• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402091510721
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون سلامت دامپزشکی استان خبر داد

آغاز واکسیناسیون رایگان بیش از۳۳ هزار دام سنگین کهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری لمپی اسکین

آغاز واکسیناسیون رایگان بیش از۳۳ هزار دام سنگین کهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری لمپی اسکین

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سلامت دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز واکسیناسیون رایگان بیش از ۳۳ هزار دام سنگین این استان علیه بیماری لمپی اسکین خبر داد.

محسن صادقی روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: واکسیناسیون دام‌های سنگین استان علیه بیماری لمپی اسکین با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری از اول آذر ماه سالجاری آغاز و به مدت ۶۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی می شود در این واکسیناسیون سراسری ۳۳ هزار  و ۵۲۱ راس دام سنگین بر علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شوند.

معاون سلامت دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این طرح ملی که بصورت کاملاً رایگان صورت می گیرد تعداد ۲۶ اکیپ واکسیناسیون بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی مشارکت خواهند داشت.

صادقی تصریح کرد: لمپی اسکین از جمله بیماری‌های ویروسی در دام سنگین(گاو و گوساله) است که با تشکیل ندول های جلدی در سطح بدن دام مشخص می شود و می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری وارد کند.

وی ادامه داد: انتقال بیماری لمپی اسکین بیشتر از طریق حشرات ناقل رخ می دهد و با توجه به بروز این بیماری در فصول بهار و تابستان که فصل فعالیت حشرات و بندپایان است، واکسیناسیون قبل از شروع فصول مذکور ضروری می باشد.

معاون سلامت دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی، سم پاشی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری از جمله مهم ترین راه‌های پیشگیری از بیماری لمپی اسکین است.

به گزارش ایسنا، صادقی از دامداران خواست؛ از خرید دام‌های بدون پیشینه بهداشتی مشخص و مطلوب که واکسینه نشده‌اند خودداری کرده و در صورت حضور اکیپ های واکسیناسیون تحت پوشش دامپزشکی در سطح واحدهای روستایی و دامداری‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha