• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402091309109
  • منبع : نمایندگی سمنان

امامزاده‌ علی اشرف، قطب فرهنگی و مذهبی زاوقان سمنان

امامزاده‌ علی اشرف، قطب فرهنگی و مذهبی زاوقان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از امامزاده‌ علی اشرف (ع) به‌عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی، مذهبی و دینی شهر سمنان و محله قدیمی زاوقان سمنان نام برد.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه گذشته با حضور در این امامزاده، در جمع تعدادی از مردم و مسؤولان گفت: برای توسعه آستان این امامزاده نیازمند ارائه طرح‌ها و پیگیری موارد و مصوبات هستیم.

وی به لزوم توجه بیشتر به مناطق قدیمی و حاشیه‌ای شهر سمنان اشاره و بیان کرد: با کمک شهرداری باید خدمات به مناطق کمتر برخوردار با هدف رفاه ساکنان منطقه افرایش یابد.

او با اشاره به خاکسپاری ده‌ها شهید در این امامزاده، افزود: خانواده معظم شهدا از ارزشمندترین افراد جامعه هستند و لازم است از وجود ارزشمند آنها استفاده بیشتری شود.

استاندار سمنان گفت: امروزه با توجه تهاجم فرهنگی دشمن و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند چنین اماکن مقدسی هستیم.

وی همچنین در نشست بررسی مسائل محله زاوقان به قدمت زاوقان اشاره و اظهار کرد: وجود بناهای تاریخی متعدد و چند امامزاده از فرصت‌های کم‌نظیر این محله است.

استاندار سمنان تاکید کرد: با همکاری و تلاش مدیران، امور و درخواست‌های مردم این محله مانند ساخت سالن ورزشی، تعریض خیابان و ایجاد فضای سبز و ... انجام شود.

هاشمی افزود: در حوزه توانمندسازی محله‌های کمتر برخوردار و ایجاد اشتغال، این آمادگی وجود دارد که آموزش و پس از آن، تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد اشتغال خانگی در اختیار واجدان شرایط قرار گیرد.

او تاکید کرد: در حوزه برقراری امنیت، با همدلی بین ارکان امنیتی، مشکلی در استان وجود ندارد.

امامزاده‌ علی اشرف، قطب فرهنگی و مذهبی زاوقان سمنان


حضرت امامزاده علی اشرف از نوادگان حضرت امام زین العابدین (ع) بوده است. وی جد اعلی مادری سید مرتضی و سید رضی (گردآورنده نهج البلاغه) بوده و ناصر کبیر، پادشاه دیلم و طبرستان فرزند او بوده است. بقعه متبرکه او در خیابان امام حسین (ع) زاوقان و در غرب شهر سمنان واقع شده است.

امامزاده‌ علی اشرف، قطب فرهنگی و مذهبی زاوقان سمنان

بنای بقعه امامزاده علی اشرف شامل حرم، رواق، ایوان و صحن و گنبد است. این حرم به‌صورت محوطه چهارگوشی است به ضلع ۴.۵ × ۴.۵ متر و در دو طرف آن، دو رواق قرار دارد.

گنبد دارای گریو کوتاه و استوانه‌ای شکل است که گنبد مخروطی کوتاهی روی آن استوار است. نمای خارجی گنبد را کاشی‌های فیروزه‌ای زیبایی می‌پوشاند.

امامزاده‌ علی اشرف، قطب فرهنگی و مذهبی زاوقان سمنان

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha