• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402091309215
  • خبرنگار : 50040

رئیس حوزه هنری گیلان عنوان کرد

رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» با هدف مسئله محوری

رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» با هدف مسئله محوری

ایسنا/گیلان رئیس حوزه هنری گیلان، از رونمایی درسنامه «یارَش»، نخستین کتاب درسنامه پیشرفت در ایران خبر داد و گفت: نخستین کتاب درسنامه پیشرفت به مرحله چاپ رسیده که می تواند یکی از مصادیق رویکرد مسئله محوری باشد.

سید رسول منفرد امروز، ۱۳ آذرماه در جمع خبرنگاران از رونمایی درسنامه «یارَش»، نخستین کتاب درسنامه پیشرفت در ایران خبر داد و اظهار کرد: بنای حوزه هنری بر مسئله محوری است.

وی با بیان اینکه به دنبال مردمی سازی حوزه فرهنگ هستیم، افزود: نخستین کتاب درسنامه پیشرفت به مرحله چاپ رسیده که می تواند یکی از مصادیق رویکرد مسئله محوری باشد.

رئیس حوزه هنری گیلان با تاکید بر لزوم پرهیز از کارهای نمایشی به ویژه در حوزه فرهنگ، تصریح کرد: درسنامه پیشرفت یکی از اولویت های فرهنگی حوزه هنری استان گیلان است. این کتاب ماجرای زندگی ۲۱ کنشگر پیشرفت در استان گیلان را از حل مسئله تا موفقیت روایت می کند. منفرد، با بیان اینکه درسنامه پیشرفت به مسائل مهم استان همچون زباله، پسماند، تولید، کشاورزی، روستا، هویت و... می پردازد، اضافه کرد: می توانستیم روایت این ۲۱ کنشگر پیشرفت را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کنیم، اما با درسنامه می خواهیم معلمان و مربیان دغدغه مند حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت را پای کار بیاوریم.

وی با تاکید بر لزوم مردمی سازی فعالیت های فرهنگی، عنوان کرد: درسنامه پیشرفت اولین قدم در راه بزرگ در پیش است، زیرا کودکان و نوجوانان برای موفق بودن به روایت های موفقیت نیاز دارند. البته روایت های پیشرفت، روایت های شکست را به همراه دارند و آینده سازان ما باید بدانند که همه موفقیت های جدی بعد از شکست های جدی ایجاد شده اند.

رئیس حوزه هنری گیلان، با بیان اینکه درسنامه پیشرفت با تاریخ شفاهی ادامه پیدا می کند، گفت: این درسنامه از آثار نمایشی و صنایع فرهنگی و اسباب بازی های حوزه پیشرفت نیز بهره خواهد گرفت.

وی کتاب درسنامه پیشرفت را ماحصل یک سال و نیم تلاش تیم ۱۲ نفره ای از محققان دفتر هنر و ادبیات پیشرفت حوزه هنری استان گیلان دانست و متذکر شد: یکی از رویکردهای درسنامه پیشرفت ایجاد فضای دیالوگ به جای مونولوگ در فضای مدیریت فرهنگی استان و کشور است.

منفرد با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان ما باید برای احساسات خود پاسخ مناسب و درخور و قانع کننده پیدا کند تا گرفتار آسیب های اجتماعی نشود، خاطرنشان کرد: روایت پیشرفت نسل جوان را از بن بست ناامیدی و ناتوانی و ناکارآمدی خارج می کند.وی مخاطب درسنامه پیشرفت را معلمان و مربیان و والدین دانست و تاکید کرد: مخاطب نهایی این کتاب، دانش آموزان هستند تا شاهد امیدبخشی و ایجاد مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان باشیم.

رئیس حوزه هنری گیلان در پایان از برگزاری نشست هم اندیشی با جمعی از معلمان و مربیان گیلان با محوریت رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» خبر داد و اضافه کرد: این نشست با حضور علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش، مجتبی همتی فر، سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک و جمعی از کنشگران پیشرفت استان برگزار خواهد شد.

نرجس توکلی، مسئول دفتر هنر و ادبیات پیشرفت حوزه هنری گیلان نیز، از شناسایی ۲۰۰۰ سوژه و قهرمان پیشرفت در استان خبر داد و بیان کرد: متاسفانه این آمارهای امیدبخش روایت نمی شود و در رسانه ها ضریب نمی گیرد.

وی با بیان اینکه درسنامه پیشرفت «یارَش» می خواهد صدای روایت های پیشرفت باشد، گفت: ریشه یارش به واژه گیلکی یارستن به معنی جرات کردن برای انجام یک کار برمی گردد.

مسئول دفتر هنر و ادبیات پیشرفت حوزه هنری گیلان این درسنامه را ویژه متوسطه اول و دوم دانست و خاطرنشان کرد: این کتاب به وزارت آموزش و پرورش ارائه و مورد پذیرش قرار گرفته است.

رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» با هدف مسئله محوری

رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» با هدف مسئله محوری

رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» با هدف مسئله محوری

رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» با هدف مسئله محوری

رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» با هدف مسئله محوری

رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» با هدف مسئله محوری

رونمایی از درسنامه پیشرفت «یارَش» با هدف مسئله محوری

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha