• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091309298
  • خبرنگار : 50378

کسب رتبه برتر معاونت گردشگری خراسان رضوی در اجرایی کردن شاخص‌های اختصاصی ۱۴۰۱

کسب رتبه برتر معاونت گردشگری خراسان رضوی در اجرایی کردن شاخص‌های اختصاصی ۱۴۰۱

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از کسب رتبه برتر معاونت گردشگری این اداره کل در اجرایی کردن شاخص های اختصاصی ۱۴۰۱ خبر داد.

سیدجواد موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: فرآیند ارزیابی و رتبه‌بندی عملکرد معاونت‌های تخصصی ادارات کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها هر ساله با عنوان جشنواره شهید رجایی برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: در این جشنواره شاخص‌های عملکردی اختصاصی و عمومی دستگاه‌های اجرایی استان توسط وزارت مربوطه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پایش و ارزیابی می‌شود. 

موسوی تصریح کرد: در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی معاونت‌های گردشگری کشور معاونت گردشگری خراسان رضوی با تحقق ۱۰۰ درصد شاخص‌های اختصاصی حائز رتبه برتر شده است. میزان رسیدگی به شکایات از دفاتر خدمات مسافرتی در کمیسیون فنی، میزان بازدیدهای نظارتی به عمل آمده از تاسیسات گردشگری، رشد مراکز اقامتی به بهره‌برداری رسیده از جمله شاخص‌های ارزیابی حوزه گردشگری در جشنواره شهید رجایی است.

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز به ظرفیت‌های گردشگری این استان اشاره کرد و گفت: تاسیسات گردشگری این استان حدود۲۸۲۰ واحد است.

وی افزود: بیشترین تاسیسات گردشگری استان با ۲۱۳۰ واحد مربوط به واحدهای اقامتی است. همچنین ۴۹۸ دفتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری و ۱۶۱ واحد پذیرایی و بین‌راهی در استان فعال است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، بیدخوری با اشاره به نقش و اهمیت بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری اظهار کرد: طی سال جاری تعداد ۸۳۷۸ بازدید نظارتی انجام و تعداد ۱۳۴۴ تذکر و ۸۴۵ اخطار در این بازدیدها صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha