• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091309194
  • خبرنگار : 50642

رئیس دانشگاه خبر داد

دانشجویان دانشگاه تربت حیدریه در دو سطح مختلف بورسیه می‌شوند

دانشجویان دانشگاه تربت حیدریه در دو سطح مختلف بورسیه می‌شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: بنیاد خیرین در این دانشگاه اقدامات بسیاری در حوزه‌های مختلف عمرانی، توسعه و ... انجام داده که یکی از این اقدامات بورسیه کردن دانشجویان بوده است که در دو سطح صورت می‌گیرد.

عباس خاشعی سیوکی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دانشگاه تربت حیدریه با سابقه ۱۸ ساله در این شهر فعالیت دارد و ۲۲۰۰ دانشجو در ۳۷ کد رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: در هیات علمی این دانشگاه ۵۰ استاد برجسته حضور دارند و همچنین ۷۰ یاور علمی فعالیت می‌کنند. مأموریت اصلی دانشگاه تربت حیدریه کار در حوزه‌های کشاورزی و  مهندسی است و با توجه به این تعداد عضو هیات علمی، نسبت دانشجو به استاد از عدد ۶۰ به ۳۰ درحال تغییر است، همچنین ۲۹۷ استاد حق‌التدریس را هم داریم و فرایند جذب این اساتید تغییرات مثبتی داشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تربت حیدریه در بنیاد حامیان دانشگاه رتبه پنجم کشوری و مقام اول دانشگاه‌های سطح سه را کسب کرده است، افزود: بنیاد خیرین در این دانشگاه اقدامات بسیاری در حوزه‌های مختلف عمرانی، توسعه و ... انجام داده که یکی از این اقدامات بورسیه کردن دانشجویان بوده است که در دو سطح صورت می‌گیرد؛ سطح اول شامل دانشجویان نخبه مقیم تربت حیدریه است که بنیاد خیرین آنان را به‌ مدت چهار سال بورسیه می‌کند و برای آنان حقوق واریز می‌شود، سطح دوم هم که امسال برای اولین‌ بار در خصوص رشته کشاورزی صنعتی صورت گرفته، مربوط به دانشجویانی است که این رشته را در دانشگاه تربت حیدریه انتخاب کرده‌اند و بعد از قبولی در یکی از کارخانجات کشاورزی استخدام می‌شوند. البته در تلاش هستیم که سطح دوم بورسیه را برای تمامی رشته‌هایی که در دانشگاه تربت حیدریه ارائه می‌شود، فراهم آوریم و دانشجویان را بورسیه کنیم.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه با بیان اینکه در سال گذشته برای بورسیه شدن دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سطح دوم اقدامات زیادی انجام دادیم، عنوان کرد: اما متأسفانه به نتیجه مطلوب دست نیافته‌ایم، لذا برای امسال امیدوار هستیم که بتوانیم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را هم مانند دانشجویان مقطع کارشناسی بورسیه کنیم.

خاشعی بیان کرد: در دانشگاه تربت حیدریه مرکز رشد و مدرسه کسب‌وکار تأسیس شده که در آن فضایی به دانشجویان و اساتید اختصاص داده شده است و همچنین دانشجویان در حال آموزش و یادگیری برای فعالیت در مدرسه کسب‌وکار هستند. تا کنون با ۱۰ شرکت در تربت حیدریه در خصوص کشاورزی و صنعت تفاهم‌نامه نوشته شده که یکی از آن‌ها هم به مرحله اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تربت حیدریه دارای سه دانشکده فنی مهندسی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده فعالیت‌های نوظهور و پژوهشکده زعفران است، گفت: همکاران ما سه شرکت دانش‌بنیان را در دانشگاه ثبت کرده‌اند که یکی از آنها به مرحله فروش صنعتی و دیگری به مرحله تولید دستگاه صنعتی رسیده است. ما سعی کرده‌ایم که مشکلات را شناسایی و راه‌حلی برای آن ارائه کنیم. یکی از این مشکلات، مسائل اقتصادی است که پارک علم و فناوری استان وعده همکاری از طریق اعطای وام را به ما داده‌، البته عمده مشکل این شرکت‌ها در فروش، بازاریابی و صنعتی‌شدن محصولات است.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه در خصوص فعالیت‌های دانشکده فعالیت‌های نوظهور اظهار کرد: در این دانشکده با توجه به نیاز منطقه، رشته‌هایی تعریف و ارائه می‌شود، یعنی اگر نیاز منطقه در زمانی مهندسی مواد باشد، در این دانشکده مهندسی موارد ارائه شده و دانشجویان با تحصیل خود این نیاز را برآورده می‌کنند. فعالیت و پژوهش این دانشکده از دو دانشکده دیگر متفاوت است و رشته‌های دائمی در آن وجود ندارد، یعنی ممکن است وقتی نیاز منطقه برآورده شد و دانشجویان فارغ‌التحصیل شدند، آن رشته دیگر ارائه نشود و رشته دیگری بر حسب نیاز منطقه جایگزین شود.

خاشعی با بیان اینکه دانشگاه تربت حیدریه امکانات رفاهی و آموزشی زیادی دارد، ادامه داد: این دانشگاه توسط خیران ساخته شده است و بسیاری از خیران هنوز هم پای کار هستند و کمک‌های مالی پرداخت می‌کنند، به عنوان مثال در سال گذشته توانستیم فضای سرپوشیده دانشگاه را افزایش دهیم و وسعت آن را زیاد کنیم، البته این پروژه هنوز تمام نشده است و تا دو سال آینده این دانشگاه به ۴۰ هزار فضای بسته دست می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha