• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402091409691
  • خبرنگار : 50214

فعالیت بیش از ۱۸۰ هزار داوطلب و سفیر سلامت در استان یزد

فعالیت بیش از ۱۸۰ هزار داوطلب و سفیر سلامت در استان یزد

ایسنا/یزد رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد از فعالیت حدود ۱۸۸ هزار داوطلب و سفیر سلامت در راستای ارتقای سلامت عمومی و آگاه سازی مردم از خدمات سلامت در واحدهای بهداشتی خبر داد.

دکتر «فاطمه زارع هرفته» به مناسبت ۱۴ آذرماه روز جهانی داوطلب، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از این تعداد حدود چهار هزار نفر داوطلب سلامت خانوار هستند و بقیه سفیر سلامت خانوار، دانش آموز، دانشجو و طلاب هستند.

وی اظهار کرد: داوطلبان سلامت خانوار، علاوه بر شرکت در جلسات آموزش سلامت، در انتقال آبشاری آموزش ها به خانواده خود و ساکنان محله فعال هستند.

زارع ادامه داد: داوطلبان سلامت مردم را به مشارکت در برنامه های غربالگری بیماری های غیرواگیر، پویش های پیاده روی تشویق می کنند و در شناسایی و حل مشکلات سلامت محلات همکاری فعال دارند.

وی تصریح کرد: روزجهانی داوطلب فرصتی جهت ترغیب و حمایت از خدمات داوطلبان نظام سلامت است و شعار روز جهانی داوطلب امسال "داوطلبان سلامت تار و پود مردمی سازی  سلامت " است.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که بدون هیچ گونه مزد و حقوقی فقط به خاطر انسانیت، رضای الهی و حس مسئولیت پذیری در برابر جامعه تلاش می کنند و پل ارتباطی بین مسئولان بهداشتی و مردم هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان و سفیران سلامت از نهاد و جنس خود مردم هستند که ضمن برقراری ارتباط مناسب با مردم، در ترویج خودمراقبتی،سبک زندگی سالم ، ارتقای سواد سلامت جامعه مشارکت فعال دارند.

این مسئول شناسایی خانوار های درمعرض خطر  و آسیب (سالمندان، افراد ناتوان و معلول یا دارای بیماری صعب العلاج، معتادان، دارای رفتارهای پرخطر و...)، شناسایی خیرین وجلب مشارکت آنها درکمک به افراد آسیب پذیر و در معرض خطر، مشارکت در پروژه های سلامت محور محلات، پیاده روی و درختکاری در محلات را از دیگر فعالیت های داوطلبان سلامت برشمرد.

زارع در پایان اضافه کرد: داوطلبان سلامت علاوه بر محوریت در برنامه‌های سلامت و اجتماعی می‌توانند به عنوان بازوان توانمندی برای ادارات وسازمان‌ها مانند شهرداری، سازمان‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و نیروی انتظامی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha