• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402091511201
  • خبرنگار : 50047

لزوم تعریف رسالت رسانه‌ای برای فعالان قرآنی

لزوم تعریف رسالت رسانه‌ای برای فعالان قرآنی

ایسنا/خراسان شمالی یک فعال رسانه‌ای بر لزوم تعریف رسالت رسانه‌ای برای فعالان قرآنی تاکید کرد.

جواد نصیری، مدرس اعزامی از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در کارگاه آموزشی "پرورش خبرنگار قرآنی" که روز چهارشنبه، ۱۵ آذرماه به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی و با همکاری دانشکده علوم قرآنی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: فعالان قرآنی به ویژه دانشجویان علوم قرآنی، خود مجهز به محتوای این حوزه هستند بنابراین در ارائه آن در بستر رسانه‌ای نیز موفق عمل خواهند کرد.

وی تاکید کرد: آنچه که اکنون در رسانه‌های حوزه قرآن به آن نیاز داریم تولید محتواست و علاوه بر برگزاری رویدادهای دینی و مسابقات قرآنی که بسیار ارزشمند است، باید به این حوزه نیز بیش از پیش ورود کرد.

نصیری ادامه داد: دانشجویان و فکرهای جوان به ویژه دانشجویان علوم قرآنی، برای موفقیت و تحقق اهداف در این حوزه تاثیرگذار خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر این، هدفگذاری و تخصیص بودجه به حوزه تولید محتوای قرآنی نیز باید مورد توجه باشد. 

لزوم تعریف رسالت رسانه‌ای برای فعالان قرآنی


نصیری تاکید کرد: در حوزه قرآن در حوزه رسانه، بسیار کار انجام شده است‌ اما اکنون که در عصر انقلاب رسانه‌ای به سر می‌بریم نیاز است که هر یک از فعالان حوزه قرآن یک رسالت رسانه‌ای نیز برای خود تعریف کنند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و ظهور و بروز رسانه‌های نوین اظهار کرد: رسانه قالب است و باید بتوان با ارائه محتوا در این قالب و جذب مخاطب اهداف را پیش برد.

وی افرود: یکی از موضوعاتی که برای فعالان حوزه قرآنی باید حائز اهمیت باشد رسانه است زیرا با توجه به تاثیرات مسائل حوزه رسانه‌ای، بسیاری از کنش‌ها و واکنش‌های ما متاثر از رسانه‌هاست.

لزوم تعریف رسالت رسانه‌ای برای فعالان قرآنی


وی همچنین با اشاره به دسته‌بندی مخاطبان رسانه‌های امروز به مخاطب منفعل، فعال و هوشمند اظهار کرد: اکنون بخش عظیمی از مخاطبان، در دسته مخاطبان هوشمند و انتخابگر هستند بنابراین برای تلاش در مرجعیت رسانه باید به این طیف توجه داشت.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: در حوزه تولید محتوا، توجه به مخاطب یک اصل است. بنابراین لازم است با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین در زمینه علوم و معارف قرآنی به‌گونه‌ای مخاطب‌پسند ورود یابیم.

وی اظهار کرد: در حوزه علوم قرآنی نیاز به مرجعیت رسانه داریم و فعالان این حوزه برای تحقق این هدف، باید پیشگام باشند.

وی تاکید کرد: نیاز است که فعالان قرآنی به ابزارها و دانش و سواد رسانه‌ای مسلط شوند.

نصیری همچنین یادآور شد: با پیشرفت تکنولوژی انقلاب عظیمی در حوزه رسانه به وجود آمد که قاعدتا این انقلاب و به وجود آمدن رسانه‌های نوین اتفاقی است که مجهز شدن همگان به سواد رسانه‌ای را ضروری می‌کند.

وی در خاتمه با اشاره به سرویس‌های خبرنگار افتخاری قرآن کریم در خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و سرویس دانشگاه در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در این رسانه‌ها به صورت خبرنگار افتخاری دعوت به عمل آورد.

لزوم تعریف رسالت رسانه‌ای برای فعالان قرآنی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha