• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402091309430
  • خبرنگار : 71983

راه اندازی مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستکس

راه اندازی مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستکس

مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستکس با اخذ مجوز از مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته تحت نظارت وزارت ارتباطات و کسب پروانه خانه خلاق پست و لجستیک پیشرفته افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری از ستاد اقتصاد دیجیتال، نماینده وزارت ارتباطات از معاونت نوآوری و فناوری این وزارت خانه، مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مرکزی، نماینده پارک علم و فن آوری استان مرکزی، مدیر کل استان مرکزی، مدیر ارشد لجستیک دیجی اکسپرس، مدیر کل گمرکات استان مرکزی، مدیر کل صمت استان مرکزی حضور داشتند.

در این مراسم همچنین محمود لیالی-مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت رئیسه پست جمهوری اسلامی ایران و معاونت فنی و بازرگانی پست جمهوری اسلامی ایران به صورت آنلاین سخنرانی کردند.

طی این رویداد ۲ قرارداد بین المللی و داخلی نیز منعقد شد؛ قرارداد اول در خصوص صادرات تکنولوژی خدمات پستی به شرکت شهیرپست افغانستان به نمایندگی از صنعت پست افغانستان به صورت ۱۰ ساله و  انحصاری که طی آن مقرر شد پستکس کلیه نیازهای فنی و برنامه نویسی شهیرپست را طی ۱۰ سال به انجام رساند و کلیه مرسولات ارسالی و دریافتی به یا افغانستان از طریق شعب پستکس و با استفاده از توانایی شرکت ملی پست از سراسر ایران صورت پذیرد.

قرارداد دوم در خصوص تامین خسارت و بیمه تکمیلی مرسولات پستی در ایران منعقد گردید.

این قرارداد با اعضای مدیر عامل پستکس بابک عقیلی نسب و عبدالرسول عطایی معاون اجرایی بیمه سامان منعقد گردید و پس از انعقاد قرارداد عطایی به تشریح چهارچوب آن و امکانات بیمه سامان در خصوص بیمه های تکمیلی حوزه لجستیک پرداختد.
مرکز نوآوری پستکس به همراه کافه فناوری weekend دارای ۱۲ اتاق اختصاصی ۲ اتاق با ۱۱ میز اشتراکی و یک فضای کاملا مدرن با امکانات ویدئووال صوتی و ۲۵ میز اشتراکی در این فضا و کافه برای پذیرایی از استارت آپ های مقیم این مرکز نوآوری می باشد.
این مرکز نوآوری دارای حیاطی به وسعت ۶۰۰ متر مربع و امکانات پارکینگ برای ۷ خورو می باشد و فضای کافه weekend امکان پذیرایی از ایونت هایی با ۸۰ مهمان را دارا می باشد و در ادامه لازم به ذکر است این مرکز دارای یک اتاق VIP با امکان پذیرایی از یک جلسه ۱۵ نفره می باشد.
پستکس با مجوز شتاب‌دهندگی تاکنون در ۶ استارت آپ سرمایه گذاری کرده است که شامل شیپیتو، شاپکس، پستکس، امنیتو، پیک هاب و پودو می باشد که هم اکنون همگی در همین مرکز نوآوری مستقر می باشند.
در انتها این برنامه که با مجری گری آرش سروری انجام شد،  از آخرین دستاورد تجاری پستکس وامنیتو در راه اندازی خدمات پستی امن بر روی سایت دیوار برای استفاده میلیون ها ایرانی جهت ایجاد خرید و فروش امن رونمایی گردید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha