• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402091510606
  • خبرنگار : 71573

«آوازه‌خوان طاس» برای بچه‌ها

«آوازه‌خوان طاس» برای بچه‌ها

کتاب «آوازه‌خوان طاس» نوشته مجید شفیعی برای نوجوانان منتشر شد.

این نویسنده درباره این‌ کتاب که با تصویرگری مژده شکری و با قیمت ۴۷ هزار تومان در ویژه‌نشر منتشر شده به ایسنا می‌گوید: مجموعه داستان «آوازخوان طاس» شامل ۱۰ داستان است که ۸ داستان آن برگرفته از قصه‌های فولکلوریک میهن‌مان و دو داستان آن برگرفته از افسانه «شنل قرمزی» و رمان «شازده کوچولو» است. از شخصیت‌های آن افسانه‌ها و قصه‌ها استفاده کرده‌ام تا داستان جدیدی را روایت کنم. این داستان‌ها را بر بستر موقعیت‌های جدید روایت کرده‌ام. به عبارت دیگر من از آن داستان‌ها و متون استفاده کرده‌ام تا روایت خود را بنا کنم. هشت داستان بازآفرینی خلاق از افسانه‌های حسن کچل، چهل‌گیس، خاله‌ سوسکه، بزبز قندی، تلخون، دختر نارنجون و دو قصه دیگر بر اساس شخصیت شازده کوچولو و شنل‌قرمزی است. 

شفیعی با بیان این‌که با نگاهی به افسانه‌های کهن، قصه‌های خود را روایت کرده است، بیان می‌کند: ما در متن‌ها زندگی می‌کنیم، در متن‌ها سفر می‌کنیم. متن‌ها در هم تنیده می‌شوند و روایت جدیدی می‌سازند. ما را از متون گریزی نیست. ارتباطی بینامتنی بین متون کهن و داستان‌ها و افسانه‌ها وجود دارد. متن‌ها در هم سفر می‌کنند و از هم تأثیر می‌گیرند. 

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: مجید شفیعی باز پای در سرزمین افسانه‌ها گذاشته است.

 این‌ بار، اما همه‌چیز با گذشته فرق دارد. او شخصیت‌های افسانه‌ای را به فضا و زمان دیگری بُرده و در روزگار دیگری آن‌ها را روایت کرده است. نور بر مخفی‌گاه رازآلود آن‌ها تابانده تا قصه‌هایی جدید از آن‌ها تعریف کند، شاید که رازشان را برملا کند، این‌بار شگفت‌انگیزتز از گذشته:

شنل قرمزی با شکارچی‌ای که چتر می‌کارد، و گرگی که به شکل‌ کیک ژله‌ای توت‌فرنگی درآمده، و چل‌گیس که دیو موهایش را به چهل ستون گره‌ زده، و حسن کچل که مثل بچه‌ها خوابیده، اما از کله‌اش درخت روییده! بزهایی که با گرگ‌ها می‌خندند، و شازده کوچولو که برای آسانسورهای پرنده نگران است، شاید گرگ قصه بز زنگوله‌پا هم می‌خواست سر از راز گنج طلسم‌شده دربیاورد.

درباره نویسنده نیز می‌خوانیم: مجید شفیعی متولد ۱۳۵۰ تهران و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، از سال ۱۳۸۰، در عرصه ادبیات کودک  و نوجوان فعالیت داشته. آثارش بیش از پنجاه عنوان کتاب مشتمل بر شعر و مجموعه داستان و رمان است که اغلبشان چاپ‌های متعددی داشته‌اند.

 بخشی از این آثار در جشنواره‌ها و محافل ادبی چون جشنواره کتاب برتر، لاک‌پشت پرنده، کتاب فصل، کتاب سال و شورای برنامه‌ریزی آموزشی کشور (رشد)، به عنوان کتاب‌های مناسب برگزیده با برنده جایزه شده‌اند.

 همچنین، سه عنوان از کتاب‌هایش به زبان‌های کُره‌ای و ایتالیایی ترجمه شده‌ است.

 اتنهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha