• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402091410025
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد

اشتغال، مهمترین نیاز معلولان خراسان شمالی

اشتغال، مهمترین نیاز معلولان خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اشتغال، یکی از مهمترین نیازهای معلولان این استان است.

دکتر محسن توحیدی‌مقدم در همایش گرامی‌داشت معلولان که امروز (۱۴ آذر ماه) در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: کارفرماهای بخش خصوصی و دولت به اشتغال توجه داشته باشند تا این افراد بتوانند معیشت خود را تأمین کنند. معلول‌ها نیاز به ترحم ندارند، آن‌ها نیاز دارند تا در امور مشارکت داده شوند.

وی افزود: هیچ کاری در ارتباط با معلول‌ها بدون حضور آن‌ها نباید تصمیم‌گیری شود و گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از دلایل اصلی این امر است.

توحیدی‌مقدم ادامه داد: از تمام سازمان‌های دولتی و خصوصی، کسبه و ... تقاضا داریم مناسب‌سازی را مورد توجه قرار دهند تا دسترسی معلول‌ها به خدمات آسان‌تر شود. باید تساوی‌سازی فرصت‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه شعار جهانی روز معلول، باور توانمندی‌هاست، بیان کرد: دیگر زمان آن گذشته که یک فرد معلول در انزوا باشد. از سوی دیگر، باید پیشگیری مورد توجه همه باشد. به عنوان مثال، سالانه حدود ۶۰ هزار نفر فقط به علت تصادف‌ها در کشور به آمار معلول‌ها اضافه می‌شود.

ضرورت مناسب‌سازی شهرها و روستا برای معلولان

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز گفت: استفاده از توانمندی‌های معلول‌ها باید در جامعه ظهور و بروز داشته باشد. همچنین باید سطح زندگی در محیط شهری و روستایی برای همه افراد یکسان باشد، نه اینکه یک قشر خاص برخوردار باشند و این امر باید به باور عمومی و فرهنگ بدل شود.

وی با تاکید بر اینکه مناسبت‌سازی‌ها برای افراد معلول باید به‌درستی انجام شود، اظهار کرد: معلول‌ها باید از لذت زندگی بهره‌مند شوند. بنابراین شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید فضاها را برای همه افراد قابل دسترس کنند.

حسین‌نژاد بر لزوم ارتباط تنگاتنگ با جامعه معلول‌ها تاکید کرد و گفت: مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی باید این اقدامات را برای معلولان تسهیل کنند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: اگر خداوند یک توانایی را از شخص بگیرد، جایگزین آن توانایی بالاتری در فرد است. بنابراین نباید و نمی‌توانیم توان معلولان را نادیده بگیریم و نادیده گرفتن این توانمندی‌ها، نادیده گرفتن خلقت خداست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha