• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402091410259
  • خبرنگار : 71616

بین ایمیدرو و مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات انجام شد

تفاهم‌نامه همکاری ایجاد "سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ‌ها"

تفاهم‌نامه همکاری ایجاد "سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ‌ها"

میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات، تفاهم‌نامه‌ همکاری در راستای ایجاد "سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ‌ها" مبتنی بر استانداردهای GS۱ و سیستم‌های کدگذاری امضا شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا موثقی‌نیا در این مراسم، ضمن تاکید براینکه صدور شناسنامه و کدگذاری می‌تواند مقدمه‌ای برای فعال شدن این حوزه باشد، اظهار کرد: هویت‌بخشی می‌تواند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر، ابزاری برای توسعه صادرات در این حوزه محسوب شود؛ امیدواریم با برنامه‌ریزی منظم به حد قابل قبولی از صادرات گوهرسنگ‌ها دست پیدا کنیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو فعال شدن این حوزه را در ارزشمندتر کردن کسب و کارها موثر دانسته و گفت: این حوزه می تواند میزان اشتغال‌زایی در حوزه گوهرسنگ‌ها را هم افزایش داده و به بهبود معیشت مردم کمک کند.

وی بر آمادگی ایمیدرو برای هرگونه حمایت در این راستا تاکید کرد.

 توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها، با هدف ورود به بازارهای جهانی

سید ابومحمد هاشمی- مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور- نیز در این مراسم، ضمن اشاره به اینکه سند ملی جامع توسعه صنعت گوهرسنگ کشور مجموعه‌ای به هم پیوسته از اکتشاف تا ورود به بازارهای جهانی را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: هدف اصلی و نهایی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور ورود به بازارهای جهانی است؛ در این راستا، مهمترین موضوع تامین و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در تجارت مصنوعات گوهرسنگ است. از جمله راه‌های ایجاد این امنیت، کدگذاری کالا و محصولات این حوزه است.

وی، حفظ اصالت و نام ایران در بازارهای بین‌المللی، حفظ حقوق مالکیت فکری و همچنین برندسازی را از دیگر مزایای استفاده از سامانه کدگذاری در این حوزه برشمرد.

استاندارسازی شاخص‌های کمی و کیفی در حوزه گوهرسنگ‌ها

همچنین حسام مقدمعلی- معاون طرح‌های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو- ضمن اشاره به سند جامع توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، یادآور شد: در راستای ایجاد نظام استانداردسازی صنعت گوهرسنگ کشور در گام نخست از طریق سازمان ملی استاندارد، به دنبال استانداردسازی شاخص‌های کمی و کیفی بوده‌ایم. در گام دوم نیز اصالت گوهرسنگ‌ها از طریق صدرو شناسه و کدگذاری با همکاری مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات انجام می‌شود.

شناسنامه گوهرسنگ‌ها در سامانه جامع، به ۱۷ زبان دنیا در دسترس است

مهدی مظهری- رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات- ضمن بیان توضیحاتی پیرامون شناسه‌دار شدن گوهرسنگ‌ها و تاکید بر صدور شناسنامه به ۱۷ زبان دنیا، اظهار کرد: کدگذاری کالاها منجر به ایجاد ارزش افزوده در طول زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها خواهد شد.

تفاهم‌نامه همکاری ایجاد "سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ‌ها"

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha