• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402091409866
  • خبرنگار : 50126

در انتخابات مجمع خیرین بازیگران زندگی ایلام عنوان شد؛

جذب ۲۲۰۰ خیّر در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکنون

جذب ۲۲۰۰ خیّر در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکنون

ایسنا/ایلام امروز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه جلسه انتخابات مجمع خیرین بازیگران زندگی استان ایلام با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام و مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر  برگزار شد.

«محمدسبحان حسنی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در این نشست، اظهار کرد: برنامه داریم مرکز ماده(۱۶)  راه‌اندازی شود و پس از روند درمان معتادان متجاهر، آنان را برای اشتغال‌زایی به کارگاه‌ها هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای معتادان متجاهر باید براساس نیاز استان باشد تا امکان فروش محصولات در کمترین زمان فراهم شود، بر فراهم شدن زمینه  اشتغال معتادان پس از روند درمانتاکید کرد و گفت: در کنار بحث «درمان» معتادان متجاهر برای اشتغال و درآمدزایی آنان نیز باید برنامه‌ریزی کنیم.

معاون استاندار ایلام گفت: اعتیاد به‌مواد مخدر به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اثرات نامطلوبی را بر جای خواهد گذاشت و موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود و علاوه بر فرصت‌سوزی برای شخص فرصت اثرگذاری برای او در جامعه را از دست می رود و می‌تواند اثرات مخربی برای جامعه داشته باشد.

حسنی با اشاره به فعالیت دفاتر یاریگران زندگی، گفت: بانیان این مراکز برای کمک به این قشر احساس مسئولیت کردند و  در حوزه خیرین با حس مسئولیت اجتماعی با تمام توان ورود کرده و و منشا خدمات ارزنده‌ای بودند که جای قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد تاکنون چه در حوزه مقابله چه درمان و پیشگیری اقدامات خوبی را انجام دادند که این خدمات و اقدامات باید استمرار داشته باشد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه از مجمع خیرین یاریگران زندگی  حمایت می‌کنیم، افزود: سازمان مردم‌نهاد عملکرد خوبی در حوزه های مختلف داشتند و هر  جا کارها را به مردم واگذار کردیم اثربخشی بیشتری داشته‌ایم.

«رحیم نظری» ، مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر نیز در این نشست از راه‌اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۲۲ استان خبر داد و گفت: امروز در استان ایلام، بیست و سومین مجمع تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰۰ خیّر در حوزه مبارزه با مواد مخدر جذب شدند و با کمک این خیرین بیش از ۳۰۰۰ شغل ایجاد شده است، تاکید کرد: از حدود یک سال و نیم گذشته تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از خیّرین جذب اعتبار صورت گرفته و حدود ۲۰۰ میلیارد نیز  زمین و کمک غیر نقدی اهدا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha