• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402091510580
  • خبرنگار : 50455

رئیس دانشگاه صنعتی قم:

تجربه کردن در دنیای فیزیکی برای جوان امروز به حاشیه رفته است

تجربه کردن در دنیای فیزیکی برای جوان امروز به حاشیه رفته است

ایسنا/قم رئیس دانشگاه صنعتی قم، گفت: ما مسئولین دانشگاه و برنامه‌ریزان نتواستیم خود را با آن سرعتی که نسل جوان به سمت دنیای مجازی حرکت کرد هماهنگ کنیم و می‌توان گفت همین عدم پویایی و عدم تمایل به حضور در عرصه‌های مختلف در نسل جوان به این دلیل است که تجربه کردن در دنیای فیزیکی برای جوان امروز به حاشیه رفته است.

جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: رفتار و تعاملات انسانی یک پدیده داینامیک و پویا است از طرفی با توجه به دنیای متاورس و هوش مصنوعی؛ طبیعی است که باید انتظار داشته باشیم که رفتار و تعاملات جوان امروز با نسل گذشته متفاوت باشد، لذا ما باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها را متناسب با شرایط امروز جامعه تنظیم کنیم در عین حالی که نباید اصول و خطوط قرمزمان را نادیده بگیریم.

رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: انسان پیچیده ترین موجود عالم خلقت در جهان هستی است و این موجود پیچیده تا چندی قبل فقط در دنیای فیزیکی و تعاملات فیزیکی شناخته می‌شد اما امروز دنیای مجازی مطرح است و همین مسئله طبیعتا کار امروز ما را سخت تر کرده است.

وی اضافه کرد: دنیای مجازی امروز ابعادی چندین برابر دنیای فیزیکی گذشته دارد؛ به همین خاطر تعامل با نسل جوان امروز مستلزم این است که ما مسئولین با آموزش و تجربه در فضای مجازی قرار بگیریم و با بررسی این فضای مجازی در تعامل با نسل امروز باشیم و انتظارات آنان را بشناسیم و متناسب با این خصوصیات رفتاری به نحوی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کنیم که نسل جوان را با اصول حاکم بر جامعه همراه کنیم.

رضایی نور یادآور شد: اگر چه قبل از شیوع بیماری کرونا مسئله حرکت از دنیای فیزیکی به سمت دنیای مجازی وجود داشت اما شیوع کرونا سهم دنیای مجازی را افزایش داد و حرکت به سمت آن را شدت بخشید؛ و حجم تعاملات دنیای مجازی نسبت به دنیای فیزیکی چند برابر شد.

وی افزود: ما مسئولین دانشگاه و برنامه‌ریزان نتواستیم خود را با آن سرعتی که نسل جوان به سمت دنیای مجازی حرکت کرد هماهنگ کنیم و می‌توان گفت همین عدم پویایی و عدم تمایل به حضور در عرصه‌های مختلف در نسل جوان به این دلیل است که تجربه کردن در دنیای فیزیکی برای جوان امروز به حاشیه رفته است.

رضایی نور تاکید کرد: عدم اقبال نسل جوان به بخش صنعت و کار یدی که مستلزم حضور فیزیکی است، معلول همین شدت حرکت در دنیای مجازی است؛ متاسفانه می‌بینیم دچار کمبود نیروی کار در صنعت هستیم در حالی که نیروی کار جوان ما به فعالیت در فضای مجازی تمایل دارد و این خود به یک معضل تبدیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha