• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402091510698

تشریح برنامه های هفته پژوهش جامعة المصطفی العالمیه

تشریح برنامه های هفته پژوهش جامعة المصطفی العالمیه

ایسنا/قم معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه با تشریح برنامه های این مرکز در هفته پژوهش گفت:برنامه های هفته پژوهش از ۱۸آذر آغاز شده و تا۲۳ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام امیر رضا عابدی نژاد در نشست خبری امروز با بیان اینکه هرچیزی غایتی دارد و غایت پژوهش و علم، رسیدن به کمال انسانی است گفت: انسان نمی‌تواند به مراتبی از کمال انسانی دست پیدا کند اما نسبت به سرنوشت دیگر انسان‌ها بی‌تفاوت باشد.

معاون پژوهش جامعة المصطفی با اشاره به رسالت این مرکز تصریح کرد: توسعه عقلانیت توحیدی معنویت گرا و انسانی رسالت این مجموعه بوده  و بناست اصالت های انسانی و حقایق توحیدی را ترویج کنیم .

حجت‌الاسلام عابدی نژاد افزود: جامعة المصطفی قدم های موثری در این زمینه برداشته و این خیرش عمومی و مقاومت جهانی که علیه سیطره این وحوش اتفاق می‌افتاد مبتنی بر یک ریشه معرفتی است که حوزه علمیه قم و وجه بین‌المللی آن یعنی نهاد جامعة المصطفی مبنای این حرکت و خیزش جهانی شدند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی اظهار کرد: رسالت ما سیاست گذاری توحیدی عدالت محور و تبیین آن در سطح بین الملل است و از همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی باید استفاده شود تا این تحول عظیم پژوهشی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جهان امروز نیازمند تحول عمیق پژوهشی در غایت، روش‌ها، محتوا، پیش فرض و پارادایم های علمی برای تغییر مسیر غلطی است که مستکبران عالم برای بشریت ایجاد می‌کنند گفت: خون کودکان غزه یک بیداری جهانی رقم زده است و این خون تبدیل به یک رسانه می‌شود و طومار این تمدن ننگین را در هم می پیچد و یک فردای انسانی را رقم می‌زند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی تصریح کرد: هفته پژوهش در المصطفی پیشران رشد علمی جامعة المصطفی است و این رقابت متراکمی که برای کالاهای پژوهشی وجود دارد و در هفته پژوهش عرضه و ارزیابی می‌شود، سیاست گذاری ما را جهت می‌دهد و بعد بین المللی را تقویت می‌کند و خون تازه‌ای در مجموعه المصطفی جریان می‌اندازد.

قلی‌زاده، دبیر هفته پژوهش جامعه المصطفی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های هفته پژوهش از اجرای یکصد و هفتاد عنوان برنامه در هفته پژوهش با رویکرد تبیین دستاوردهای علمی و تحقیقی این مرکز خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های ویژه این هفته در دو حوزه متمرکز و تخصصی برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری اجلاسیه آینده‌پژوهی در پژوهش المصطفی، نشست علمی رابطه علم و دین، کارگاه روش‌شناسی مبانی نظری مطالعات آینده‌پژوهی، جلسات نقد کتاب، جلسه شورای معاونان پژوهش، گردهمایی کارگزاران پژوهشی، اجلاسیه تقدیر از کتابداران المصطفی و نکوداشت محققان و پژوهشگران برتر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

قلی‌زاده در پایان با تاکید بر تشکیل چهار کمیته برای پیگیری امور هفته پژوهش المصطفی، خاطرنشان کرد:‌ هفته پژوهش المصطفی از هجدهم آذر با برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه آغاز و روز ۲۳ آذربا برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

وی ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای المصطفی از روز ۱۸ آذر در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره)آغاز شده و تا ۲۳ آذر میزبان اساتید، دانش پژوهان، محققان و پژوهشگرانی هستیم که میخواهند با فعالیت نشریات و فعالیت‌های پژوهشی المصطفی آگاه و دستاوردهای این مجموعه طی سال‌های اخیر بخصوص در عرصه تحقیق و پژوهش آگاه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha