• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091409880
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار لرستان:

لزوم خلاقیت در برنامه‌های ویژه ۹ دی/ روحیه همبستگی، رونق اقتصادی را به دنبال دارد

لزوم خلاقیت در برنامه‌های ویژه ۹ دی/ روحیه همبستگی، رونق اقتصادی را به دنبال دارد

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر لزوم خلاقیت در برنامه‌های ویژه مراسم‌ و مناسبت‌های مختلف از جمله ۹ دی در راستای ترویج فرهنگ نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد.

احسان یاوری در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی حماسه ۹ دی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دشمن در نهم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ با تمام فتنه‌ها گروه‌هایی را علیه نظام جمهوری اسلامی تحریک کرد تا باعث ایجاد چالش شود، از این‌رو به جوهره اصلی تفکر شیعی یعنی فرهنگ عاشورایی حمله کرد.

وی با تأکید بر گرامیداشت حماسه ۹ دی بیان کرد: در این روز سیل خودجوش مردم علیه فتنه را شاهد بودیم که نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و میثاق مردم با انقلاب و مقام ولایت بود. در فتنه ۸۸ عوامل تحریک‌شده اقدام به آتش زدن پرچم‌های امام حسین(ع) و حمله به هیئت‌های عزاداری کردند که این امر خبیثانه باعث لبریز شدن کاسه صبر مردم و فوران خشم آن‌ها و خلق این روز حماسی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: با توجه به مناسبت‌هایی که در دهه میانی دی‌ماه داریم، برنامه‌های این دهه از نهم تا نوزدهم دی‌ماه با محوریت مردمی بودن، برگزار خواهد شد، چراکه این رویدادها به‌طور کامل مردمی و خودجوش بوده‌اند.

وی بر حضور تشکل‌ها و مؤسسات مردمی در برنامه‌های هماهنگی برای برگزاری مناسبت‌ها تأکید کرد و گفت: برنامه‌های ۹ دی باید با محوریت مناسبت‌ها و رویدادهای روز برگزار شود.

یاوری افزود: امروز ظلم و ستم رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب حضور همه ملت‌ها شده و این کشتار مصداقی از هژمونی استکبار جهانی از گذشته در نقاط مختلف جهان تاکنون است که باید برای روشن‌گری افکار عمومی بیان و تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: بیان اهداف شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش و مقایسه عملکرد و خدمات دو ساله دولت سیزدهم با گذشته، در ایام‌الله ۹ دی بخشی از جهاد تبیین بوده که لازم است به آن پرداخته شود.

وی بر امیدآفرینی و بصیرت‌افزایی در بین مردم تأکید کرد و افزود: در این برنامه‌ها از مصادیق و مظاهر انقلاب اسلامی و شهدای امنیت از جمله شهید پناهی و رومیانی که در ماه‌های اخیر در لرستان به شهادت رسیده‌اند، تجلیل شود.

یاوری بر خلاقیت در برنامه‌های ویژه مراسم‌ و مناسبت‌های مختلف از جمله ۹ دی در راستای ترویج فرهنگ نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت: اتاق فکرها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که برنامه‌ها خلاقانه و مورد پسند نسل جوان و نوجوان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: زیربنای رفع تمام چالش‌ها و مشکلات در حوزه‌های مختلف اصلاح فرهنگ است و حفظ روحیه همبستگی، اتحاد و عرق ملی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، رونق اقتصادی و استقلال سیاسی را به دنبال دارد. 

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری بزرگترین راه مبارزه با آمریکا را خدمت به مردم می‌داند، بنابراین همه مسئولان باید با هدف خدمت خالصانه و جهادی به مردم و اصلاح و رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha