• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402091510791
  • خبرنگار : 50214

در گفت‎وگو با ایسنا اعلام شد؛

گاز رایگان و پاداش؛ تشویق مشترکان خوش مصرف گاز استان یزد

گاز رایگان و پاداش؛ تشویق مشترکان خوش مصرف گاز استان یزد

ایسنا/یزد سرپرست شرکت گاز استان یزد با اشاره به طرح تشویقی مشترکین در حد الگوی مصرف بهینه، از رایگان بودن قبض گاز مشترکینی که ۱۰ تا ۳۵ درصد مصرف گاز خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دهند، خبر داد.

«حامد خواجوی» در این باره در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری یزد با برخوداری ۲۴ شهر این استان از نعمت گاز، افزود: با برخورداری ۱۲ روستای دیگر استان از نعمت گاز و افزایش روستاهای دارای شبکه گاز استان به ۷۲۶ روستا، هم اکنون ۹۸.۳ درصد از روستاهای استان نیز از این نعمت خدادادی بهره‌مند هستند.

وی تعداد مشترکان حال حاضر گاز در استان را بالغ بر ۵۳۵ هزار مورد ذکر کرد و با بیان این که ۴۷۰ هزار مشترک در بخش خانگی هستند، گفت: دولت در راستای تشویق مشترکان خانگی در حد الگوی مصرف بهینه، متناسب با میزان تعریف شده پلکانی تعرفه گاز بها، مشوقهایی را در نظر گرفته است.

خواجوی خاطرنشان کرد: براساس این طرح تشویقی، هر مشترک خانگی که مصرف گاز خود را از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند نسبت‌ به دوره مشابه سال قبل بین ۱۰ تا ۳۵ درصد کاهش دهد، مشمول پاداش صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به تعیین میزان تعرفه گازبهای مشترکان به صورت پلکانی در ۱۲ پله و برطبق اقلیم هر منطقه، افزود: مشترکانی که در این بازه زمانی مصرف گازشان حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف مصرف یعنی در سقف پله سوم جدول تعرفه گازب‌های ماههای سرد باشد، گاز بهایشان ۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود و در صورتی که مصرف مشترکان نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته باشد، قبض گازبهای آنان مشابه سال قبل محاسبه خواهد شد.

سرپرست شرکت گاز استان با بیان این که حدود ۲۱ هزار مشترک خانگی در استان جزو مشترکان پرمصرف محسوب می‌شوند، گفت: تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی به صورت پلکانی براساس نرخ تعیین شده، محاسبه خواهد شد.

وی یادآور شد: گازبهای مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند و مصرف آنها در حد متعارف و تا سقف پلکان سوم است نیز رایگان خواهد بود ولی مازاد آن مطابق با جدول دوازده‌گانه محاسبه و پرداخت می‌شود.

خواجوی تاکید کرد: در قالب سیاست‌های بازدارنده برای مشترکان پرمصرف نیز مصارف بالاتر از پلکان هفتم به‌ عنوان مشترکان پرمصرف مشمول افزایش گازبها از ۱۶ آبانماه در صورتحساب‌های صادره خواهند شد.

این مسئول در پایان یادآور شد: مشترکان استان یزد براساس جدول تعرفه گاز خانگی سال جاری به دو اقلیم دو و سه دستهبندی شده‌اند که در اقلیم ۲؛ روستاها و شهرهای بهاباد، خضرآباد، نیر، ندوشن و تفت قرار دارند و اقلیم سه نیز مربوط به روستاها و شهرهای یزد، میبد، اردکان، عقدا، اشکذر، زارچ، هرات، مروست، یزد، ابرکوه، مهردشت، بافق و مهریز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha