• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091510826
  • خبرنگار : 50604

افتخاری دیگر برای استان گلستان؛

نشان درجه ۲ هنری کشور به هنرمند گرگانی رسید

نشان درجه ۲ هنری کشور به هنرمند گرگانی رسید

ایسنا/گلستان با نظر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، «یحیی دیوانی» هنرمند پیشکسوت گرگانی، موفق به دریافت نشان درجه دو هنری کشور در بخش «بازیگری» شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان صبح چهارشنبه ۱۵ آذرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «یحیی دیوانی» متولد ۳۱ خردادماه ۱۳۲۴ در محله‌ چهارشنبه‌ای شهرستان گرگان، بازیگر، کارگردان، نویسنده، مجری و گوینده و از پیشکسوتان عرصه تئاتر، تلویزیون، رادیو و سینمای استان گلستان و دبیر بازنشسته آموزش‌ و پرورش است، اظهار کرد: این هنرمند توانا و پرتلاش گلستانی موفق به دریافت نشان درجه دو هنری کشور از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران در بخش بازیگری شد.

الهام متین با اشاره به اینکه این شخصیت برجسته تا به امروز جوایز و افتخارات ملی متعددی را کسب و فعالیت‌های مختلفی را در طول بیش از نیم‌ قرن فعالیت خود در کنار اساتید و هنرمندان صاحب‌نام انجام داده است، افزود: از او کتاب زندگی‌نامه خودنوشت هنری‌ با عنوان «سفره‌ دل» به یادگار مانده که به همت نشر «قلم صحرا» در ۱۹۰ صفحه منتشر شده است.

وی با تأکید بر اینکه شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها شورای دارنده مجوز صدور درجه هنری بوده، ادامه داد: این شورا متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام رئیس شورا، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نماینده فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران است.

نشان درجه ۲ هنری کشور به هنرمند گرگانی رسید

به گزارش ایسنا، گواهینامه درجه دو هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معادل مدرک کارشناسی‌ارشد است و با تکیه بر توانایی‌های هنری افراد و بررسی لوح‌های افتخار، جوایز، بزرگداشت هنرمند، آثار منتشره، داوری‌ها، دبیری، مسؤولیت، مدیریت جشنواره‌ها و مسابقات، برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها به‌ عنوان گواهینامه تخصصی هنری صادر می‌شود و از اعتبار بالایی برخوردار است.

یحیی دیوانی، هنرمند گلستانی از سال ۱۳۴۰ در دوره دبیرستان و از سال ۱۳۴۸ رسماً باگروه تئاتر «رامین» کار خود را آغاز کرده است.

بازی در سریال تلویزیونی عروسک‌های سخنگو، رقص سنگ و برگ زیتون، خواستگاری پرماجرا، فرزندان خورشید، برگردین گنج اینجاست، سی پی سبز، سی پی و اسب سفید، نیلوفرهای صدفی، سالهای طولانی،  فیلم‌های سینمایی بحران، شنا در زمستان، فرشته‌های صورتی، تله تئاتر دیپلمات، بله برون، برخورد در۱۷ قسمت، تله تئاتر بوقلمون صفت، سریال ۲۶ قسمتی بادهای موسمی، سریال تلویزیونی۲۷ قسمتی دوران عاشقی، کلیپ امپریالیزم، سریال شروین و روجک، فیلم تلویزیونی در انتها، سریال تلویزیونی بابایحیی، تله تئاتر پربرکت، یک رمان واقعی و فیلم ذهن بخشی از کارنامه این هنرمند گلستانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha