفر از سوی دستگاه‌های اجرایی، ۵۰ نفر از سوی پارک‌های استانی، ۱۳ نفر از پارک‌های دستگاهی و ۱۳ نفر از سوی مراکز رشد معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha