• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402091511025
  • خبرنگار : 50647

رییس دادگستری بافق تاکید کرد

لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به قانون انتخابات برای پیشگیری از تخلفات

لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به قانون انتخابات برای پیشگیری از تخلفات

ایسنا/یزد رئیس دادگستری شهرستان بافق بر لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به قانون انتخابات در جهت پیگیری از بروز تخلفات انتخاباتی تاکید کرد.

 علیرضا ایزدی رئیس دادگستری شهرستان بافق امروز چهارشنبه ۱۵ آذر در چهارمین جلسه مشترک هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات گفت: سیاست ستاد انتخابات شهرستان در مرحله اول، پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و در مرحله بعدی برخورد با این دسته از جرایم و تخلفات است که در سطح دستگاه‌های اجرایی، کاندیداها و آحاد مردم اتفاق می‌افتد.

وی افزود: مقوله پیشگیری از تخلفات در انتخابات اسفند سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به این موضوع موجب برگزاری انتخابات سالم و باشکوه خواهد شد.

ایزدی توجه ستادهای انتخاباتی را به موضوع پیشگیری از بروز جرایم بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از تخلفات و مشکلات در ایام انتخابات در این ستادها اتفاق می افتد.

وی گفت: مسوولیت این تخلفات برعهده مسئولان ستاد انتخابات است که باید در مراجع قضایی نسبت به آنها پاسخگو باشند.

رئیس دادگستری بافق با بیان این که دستگاه قضایی در انجام وظایف قانونی مبنی بر نظارت بر انتخابات با جدیت عمل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اولویت اقدامات ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات استان توجه بر مقوله پیشگیری است و باید اعضای ستاد برای تحقق این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انتخاب اعضای شعب اخذ رای، مبحث آموزش کاربران و اعضای شعب بسیار حائز اهمیت است و باید دوره‌های مختلف آموزشی در خصوص آشنایی با قوانین انتخابات و نحوه اجرا در مدت باقیمانده تا روز رای گیری برگزار کنیم.

 «حسن تفکری» دبیر ستاد انتخابات شهرستان نیز یکی از دلایل افزایش شعب اخذ رای در انتخابات را افزایش مشارکت و آسایش مردم در روز رای گیری عنوان کرد و گفت: وظیفه داریم زمینه انتخاباتی پرشور در کنار آسایش و امنیت مردم را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در روز رای گیری باید سرعت اخذ رأی از مردم را در نظر بگیریم مردم نباید پشت درهای شعب اخذ رأی معطل بمانند.

تفکری با اشاره به وجود نیروی انسانی مستعد و فعال در شهرستان بافق، تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و همفکری اعضای هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات و توان و تجربه نیروها در شعب اخذ رای استفاده کنیم.

یادآور می‌شود؛ برای انتخابات اسفندماه در شهرستان بافق ۴۳ شعبه اخذ رای ثابت و سیار شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha