• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091309101
  • خبرنگار : 50405

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی:

امروز رفراندوم همین راهپیمایی‌هاست

امروز رفراندوم همین راهپیمایی‌هاست

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: امروز رفراندوم همین راهپیمایی‌هاست. ما همه ساله چند رفراندوم در خیابان‌ها برگزار می‌کنیم و حضور گسترده مردم را هم شاهدیم. البته انتخابات با تمام اهمیتی که دارد، رفراندوم محسوب نمی‌شود. 

سید هادی طباطبایی صبح امروز ۱۳ آذر در همایش جهاد تبیین که در سالن همایش‌های موسسه تربیت بدنی آستان قدس برگزار شد، ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه، اظهار کرد: طوفان‌الاقصی به تعبیر رهبری شکست غیر قابل برگشتی برای اسرائیل بود و این‌ حملات اوج عجز و ناتوانی آن‌ها را نشان می‌دهد. رژیم صهیونیستی تاکنون از ۳۰ هزار تن مواد منفجره استفاده و ۲۲۲ هزار مکان را تخریب کرده، اما هیچ گونه پیروزی به دست نیاورده است. ابهت اسرائیل شکسته شده و در میان ملت‌های اسلامی و دنیا به چشم حقارت به آن‌ نگاه می‌کنند. 

وی با بیان اینکه بسیج باید در تمام ابعاد آمادگی داشته باشد، افزود: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش رو داریم. حفظ صحت و سلامت انتخابات وظیفه ما در وزارت کشور و افزایش مشارکت و رقابت وظیفه تمام ما و شما مردم است. دشمن مردم را از حضور در پای صندوق‌ها مایوس و این طور القا می‌کند که حضور مردم تاثیر ندارد و نمایندگان از پیش تعیین‌شده اند و حتی اگر فردی هم با رای مردم به مجلس راه یابد، باز هم تاثیری در حل مشکلات نخواهد داشت. 

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما برای سلامت انتخابات بسیار زحمت کشیده‌ایم، عنوان کرد: تمام مجریان انتخابات آموزش‌های لازم را دیده‌اند و می‌بینند. در استان ۸۰ هزار نفر در روز انتخابات به ما کمک خواهند کرد. معتقدیم اگر مجریان در مورد اجرای قانون انتخابات به خوبی آموزش ببینند، جلوی بسیاری از تخلفات گرفته خواهد شد. 

ایران با برگزاری ۴۱ انتخابات در جهان بی‌نظیر است

طباطبایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با برگزاری ۴۱ انتخابات در تمام جهان بی‌نظیر است، اضافه کرد: امتیازی که انتخابات در کشور ما را با همه دنیا متمایز می‌کند، برگزاری آن توسط خود مردم است. ما تنها کمک‌کننده هستیم و در اصل هیات‌های اجرایی برگزارکننده و مسئول سلامت انتخابات اند. طبق قانون، هیات‌های اجرایی ۱۱ عضو دارند که ۸ نفر از آنان از معتمدین مردم اند. در خراسان رضوی ۸۶ هیات اجرایی داریم که اولین گام آنان بررسی صلاحیت‌ها بود که انجام شد. 

وی با اشاره به شبهاتی که در مورد هیات‌های نظارت مطرح می‌شود، بیان کرد: در تمام دنیا یک هیاتی برای نظارت بر صحت و سلامت انتخابات وجود دارد. این هیات در فرانسه هیات دفاع از قانون اساسی نام دارد و در ایران هیات نظارت است. هیچ نظامی اجازه نمی‌دهد کسی که به اصول اولیه‌اش اعتقاد ندارد، وارد دستگاه‌های مهم و تصمیم‌گیری شود. هیات‌های نظارت اصلا سیاسی عمل نمی‌کنند و صرفا سوابق نامزدها را بررسی می‌کنند و دلایل رد شدن را هم به نامزدها اعلام و به آنان فرصت دفاع می‌دهند. 

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حداقل ۱۸ نفر و حداکثر ۲۱ نفر از نهادهای مختلف از جمله شورای نگهبان، نیروی انتظامی و... در پای صندوق‌های رای حضور دارند و اصلا امکان تبانی بین آنان وجود ندارد. دنیا نتوانسته در مورد سلامت انتخابات ما حرف بزند و اگر می‌توانستند در طول این ۴۱ دوره تقلبی را کشف کنند، روی آن مانور می‌دادند، اما امکان تقلب در انتخابات‌های ما وجود ندارد. 

طباطبایی اضافه کرد: دیگر شبهه‌ای که از سمت برخی مطرح می‌شود، پیرامون بحث ولایت فقیه است. کدام‌ نظامی سیاسی در جهان قانون اساسی خود را به رفراندوم گذاشته است؟ امروز هم رفراندوم همین راهپیمایی‌هاست. ما همه ساله چند رفراندوم در خیابان‌ها برگزار می‌کنیم و حضور گسترده مردم را هم شاهدیم. البته انتخابات با تمام اهمیتی که دارد، رفراندوم محسوب نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه نظام ما دارای دو رکن جمهوریت و اسلامیت است، اظهار کرد: جمهوریت همین انتخابات و مراجعه به آرای مردم و اسلامیت آن حاکمیت یک ولی فقیه جامع‌الشرایط است. پیامبر در روز غدیر امیرالمؤمنین را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد تا مسیر اسلام از طریق او و اولادش ادامه پیدا کند. به همین ترتیب امام زمان(عج) نیز فقها را به عنوان امین و حجت خود بر مردم معرفی و راه را برای ما روشن کردند. 

دستاوردها را به جوانان بگوییم تا ارزش این نظام و ولی فقیه را بفهمند

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در این ۴۵ سال با تمام فرازونشیب‌ها انقلاب در مسیر خود جلو رفته است، گفت: امروز بنا بر تعبیر رهبری به قله نزدیک شده‌ایم و جایی برای خستگی وجود ندارد. در تمام حوزه‌ها جایگاه ما با ۴۵ سال پیش قابل مقایسه نیست. زمانی ۳۰ درصد پزشکان ما وارداتی بودند، اما امروز فقط ۸ هزار دانشجوی خارجی در رشته پزشکی داریم‌. رتبه چهارم پیوند کلیه جهان، رتبه سوم پیوند مغز استخوان و رتبه ۱۰ جراحی قلب تنها بخشی از دستاوردهای ماست. این‌ها نتیجه ۴۵ سال حکومت تحت امر ولی فقیه است که دشمن نمی‌خواهد دیده شود. 

طباطبایی خاطرنشان کرد: زمانی ما فشنگ و سیم خاردار وارد می‌کردیم و در استفاده از گلوله محدودیت داشتیم، اما الان جایی هستیم که می‌گویند روسیه به عنوان دومین قدرت نظامی جهان از ایران پهپاد خریده است. در حوزه‌های ساخت پهپاد و زیردریایی رتبه پنجم جهانیم. ما که قایق معمولی را وارد می‌کردیم، امروز هواپیمای کوثر و سیمرغ را ساخته‌ایم. 

وی با بیان اینکه ناآرامی‌ها نشان داد دشمن در خلا اقدامات ما  از احساسات فرزندان‌مان سوء استفاده می‌کند، افزود: ما به جوانان خود دستاوردها را نگفته‌ایم. در اقتصاد ضعف داریم، زیرا در جنگ اقتصادی هستیم که البته حتما پیروز خواهیم شد. دنیا در مقابل ما ایستاده، اما در این وضعیت تحریم‌ها این چنین پیشرفت‌ کرده‌ایم. 

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برژینسکی، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا می‌گویند با اینکه ایران در شدیدترین تحریم‌هاست، اما رتبه ۱۷ اقتصاد جهانی را دارد. در علوم هسته‌ای و سلول‌های بنیادین جزو برترین‌های جهان است و در حوزه نظامی نیز خاورمیانه تماما تحت سیطره ایران است. برژینسکی می‌گوید که من اعتقاد راسخ دارم این کشور در آینده‌ای نه چندان دور احیاگر تمدن اسلامی خواهد شد. 

طباطبایی اضافه کرد: وقتی از نتانیاهو پرسیدند نگرانی عمده تو چیست گفت ایران، چون در حال تبدیل شدن به یک امپراتوری جهانی است. حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر می‌گوید اگر جبهه مقاومت وارد غزه شود، اثری از اسرائیل نخواهد ماند. امیر قطر می‌گوید کشورهای حاشیه خلیج فارس ۳۰۰ میلیارد دلار برای سرنگونی اسد هزینه کردند، اما چون ایران نخواست، حکومت اسد سرنگون نشد. رایس، وزیر اسبق امور خارجه آمریکا می‌گوید در گروه ۹ همه می‌گفتند باید اسد برود، اما ایران اجازه نداد. اگر این‌ها را به جوانان بگوییم، ارزش این نظام و ولی فقیه را می‌فهمند. 

وی با بیان اینکه ما در ادارات باید با کار خوب به مردم نشان دهیم که نوکر آنان هستیم، اظهار کرد: در حوزه جهاد تبیین باید ابتدا مجموعه خودمان را آگاه کنیم. دشمن بعد از ناآرامی‌ها به تاثیر رسانه‌ها و فضای مجازی خود امیدوار شده، اما ما از این فضا برای تبیین استفاده نمی‌کنیم. اگر مدیری خجالت می‌کشد از نظام اسلامی دفاع کند، بهتر است برود. من مطمئنم مردم‌ بصیر ایران علی‌رغم تمام مشکلات، در  اسفندماه مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha