• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402091510876
  • منبع : نمایندگی زنجان

احیای ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در زنجان از ابتدای سال

احیای ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در زنجان از ابتدای سال

ایسنا/زنجان رئیس‌ کل دادگستری زنجان گفت: در هشت ماه نخست امسال ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در زنجان احیا شده‌اند. همچنین برای بررسی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی با ۱۰ شرکت دانش‌بنیان جلساتی برگزار شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق در تشریح عملکرد امسال ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، اعضای ستاد از هشت واحد تولیدی و صنعتی به‌صورت میدانی بازدید  کردند.

وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی همراه با برگزاری جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع بوده و این جلسات در خود شرکت و کارخانه با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده که نتیجه این بازدیدها و جلسات منجر به احیای ۱۰ واحد تولیدی و اشتغال ۱۱۴۲ نفر شده است.

او اظهار کرد: در بررسی موانع این واحدهای تولیدی، مشکلاتی مانند اختصاص نیافتن ارز به واحدهای تولیدی دارای صادرات، موانع زیست‌محیطی، طولانی شدن فرآیند رسیدگی به درخواست تغییر کاربری اراضی در کمیسیون تبصره یک ماده یک و کارگروه امور زیربنایی، مشکلات مربوط به طرح‌های توسعه و مطول شدن گرفتن مجوزها از اداره‌ها، تعیین تکلیف اراضی راکد شهرک‌های صنعتی، مشکلات بانکی و امهال تسهیلات و ایرادهای درگاه صدور مجوز مطرح بوده است. 

رئیس‌ کل دادگستری زنجان از اهتمام جدی ستاد اقصاد مقاومتی استان در تحقق شعار سال خبر داد و گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع موانع آنها ضمن کمک به اقتصاد و رشد تولید در ایجاد اشتغال کارگران از بروز برخی مشکلات برای خانواده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی سوء‌مدیریت و نبود آگاهی لازم از فرآیند قانونی انجام طرح‌های توسعه و طولانی بودن بروکراسی اداری را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی دانست و ادامه داد: بازنگری در فرآیند درگاه ملی صدور مجوز، لزوم حضور و معرفی نماینده بانک مرکزی در استان‌ها برای پاسخگویی به مشکلات ارزی واحدهای بزرگ و تسریع اداره‌ها در پاسخگویی به استعلام‌های پنجره واحد به مسؤولان کشوری ذی‌ربط مورد تاکید بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha