• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402091510515
  • خبرنگار : 71496

نگرانی آمریکا از شکست حمله رژیم صهیونیستی به جنوب غزه

نگرانی آمریکا از شکست حمله رژیم صهیونیستی به جنوب غزه

در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشیده شدن دامنه این حملات از شمال به جنوب و بالا رفتن تعداد شهدای غیرنظامی فلسطینی به نظر می‌رسد دولت بایدن در تلاش برای دور نگه داشتن خود از تبعات این جنایت‌ها برآمده و در منابع رسانه‌ای خود از هشدارهایش به تل‌آویو در مورد این حملات می‌گوید.

به گزارش ایسنا، بر این اساس شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از برخی منابع گزارش داد که ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای یک دوره زمانی نامحدود سطح عملیات‌های خود در غزه را در این حد نگه دارد.

این شبکه خبری بر اساس اظهارات برخی مقامات آمریکایی گفته است براساس ارزیابی‌ها حمله زمینی رژیم صهیونیستی ممکن است تا ژانویه طول بکشد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: با ورود جنگ به این مرحله زمینی جدید در جنوب، کاخ سفید عمیقاً نگران این است که عملیات اسرائیل در چند هفته آینده چگونه پیش خواهد رفت.

واشنگتن به تل آویو اعلام کرده است: از آنجایی که افکار جهانی به طور فزاینده‌ای علیه این حملات که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی شده است، معطوف شده است، مدت زمانی که اسرائیل برای ادامه عملیات به شکل کنونی خود در اختیار دارد تا بتواند حمایت معنادار بین‌المللی را حفظ کند، به سرعت در حال کاهش است.

شاید در مستقیم ترین هشدار عمومی تا به امروز، هشدار لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به رژیم صهیونیستی بود که گفت: «تنها با حفاظت از غیرنظامیان می‌تواند در جنگ شهری پیروز شود».

آستین در سخنرانی خود در مجمع دفاع ملی ریگان گفت که حمایت ایالات متحده از اسرائیل «قابل مذاکره نیست»، اما او گفت که اگر اسرائیل برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان اقدامات بیشتری انجام ندهد، خطر جایگزینی «پیروزی تاکتیکی با شکست استراتژیک» را تهدید می‌کند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر، تقریبا 16000 فلسطینی شهید شده‌اند.

یک مقام ارشد آمریکایی به سی ان ان گفت که مقامات اسرائیلی چه علنی و چه خصوصی معتقدند که بخشی از هدف نهایی آنها یعنی تضعیف حماس بعید است تا پایان سال تقویمی محقق شود، و انتظار می‌رود اسرائیل در مرحله بعدی درگیری که مقامات آمریکایی آن را یک "کارزار طولانی‌مدت" می‌دانند، به دنبال این هدف ادامه دهد.

این مقام‌ها مدعی شده‌اند که اگر هشدارهای آمریکا نبود، ارتش رژیم صهیونیستی قصد داشت تمام نوار غزه را با خاک یکسان کند. به گفته افراد آگاه، طرح اولیه رژیم صهیونیستی شامل یک عملیات زمینی، هوایی و دریایی در مقیاس بزرگ با مشارکت صدها هزار سرباز اسرائیلی و تمایل به "با خاک یکسان کردن" کل نوار غزه بود.

اواخر ماه گذشته، پایگاه خبری هیل اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به تل‌آویو گفته است که حملات در جنوب نوار غزه نباید در همان سطح تخریب و ویرانی که در مناطق شمالی رقم خورد، باشد. یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا هم گفت واشنگتن به تل‌آویو پیشنهاد داده تاسیسات و پناهگاه‌های سازمان ملل را از تیررس حملاتش مستثنی کند.

این در حالی است که موج دوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه با چراغ سبز آمریکا و بلافاصله بعد از خروج آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سرزمین‌های اشغالی آغاز شد که نشان از موافقت صریح دولت واشنگتن با اقدامات رژیم صهیونیستی دارد.

  پس از حملات رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه، بیشتر ساکنان این منطقه که تعدادشان بالای دو میلیون نفر است، در مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه مستقر شدند.

بمباران عامدانه خانه‌ها، محله‌های مسکونی و بیمارستان‌ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون موجب آوارگی بیش از ۱.۷ میلیون فلسطینی در داخل نوار غزه شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha