• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402091410067
  • خبرنگار : 71612

پزشک نروژی خطاب به رهبران غربی: فریادهای غزه را نمی‌شنوید؟

پزشک نروژی خطاب به رهبران غربی: فریادهای غزه را نمی‌شنوید؟

پزشک نروژی که زمانی در بیمارستان شفای غزه کار می‌کرد، از رهبران جهان خواست که کشتار جمعی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، مدز گیلبرت که یک کنشگر اجتماعی هم شمار می‌رود، رهبران جهان را مسئول کشتار غیرنظامیان در حملات رژیم صهیونیستی به غزه دانست.

به گزارش آناتولی، وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «رئیس‌جمهور بایدن، آقای بلینکن، آیا شما بیدارید؟ اورزولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا، رئیس‌جمهور ماکرون، آیا می‌توانید فریادهای غزه را بشنوید؟»

دکتر گیلبرت که به مدت ۱۶ سال در بیمارستان الشفاء، بزرگ‌ترین مجتمع پزشکی در نوار غزه کارکرده است، به حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه و پناهگاه سازمان ملل در منطقه اشاره کرد که طی آن ۷۰۰ غیرنظامی کشته شدند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک بودند.

وی با اشاره به بیش از ۱۵ هزار شهید فلسطینی در نوار غزه ادامه می‌دهد: «شما هیچ کاری انجام نمی‌دهید، از هیچی هم کمتر! شما فعالانه از ماشین جنگی اسرائیل و کشتار آنها حمایت می‌کنید. مقیاس صنعتی کشتار در غزه بسیاری از ما را به یاد کشتار یهودیان توسط ارتش آلمان نازی در ۱۹۴۰-۱۹۴۵ می‌اندازد. این دفاع از خود برای اسرائیل نیست، این یک نسل‌کشی همه‌جانبه فلسطینی‌ها در نوار غزه است.»

او «سیاست حذف، کشتار سیستماتیک در مقیاس بالا و حملات نظامی به جمعیت غیرنظامی فلسطینی» را محکوم کرد.

وی همچنین خواستار پایان دادن به کشتار، رفع محاصره، اعلام آتش بس فوری و حفاظت از بیمارستان‌ها و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی شد و بر نیاز به آب، غذا، تجهیزات پزشکی و سوخت تاکید کرد.

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه دومین ماه خود را به پایان رساند. اشغالگران به گسترش عملیات زمینی خود در جنوب به ویژه در خان یونس تحت پوشش هوایی متشکل از حملات سنگین و کمربندهای آتش ادامه می‌دهند. مقاومت نیز به مقابله با تلاش‌های ارتش اشغالگر برای نفوذ به بسیاری از مناطق ادامه می‌دهد و چندین منطقه شاهد درگیری‌های شدید بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha