• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402091510803
  • خبرنگار : 71091

فرزند بیتا فرهی: مادرم رفتنی نبود

فرزند بیتا فرهی: مادرم رفتنی نبود

دختر بیتا فرهی با تاکید بر اینکه قصد ندارد فرد خاصی را متهم کند اما در عین حال نمی‌تواند غم از دست دادن مادر را به راحتی بپذیرد، پرسش‌هایی را در قالب یک یادداشت مطرح کرد.

مهسا قریشی متنش را که در اختیار ایسنا قرار داده اینگونه آغاز کرده است: "با قلبی آکنده از درد و سوگ می‌نویسم؛

‎غم از دست دادن مادر به ‌خودی خود غم بزرگی‌ست اما وقتی این سوگ با سوالاتی بی‌پاسخ نیز همراه شود بهت و اندوه مرا دوچندان می‌کند و ای کاش برای سوالاتم جوابی داشتم.
مادرم، سال‌ها درگیر یک بیماری قلبی و ریوی بود. اما این بیماری کنترل شده بود و مادر بدون مشکل زندگی می‌کرد. در طول سال‌های بیماری‌اش با توجه به کنترل شدن آن، بیتا فرهی در چندین فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخت و به جرات می‌نویسم که هیچ‌کس متوجه بیماری او نشد. حتی بسیاری از دوستان و همکاران مادرم از بیماری او مطلع نشدند چرا که او در وضعیتی کاملاً عادی قرار داشت و مثل تمامی انسان‌ها به زندگی روزمره‌اش مشغول بود.

 مادرم حدوداً یک سال پیش ما در پاریس اقامت داشت و تحت آزمایشات کامل پزشکی بود. اما تمایل زیادی داشت به خانه‌اش و ایران برگردد، بنابراین با تایید پزشک‌اش در فرانسه اجازه پرواز گرفت و ۶ آبان‌ماه به ایران برگشت. پیش از سفر حالش خوب بود و در شرایط جسمانی عادی به ایران سفر کرد و تمام آزمایشات شرایط پایدارش را تایید می‌کند."

مهسا قریشی در بخش دیگری از این یادداشت مراحل درمان مادرش را اینگونه شرح می دهد: "مادرم دو روز پس از رسیدن به ایران دچار عفونت ریه و به اورژانس بیمارستان منتقل شد و سپس با اکسیژن پایین و دی اکسیدکربن بالا به ای سی یو رفت و دو روز بعد در اوج بیماری برای یک نصفه روز از ای سی یو به بخش منتقل شد و سپس به دلیل اصرار مادر برای ترخیص از بیمارستان، در کمال ناباوری از آنجا مرخص شد! همراهان مادر اعتراض کردند و پاسخ این بود که حق بیمار است که نظر بدهد!

مادرم در شرایط نامساعد با آمبولانس به منزل منتقل شد و سه روز بعد با حالی وخیم‌تر مجددا به بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه برگشت. سوالم این است که بیمار با عفونت ریه کنترل نشده به چه علت باید به منزل منتقل شود؟ آیا این ضمانت وجود دارد که وضعیت او در منزل تهدید کننده نشود و حیاتش به خطر نیفتد؟ سوال من این است که این بیمار است که باید راجع به ترخیص تصمیم بگیرد یا پزشک؟ روند انتقال مکرر مادرم از بخشی به بخش دیگر در بیمارستان مدام تکرار می‌شد. چند روز آی سی یو بعد سی سی یو و در حالی که هنوز عفونت و مشکلات دیگر سرجایشان بود.

همزمان به تعدادی از دوستان پزشک مادرم که پزشک‌های معالجش نیز بودند، زنگ زدم و از آنها خواهش کردم که او را ویزیت کنند، آنها نپذیرفتند. درخواست کردیم یک گروه پزشکی برای هم‌فکری تشکیل شود تا روند درمان تغییر کند اما این اتفاق هم نیفتاد. آنچه اندوه و افسوس من را بیشتر می‌کند این است که مادرم رفتنی نبود. او بیمار بود اما پیش از سفر به ایران توسط پزشکان در فرانسه مکرر چکاب می‌شد.

در روزهای پایانی وضعیت ریه رو به بهبود رفته بود که صبح روز ۴ آذرماه گفتند که او خونریزی داخلی کرده است! با این حال همچنان حرف می‌زد و هوشیار بود. بیتا فرهی وضعیت پایداری داشت. او با پای خودش به ایران آمد اما از دنیا رفت و پزشکان معالجه‌اش در فرانسه بهت زده هستند. او به این زودی رفتنی نبود.

مهسا قریشی یادداشت‌اش را اینگونه به پایان برده است: نه تنها من بلکه تعدادی از همکاران، اعضای خانواده و دوستان نزدیک مادرم که در این مدت بی‌وقفه در کنارش بودند، همچنان نمی‌دانیم که دقیقا چه اتفاقی برای مادر افتاده است چرا با چنین سرعتی؟ آیا روند درمان مادر به درستی انجام شد؟ چرا عفونت ریه او در طول سه هفته کنترل نشد؟ چرا به ناگاه دچار خونریزی داخلی شد و با چنین سرعتی از پا درآمد! و من پاسخ این پرسش را از چه کسی بگیرم که چرا مادرم در یک وضعیت پایدار جسمانی، با پاهای خودش به این سفر آمد و بر اثر یک عفونت ریوی قابل کنترل در ۶۵ سالگی از دنیا رفت.

فرزند بیتا فرهی: مادرم رفتنی نبود

عکس بیتا فرهی در نمایی از سریال سرزمین کهن

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۷:۳۸

اولا همه‌ی مادرها هنگام مرگ به نوعی حالشون خوب میشه اصلا بیشتر افراد دوما مرگ وقتی برسه در عرض یک دقیقه همه چیز به هم میخوره همه علایم حیاتی و اعضای مهم سوما چرا الان هرکه میمیره میگن کشتن؟ آخه مادر خدا بیامرزت نه حرفی می زد نه کاری میکرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۱:۲۳

خدا کنه سر کسی نیاد ولی ماهم نمیدونیم پدر ۵۹سالمون تو بیمارستان به کما رفت؟هیچ دلیلی ننوشتن تو پرونده ش،پس این خانم رو قضاوت نکنید ک قصور پزشکی فراوون داریم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۳:۲۵

حیف که صحبت شما رو نمی‌شنون نجمه خانم وگرنه خوب با این چند جمله داغشو بیشتر کردی. خوبه که سرت نیومده شکر. کاش نفهمی هیچ وقت که بیمارستانها چقد کشتارگاهن .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۷:۵۵

خیلی بد واقعا این کشور مشگل زیاد داده ماهم همین بلا سرمان آمد پسرم به چه باهوشی ‌ قشنگی مریضی اعصاب پیدا کرد. به واسطه قاچاق فروشای مواد مخدر که کاری باعاشون ندارند به خاطر سودی که میبرند از بیمارستان مرخصش کردند هنوز خوب نشده بود دیگه قبولش نکردند رفت خودشو کشت جوابگوی تو اون دنیا . باید جواب خدا را بدید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۰۰:۳۱

خداوند روح همه اموات مارو ببخشه و بیامرزه متاسفانه خطای پزشکی در کشور ما از قدیم بوده و تازگی هم نداره، نظام پزشکی باید بیشتر نظارت داشته باشه... ضمنا آقای کیارستمی عزیز هم خیلی مرگشون مشکوک بود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۸:۰۱

خداوند روحش را قرین رحمت قرار دهد بی خودی شائبه سازی نکنید همه باید بمیریم مرد خدا رحمتش کند دیگه با احساسات مردم بازی نکنید خانم محترمه.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۸:۰۱

خداوند روحش را قرین رحمت قرار دهد بی خودی شائبه سازی نکنید همه باید بمیریم مرد خدا رحمتش کند دیگه با احساسات مردم بازی نکنید خانم محترمه.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۸:۰۱

خداوند روحش را قرین رحمت قرار دهد بی خودی شائبه سازی نکنید همه باید بمیریم مرد خدا رحمتش کند دیگه با احساسات مردم بازی نکنید خانم محترمه.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۹:۲۲

مرگ دست خداست این اتفاق تلخ طبیعی است سیاسی کردن این موضوع کار درستی نیست روحش شادیادش گرامی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۸:۰۱

خانم محترم شما که ساکن کسور اروپایی هستید دیگه چرا؟ سوالات روند درمان مادرتان و نحوه انتخاب درمان را باید خود و خانواده بررسی کنید. عمومی کردن آن یعنی چه؟ فکر کردید که احتمالا روند درمان ایشان جنایی و پلیسی بوده که دارید احقاق حق می کنید؟!!! و یا آنکه چون هنرپیشه بوده ترور شده؟؟!!! براستی چه بر سر روند ذهنی و فکری و استدلالی این مردم آمده است؟ لطفا شکوه و ارزش هنری مادرتان که سالها برای آن زحمت کشیده، با سخنان نسنجیده خود کمرنگ نکنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۱:۵۵

من متاسفم که اینچنین با یک داغدیده گفتگو میشه تاسف بیشتر از جامعه پزشکی بعضا پزشکانی در کشور هستندکه بواسطه دیدن مرگ و میر مردم کمی عادی شده سهل انگاری بتظرم بیشترین موردی هست که امروزه در ایران قربانی میگیرد همانطوری که در هر بیمارستانی که یک نیروی انتظامی متقغیر هست تیمی از دادستانی و پزشکی قانونی حتی مستقر و متغیر باشند عالی بعنوان تشخیص اولیه‌ که مورد مشکوکی اگر بود مراجعه به پزشکی قانونی داشته باشند بنوعی عاملی بازدارنده جرم،سهل انگاری پزشکان وموارد بحث برانگیزدیگری هم پیش نخواهد آمد در مواردی هم باسرعت بیشتر خیلی بیشتری طی خواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۰:۰۰

واقعا اینقدر سخته درک یه دختر مادر از دست داده؟ تا حالا نشنیدید کسی دستی دستی بمیره؟ از اشتباه پزشکی چیزی نشنیدید؟ کاش خودتون رو بگذارید جای کسی بعد صحبت کنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۹:۱۰

به جای سیاسی کردن فوت خانم هنر مند پایش دراین دنیا کوتاه است پنج شنبه هست به شادی روحش حمد سوره بخوانید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۹:۴۸

من درکتون میکنم خانم قریشی. منم هرگز نپذیرفتم چرا پدرِ مظلوم و زحمت کشم رفتن وقتی واقعا وقت رفتنشون نبود افسوس تا خوده خوده قیامه قیامت..... شادی و آرامش عزیزانِ آسمونیمون صلوات اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۹:۵۸

مرگ حق هست مادر خدابیامرز من هم با پای خودش بیمارستان رفت متاسفانه عفونت ریوی داشت به ظاهر اصلا بیماریش به چشم نمی آمد ولی درعرض یک روز وضعیتش وخیم شد دخترم نوبت آدم برسه میرسه وخطای هیچ کس نیست روح مادرتان با این شایبه ها آزرده نکنید. روحش شاد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۰:۰۰

مرگ دست خداست آدمهایی بودن که بدون بیماری وهیچ مشکلی یکباره ایست قلبی کردن و مردن ایشون که مریض هم بوده اون نفهمید شما چرا مرخصش کردین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۰:۰۴

روحشون شاد عمرش همین قدر بوده عزیرم بقول قدیمی ها پیمانه عمرش پرشده بودا دنیا همینه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۰:۰۸

خانم محترم شما که در اروپا هم زندگی می‌کنید دیگه چرا این طرز تفکر!؟ خدا رحمت کنه ایشون رو وشما الان دنبال چی هستین دقیقا!؟ خواهشا جامعه پزشکی را زیر سوال نبرین. مگه میشه جلوی مرگ رو گرفت اگه میشد الان پدر و مادر من هم زنده بودند.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۲:۰۴

به شما چرا برخورد حرفهاش هیچکدوم نادرست نبودند مرگ طبیعی خیلی فرق داره با مرگ بخاطر قصور پزشکی.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۰:۳۰

اینجا در ایران همینه.خودت باید پزشک خانوادت باشی.خودت مطالعه داشته باشی و حتی به پزشک بگی این آزمایش یا سونو رو بنویس....من خودم کارمند بیمارستانم .برای خانواده خودم با ده تا پزشک مشورت میکنم و خیلی احتیاط میکنم.تعهد کاری در اکثر پزشکان ما زیر صفره و هیچ ناظر و فریاد رسی نیست. برای همین میگم خودت باید مطالعه کنی درباره بیماریت و به پزشک تکیه نکنی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۱:۲۳

آلودگی هوا

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۱:۲۶

احتمالا آلودگی ویروسی در فرانسه اتفاق افتاده اینجا خودش رو نشون داده چون متوجه شدند ایشون می‌خوان برگردند ایران به خاطر همین دخترشون تعجب کرده برای بعضی از مخالفین نظام فرقی نمیکنه آدمهای عادی یا سلبریتی هایی که اصلا سیاسی نبودند همه رو قربانی می‌خوان برای بازی های سیاسی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۱:۲۷

آقای کیارستمی فامیل خودم آقای فانی و بسیاری دیگر یادتون رفته زدن و شکستن بیمارستان ایرانمهر و بخاطر همین خطای پزشکی و آمپول کشنده بیهوشی خون آلوده رو همین فرانسه به ما داد و ما نفهمیدیم آزمایش نکردیم کرونا و دارویی که با رقم بالا و از کار انداختن کلیه به مردم دادن رمدیسیور یا همچین چیزی دیر رسیدن واکسن کرونا اونم چینی حالا شائبه درست بکنه یا نکنه چشم و گوش که داشتین ملت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۱:۴۱

مادر خودتون هم بود همین رو می گفتید؟!!خانم قریشی خداوند به شما صبر بدهد . روح مادر عزیزتون که عزیزهمه مردم ایران هستند قرین رحمت و آرامش الهی باشد انشالله. اشتباهات پزشکی و مراقبتهای پرستاری متاسفانه زیاد پیش می اید. هیچ کس هم گردن نمی گیرد.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۳:۱۹

قطعا مرگ و زندگی دست خدا است نه دکتر ها،موقع رفتن که برسه قلب سالم ایست میکنه مادر ایشان که از قبل مریض بودن فقط باید پذیرفت در مرگ نه تقدم و نه تاخری خواهد بود‌.چقدر خانم بیتا فرهی وطن خود را دوست داشت که در این خاک چشم از جهان فرو بست،خدا ایشان را قرین رحمت نماید.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۳:۲۴

بهتر بود خودت در طول این چند هفته ای که مادرت بستری بود تشریف میاوردی ایران و خودت پیگیر روند درمان مادرت می بودی نه اینکه فقط یک بار به دکترش زنگ بزنی و دستور بدهی که اینکارو بکن اونکارو نکن.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۳:۴۳

شما که میگویید پزشک نباید اجازه بدهد و باید شرایط بیمار را در نظر بگیرد چطور به پزشکان فرانسه حق میدهید به ایشان اجازه سفری به این طولانی را بدهند .کسی با شرایط ایشان اصلا نباید اجازه سفر ان هم هوایی و با این مسافت داشته باشد .حالا که ایشان اینجا رسیده و علایم خودشو نشون داده میگویید فلان شد بهمان شد ؟و تقصیر پزشکان ایرانیه که به بیمار اونم به خواست خودش اجازه مرخصی دادند ؟توقع که ندارید بیمار رو به تخت زنجیر کنند و نگه دارند...!بیمار در کمال سلامت عقل داره میگه من میخوام برم پزشک به زور بگوید حق نداری؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۲۳:۵۵

یعنی شما انتظار داشتی مادر محترم رو به اجبار بیمارستان نگه دارن؟!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۰:۲۸

ان شاالله اینهایی که تجویز مرگ و تطهیر کامل برخی را می کنند، گذرشان به بیمارستان نیفتد والا می فهمند گاهی چه شیر تو شیری ست به خاطر شلوغی ها و کمبود پزشک و سهل انکاری های ناخواسته

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۰:۲۸

من موندم آتیلا پسیانی که درمان سرطانش تو ایران داشت انجام می‌شد، پاشد رفت فرانسه یه هفته بعد جنازه از بیمارستان فرانسه برگشت چرا خانوادش نگفتن اینجا تو ایران حالش خوب بود سرطانش کنترل شد رفت فرانسه کشتنش 🤔 حکایت یه بوم و دو هوایی این جماعت بازیگر رو میبینید؟؟!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۰:۲۸

خجالت نکش بگو کار خودشونه ول کن توروخدا عمرش تموم شده مرده خوبه میگی پزشکای معالجش دوستای مادرت بودن برو از اونا بپرس

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۰:۳۸

دخترم ی روزی همه باید بریم .دیر زود دار سوخت سوزه ندار..بعدش ازاینکه میگین با پای خودش رفت .دیه با سفر بست .خدا به شما صبر بده .عزیزم .کورونا توی کشور ریشه کن نشده صداش در نمیاد .خیلی عزیزتر ماها گرفت .چه جونی جونی ها هر کدام عزیز تر.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۰:۴۶

جالبه همه تو نظرات میگن همه باید بمیریم پس کی زندگی می‌کنید همینو مدام کردن تو مغزمون که باید بمیریم حالم بهم میخوره یه چیزو یاد گرفتن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۱:۰۲

خداوند به همه مصیبت دیدگان که درراس همه مردم رنج کشیده داغ عظمی دیده«غزه»میباشندوشماخواهر عزیزم که داغ مادردیده اید«روحشان قرین رحمت ایشان وبانو«پروانه معصومی»💐جسارتاباانسان داغدیده ملایم ترومهربانانه تربرخوردشود🙏

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۲:۰۱

خانم بیتا فرهی از آلودگی هوا فوت شدند خیلی از مردم میرن ایران کسب و کار ایجاد کنند میرن آلودگی هوا رو میبینند فرار میکنند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۲:۴۴

خانم الکی جوسازی نکن مردمو چی فرض کردی پس این همه روزانه توی جهان دارن میمیرن باید جواب بدن چرا مرد برو خدا روزیتو جای دیگه بده طرف تو برنامه ی تلویزیونی حالش بد میشه میمیره عمر که تموم بشه نمیاد از شما اجازه بگیره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۴:۴۴

از هرکی بپرسی لاقل یکی هرکی یه مورد براش اتفاق افتاده درکنار پزشکان زحمتکش هستن پزشکانه بی وجدان و پول پرستو بی مسولیت که با بی مسولیتی یه خانواده رو داغدار میکنن شما با چه فکری پزشکانه با وجدانو کابلد اروپا گذاشتین ایران اومدین اینم نتیجش

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۷:۳۰

نوبت شماست ب این بهانه ایران رو زیر سوال ببرین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۸:۰۱

خب الان که کلا هر مرگی رو گردن جمهوری اسلامی میندازن، شما هم یکی دیگه. کی به کیه، دیگه به خدا نمی تونید گیر بدید که چرا وقت رفتن عزیزانتون میرسه، بندازید گردن نظام.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۸:۰۳

چه منطق سستی. لابد شما هم میگید دستی غیر خدا در رفتن مادرتون در کار بوده، نه؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۸:۳۰

برای این هنرمند گرامی رحمت الهی و برای شما صبر و شکیبایی آرزو می کنیم . ادمهای خوب وقتی مرگ شون نزدیک میشه حالشون بهتر میشه .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۸:۳۲

روحش شاد منظور دخترشان این نیست که کسی را متهم به قصور کنند و حرفش درست است بیمارستان که متخصص هستن باید بهتر تصمیم میگرفتم و اگر بیمار اصرار به خروج از بیمارستان داشت حداقل تخت نظر قرار میدادن یا اینکه میگرفتم خوای تهران مناسب شما نیست و چنانچه اصرار به خروج از بیمارستان دارید حداقل مدتی را به شمال کشور یا جای خوش آب و هوا منتقل شوید اینکه بیمارستان مسئولیت پذیر نباشد قابل قبول نیست مگر جان انسانها بی ارزش است که احساس مسئولیت نمیکنند من به عنوان یک شهروند حق را به دختر خانم فرهی میدم و با ایشان همدردی میکنم هم وطنان اگر کمکی نمیکنند حداقل نمک روی زخم نپاشند بنده صددرصد حق را به دختر خانم فرهی میدم روح مادرشون شاد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۸:۴۱

مرگ چه کسی را مطلع کرده است که شما را نیز مطلع کند خداوند روحش را شاد و به شما صبر عطا کند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۸:۴۵

خیلی ها، اینطور یک دفعه میمیرن با پای خودشون سالم میرن و بعد حالشون بد میشه چیز جدیدی نیست اجلش رسیده بود.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۹:۱۲

خدا بیامرزه مادر عزیزت و ولی من اگه جای شما بودم هیچ وقت مادرم و تو چنین شرایطی تنها نمیزاشتم ک دچار چنین سوالات وعذاب وجدان بشم بهر حال روحشون شاد🖤

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۹:۱۴

همه یه جوری میمیرند وقتی خودش رضایت داده بیاد خونه اگه نمیگذاشتن هم میگفتی نگذاشتن ونگه داشتنش ومرد. خدا بیامرزدش مثل هزاران هزار دیگه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۹:۳۲

هر بیماری در صورتی که تمایل به عدم ادامه درمان در بیمارستان داشته باشد، حق دارد که با رضایت شخصی و امضای رضایتنامه، بیمارستان را ترک کند.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۹:۳۷

خدارحمتش کند مرگ حتمی درمان ندارد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۹:۳۷

هوای تهران آلوده و منم با اکسیژن نفس میکشم فکری وکاری برای محیط زیست هوا بکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۰:۰۳

بیتافرهی بازیگرتوانمندی بودند ،روحشان شاد وآرام ولی درمورد ترخیص ازبیمارستان درتمامی دنیا وقتی بیماری هوشیار وقابلیت تصمیم‌گیری دارد اگر به زور نگه داشته شود حق شکایت دارد بنابراین این وظیفه شما وسایر همراهان بود که ایشان رامجاب کنید که دربیمارستان بمانند وقطعا هیچکدام شماها تصور اینکه به اینجا می انجامد نداشتید وحالا که فوت شدند انگشت اتهام به کادردرمان نشانه رفته اید ،آنها هیچ قصوری نکرده اند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۰:۰۶

خدا رحمتش کنه، دیگه باید چند سال عمر میکرد، مگر مردن دست خدا نیست، چرا اینا فکر میکنن نباید بمرین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۰:۰۶

عزیزم اینقدر که از پزشکان فرانسوی مطمئن بودی از خدا غافل شدی خدا اراده کنه و طرف عمرش تمام شده باشد فلک هم حریف رفتن طرف نمی‌شود پس بنابراین دنبال کسی نگرد و از خدا برایش طلب مغفرت و برای خودت صبر بخواه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۰:۱۰

روحشون قرین رحمت الهی اینایی ادعا دارند شائبه سازی شده میکنن چرا یه سر به بیمارستان مفید نمیزنن یکی از بی مسئولیت ترین بیمارستانیه که تو عمرم دیدم مطمئن باشید سرم از وقتی که به دنیا اومد چند تا جراحی کرد میتونم با جرأت بگم بیمارستان رجائی با اینکه تقریبا نیمه دولیته بهترینه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۰:۱۷

مرگ حقه... آب و هوای عوض شده و ریه تاب نیاورده... خدا رحمت کنه... مرگ مگه خبر میکنه؟... یهو اتفاق می افته... وگرنه پزشک و کادر بیمارستان زحمتشون رو میکشن... دیگه خدا که نیستن... خدا بهتون صبر بده انشالله...

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۱:۰۸

اولا مرگ خبر نمیکنه خیلی ها حالشون خوب هست یهو از دنیا میرند فرانسه خوب بود نگه اش میداشتی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۱:۴۸

سلام همسر من ۵سال تحت درمان سرطان سینه بود وپس از عمل جراحی وپرتو درمانی درسال ۹۷ کاملا بهبود پیداکرد به یکباره سال ۱۴۰۱ گفتند متاستاز استخوان داده ویک عمل مفصل ران انجام داد بعد بهتر که نشد بدتر شد ومهره گردن رو عمل کردند و پس از ۲۴ ساعت آمبولی ریه وخداحافظ.‌

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۲:۲۳

اگه تشخیص دادید که معالجات مادرتون تو فرانسه بخوبی انجام می شده. چرا به درخواست مادرتون رحمه الله گوش کردیدوبه ایران اوردینش. ببخشید خانم قریشی وقتی نتونستید مادرو به انجام معالجاتش در فرانسه وادار به ماندن کنید مسلما در ایران هم دکترا و مادر بیمارستان از ینکه به اصرار مادر تون از بیمارستان خواستن مرخص بشه کاری از دستشان بر نمی آمده. هر مریضی حال و شدت یا معمولی بودن مریضی خودشو بهتر از هرکسی یا دکتری میدونه. به هرحال عمر و رفتن و موندن در این دنیا همش دست خداس. روحشون شاد. منکه به سهم خودم خیلی از فوت این خانم بازیگر و هنرمند توانا و آرام و محجوب ناراحت شدم. انشالله درآن وادی بهترین جایگاه و بهترین همنشین نصیبشون بشه و به شما بازماندگان صبرعنایت بفرماید نثار روح همه رفتگان علی الخصوص مادر گرامیتان خانم بیتا فرهی صلوات. اللهم صل علی محمد وال محمد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۲:۲۷

مهسا خانم توکجابودی چرامادرمریض تنهافرستادی چرا بیمارستان نیومدی همراهش بشی بیچاره ازتنهایی دق کرده است شایداگردربیمارستان درکنارش بودی اجازه نمی‌دادی رضایت بده بیاد خونه پس متهم اصلی خودتی خانم خودت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۲:۳۷

تسلیت میگم عزیزم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۳:۱۳

عزیزم خدا رحمتش کنه، ولی این ویروس که جدیدا باعث عفونت ریه میشه خیلی خطرناک ویهوییه، شوهر خواهر من که اصلاً بیمار نمیشد یهویی دیگه نفسش بالا نیومد با اکسیژن پایین بردیمش بیمارستان اصلا طی یک هفته مرگش رو جلو چشمون دیدیم، همش میگفت منو ببرید خونمون،خواهرم میخواست مرخصش کنه اما من مانعش شدم اگر میومد خونه قطعا از بین میرفت، داروهایی که بیمارستان داره تو خونه نمیشه پیداش کرد، یک ماه زمان برد تا عفونت‌ کم بشه برگرده خونه، ده کیلو وزن کم کرد، الان هم باز کامل خوب نشده، خلاصه میخوام بگم خانواده ی بیمار نباید با بیمار برای ترخیص همکاری کنه، پزشکان که نمیتونن به زور بیمار رو نگه دارن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۴:۴۸

مرگ که خبر نمیکنه ایشون رمان مرگشان فرا رسیده بود حتما هم دوست داشته در وطنش از دنیا برود روحشان شاد و قرین رحمت الهی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۵:۵۶

؟خدا بیامرزدش امادرتون فوت کردن خانم معصومی هم بر اثر بیماری ریوی فوت کردن چرا مردم ایران دوست دارند هر اتفاقی که می افتد حتی مردن هم که هیچ کس بدون ادن خداوند از دنیا نمیرود می اندازند گردن نظام بیمارستان این همه سوژه درست کردید برای هر اتفاقی که تو کشور افتاده به کجا رسیدید تا خداوند نخواهد برگی از درختی نمی افتد براش صلوات بفرستید برای شادی روحش

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۷:۵۷

خدا رحمتش کنه،و اما اگر هم مرخصش نمیکردن ،یک فیلم دیگه در میاوردین ،که اگر مرخصش میکردن و توی خونه ازش پرستاری میکردیم مادرم نمیمرد،پس حرف نزنین بهتره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۹:۵۱

من نمیدونم اصل قضیه چیه وچه کسانی با وجدان هستند وچه کسانی وجدان کاری ندارند بالاخره بد وخوب همه جای دنیا پیدا میشه ولی اتفاقی که برای پدرم خدابیامرز افتاد ۱۰ روز در بیمارستان مشهد بستری شد وداروی اشتباه گرفت این داروی اشتباه روی همه ی اندام های حیاطی پدرم تاثیر منفی گذاشت به طوری ۲ سال پیش درسن ۵۹ سالگی درگذشت نه پارتی داشتیم ونه پول که شکایت کنیم ....

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۲:۴۷

من باردارم حالم بده رفتم سونو دادم در عرض 2هفته یه توده تو شکمم کنار جنین تشکیل شده امروز رفتم اورژانس بیمارستان از بس درد داشتم بهم میگن چه کار کنیم ما کاری نمیتونیم کنیم برو خونه استراحت کن داروهات بخور واقعا هیچ نظم و قانونی در بیمارستان ها رعایت نمیشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۱۷:۴۲

دراغلب موارد بیماری طی سالیان دراز بتدریج در بدن پیشرفت میکند ولی علائم خاصی ندارد و به علت مصرف داروهای شیمیایی و البته شخصیت خاص جماعت ایرانی به همان علائم اندک نیز بی توجهی میشود وقتی که کار به مرحله حاد وخطرناک میرسد از پزشکان انتطار معجزه میرود که بسیار انتطار نابجایی است بنابرهمین دلیل همیشه گفته میشود پیشگیری بهتر از درمان است

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۴:۰۰

خب نمی آردینش ایران میذاشتی فرانسه بمونن مگه مگه آدما توی فرانسه فوت نمیکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۵:۴۸

خدا رحمتش کنه از جمله بازیگرهای خوب کشورمون بودند. پدرم منم بعد از یک هفته داخل بیمارستان بهوش اومدن گفتن ریه هاش اب اورده درمان شده و فردا میره بخش ما هم خوشحال و شاکر شدیم یک دفعه شب گفتند پدرتون فوت کرد ما هم نفهمیدیم چی شد. هیچ کس هم جواب نداد.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۶:۴۳

پدر منم تقریبا ۳ ماه بیمارستان بستری بود هیچ وقت نمی بخشمشون چجوری با بیمارها رفتار می کردن قصور پزشکی فراوان در بیمارستان ها به چشم میخوره بدون اینکه نظارتی بر انها باشه و راحت جان ادمها رو به بازی می گیرن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۲:۰۱

نه ماندنی بود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۲:۴۶

اگر قبل از رفتن پدرم متنت را خوانده بودم عمق غم واندوهت را با تک تک سلولهایم درک نمیکردم.....ما هم نمیدانیم در بخش آی سی یو چه شد؟پدری که دربخش سالم بود وقتی به ای سی یو رفت چه شد که کم کم علائم هوشیاری اش پایین امد و چه شد که مرواز کرد و مارا دراین غم بزرگ و پراز اندوهی جانگاه تنها گذاشت😭😭😭😭من بانو فرهی را درمنزل حاج اقا دولابی ودرشب قدر ملاقات کردم چه زیبا و با ابهت بود...روحش شادخدابه دلتون صبر بده فقط خدا

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۲:۵۰

این بنده خدا از قصور پزشکی حرف میزنه شماها میگید سیاسیش نکنید؟؟؟؟دختری است که مادرعزیزش رو ازدست داده تمام هستیش تمام وجودش به خلطر اشتباه مزشکان ازدستش رفته .....مثل بابای نازنین من که خطای پزشکی او رو ازماگرفت....قلبم اتیش میگیره وقتی یاد بابام می افتم دوست دارم بمیرم و ببینمش 😭😭😭

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۰۰:۱۳

سرکارخانم قریشی،فقدان مادرعزیزت راتسلیت گفته برای آن مادرمهربان ،غفران ورضوان الهی وبرای شما وهمه ی بازماندگان صبری جمیل ازدرگاه خداوندتبارک وتعالی مسئلت دارم.