• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402091409583
  • منبع : نمایندگی سمنان

غیرحضوری شدن مدارس پیش دبستانی و ابتدایی در سمنان

غیرحضوری شدن مدارس پیش دبستانی و ابتدایی در سمنان

ایسنا/سمنان معاون استاندار و جانشین مدیریت بحران استانداری سمنان از غیرحضوری شدن مدارس در سمنان خبر داد.

محمد حمیدی شامگاه ۱۳ آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان ؛ سه شنبه ۱۴ آذر ماه مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی شهر سمنان تعطیل است.

معاون استاندار سمنان از برپایی کلاس های درس خبر داد و افزود: کلاس‌های درس دانش آموزان به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هشدارهای کارشناسان در این ارتباط تاکید کرد: با توجه به آلودگی هوا کودکان و سالمندان بانوان باردار و بیماران ریوی و قلبی در فضای باز حضور نیابند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اعلام کرد: با توجه به افزایش میزان آلایندگی هوا و ثبات وضعیت جوی ، فعالیت تمامی مراکز آموزشی دوره ابتدایی شهرستان سمنان به صورت مجازی خواهد بود.‌

وی با اعلام اینکه تمامی مهد کودک های شهرستان سمنان نیز سه شنبه تعطیل خواهند بود ، از بیماران قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان خواست تا ضمن رعایت توصیه های بهداشتی ، حدالمقدور ضمن کاهش فعالیت های خارج از منزل ، از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.‌

آموزش و پرورش استان سمنان نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

 با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان مدارس تمامی دوره های تحصیلی ابتدایی شهرستان سمنان در روز سه شنبه ۱۴ آذرماه در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و فرآیند آموزش در بستر شاد خواهد بود.

نظارت بر فرایند تشکیل کلاس‌های مجازی و ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان بر عهده مدیران محترم مدارس خواهد بود.

 همچنین کودکستان‌های سمنان، در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد و آموزش‌ها در کودکستان ۲ (۴ تا ۵ ساله ها و ۵ تا ۶ ساله ها) به صورت مجازی صورت می‌پذیرد.

براساس ماده (۴۱) شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها، آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی در وضعیت قرمز (آلودگی هوا) به شرح ذیل می‌باشد:

ماده ۴۱- مطابق با آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون《هوای پاک، در وضعیت قرمز تمامی کودکستان‌ها (مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی) باید تعطیل شوند. در این شرایط به‌منظور خدمت‌رسانی به والدین شاغل به‌ویژه شاغلین حوزه‌های خدمات عمومی، کودکستان‌ها می‌توانند در صورت تقاضای ایشان و با اخذ اجازه از اداره آموزش و پرورش منطقه، صرفاً کودکان این والدین را بدون اخذ وجه اضافه پذیرش نمایند.

 بر اساس این پیام، به مدیران و مسئولان مدارس سایر دوره های تحصیلی توصیه و تاکید می‌شود تا دانش آموزان از انجام هرگونه فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز پرهیز کنند. ضمنا مراسم صبحگاه مدرسه در محیط های بسته برگزار شود.

پیشنهاد می‌شود زنگ تفریح مدارس در کلاس‌های درس، برگزار و از انجام فعالیت بدنی دانش‌آموزان در حیاط مدرسه تحت عنوان کلاس درس تربیت بدنی، جلوگیری و فعالیت‌های مربوطه با نظارت و هدایت معلمان مربوطه در محیط‌های بسته مانند سالن‌های ورزشی و کلاس‌های درس تربیت بدنی اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha