• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402091308995
  • منبع : استانداری تهران

استاندار تهران اعلام کرد

تدوین طرح چشم انداز ۲۰ ساله استقرار جمعیت در استان تهران/ لزوم پیگیری حق آبه تالاب «بندعلی خان»

تدوین طرح چشم انداز ۲۰ ساله استقرار جمعیت در استان تهران/ لزوم پیگیری حق آبه تالاب «بندعلی خان»

استاندار تهران از تدوین طرح چشم انداز ۲۰ ساله استقرار جمعیت در استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای مسکن استان تهران به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مجید درویشی فرماندار ویژه شهرستان ورامین و جمعی از فرمانداران و مدیران کل استان تهران در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان ورامین برگزار شد.

 فخاری استاندار تهران در این جلسه اظهار داشت: ۴۰۰ هزار تعهد ساخت مسکن در طرح ملی مسکن در استان تهران توسط دستگاه‌های مربوطه باید اجرایی شود.

وی افزود: طرح چشم انداز ۲۰ ساله جهت استقرار جمعیت در سطح استان تهران باید تدوین شود.

استاندار تهران با اشاره به روند ساخت مسکن در استان تهران، تأکید کرد: در حوزه ساخت مسکن باید مدیران تلاش مضاعف و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند و یکی از موضوعاتی که در ساخت مسکن می‌تواند موثر باشد اجرای طرح بازآفرینی بافت فرسوده در سطح شهرهای استان تهران است.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، فخاری در پایان گفت: توجه ویژه ای به قانون جوانی جمعیت باید در حوزه مسکن از سوی همه دستگاه های متولی صورت پذیرد و همه موانع در این مسیر در سطح استان تهران در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.

تدوین طرح چشم انداز ۲۰ ساله استقرار جمعیت در استان تهران/ لزوم پیگیری حق آبه تالاب «بندعلی خان»

لزوم پیگیری حق آبه تالاب «بندعلی خان» بخش جوادآباد شهرستان ورامین

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری همچنین همراه با غراوی معاون عمرانی استاندار تهران، مجید درویشی فرماندار ویژه شهرستان ورامین، جبرائل برادری مدیر کل جهاد کشاورزی، علیرضا مزینانی مدیر کل محیط زیست، بهزاد پارسا مدیرکل آب منطقه ای، رضا بیانی مدیرکل منابع طبیعی استان تهران، شورای معاونین و جمعی از مدیران استان تهران و شهرستان ورامین از تالاب بند علیخان و کویر دشت ورامین بازدید کرد.

 فخاری در این بازدید اظهار داشت: شهرستان ورامین قطب کشاورزی و دامداری استان تهران می باشد و باید همه مدیران توجه ویژه ای به مشکلات و معضلات این تولید کنندگان داشته باشند.

وی افزود: امروز به همراه مدیران کل استان تهران از مسیل رودخانه ها و مسیل های منتهی به تالاب بند علیخان برای بررسی آخرین وضعیت آن بازدید انجام گرفت.

استاندار تهران با تأکید بر احیای تالاب بند علیخان عنوان کرد: حق آبه تالاب بند علیخان با جدیت توسط دستگاه های مربوطه باید پیگیری شود تا بتوانیم از این منبع عظیم زیست محیطی جهت جلوگیری از خطرات ریز گردها و همچنین احیای مراتع عشایر استفاده کنیم.

فخاری سپس گفت: امروز مقرر شد جهت احیای تالاب بند علیخان حق آبه تالاب بند علیخان از رودخانه شور و شیرین و همچنین از رودخانه شور با جدیت پیگیری شود و همچنین جهت حمایت از عشایر نهاده‌های دامی به صورت مدت دار در اختیار آنها قرار گیرد .

وی خاطرنشان کرد: احیای مرتع و تالاب بند علیخان می‌تواند در تامین گوشت گرم استان تهران موثر باشد زیرا اگر مرتع سرسبز باشد دامداران با هزینه کمتری تولید خود را انجام می‌دهند و باعث رونق تولید و اشتغال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha