• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402091611450
  • خبرنگار : 50455

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) انجام شد؛

افتتاح هجدهمین سوگواره حدیث غربت در قم

افتتاح هجدهمین سوگواره حدیث غربت در قم

ایسنا/قم هجدهمین سوگواره حدیث غربت با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در شهر مقدس قم افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی در مراسم افتتاح این سوگواره که هر ساله به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در شهر مقدس قم برگزار می‌شود ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، از تلاش‌های دست اندرکارانِ آن تقدیر کرد.

سوگواره حدیث غربت هر ساله با هدف تعظیم شعائر فاطمی و به تصویر کشیدن گوشه‌ای از مظلومیت‌های حضرت زهرا سلام الله علیها توسط گروهی از ارادتمندان آن حضرت برگزار می‌شود.

گفتنی است، مجموعه حدیث غربت شامل سه قسمت اصلی است که قسمت اول آن نمایشگاهی است با معماری و بازسازی فضاهای صدر اسلام با ۱۴ برش از زندگی حضرت زهرا(س) و هر یک از این برش‌ها در یک ایستگاه توسط راوی برای بازدیدکنندگان تبیین می شود.‌

همچنین قسمت دوم از مجموعه حدیث غربت بخش غرفه‌های فرهنگی است که شامل غرفه‌های کودک، نوجوان، عرضه کتب فاطمی، عرضه کتیبه‌های فاطمی، مسابقه، عهد ما و پاسخ به سوالات است که بازدیدکنندگان می‌توانند به فراخور حال خود از هر یک از غرفه‌ها بازدید کنند.

قسمت سوم از مجموعه حدیث غربت نیز سالن نمایش است که هر شب نمایشی در دو سانس با مضامین فاطمی در آن اجرا می‌شود.؛ امسال در این سالن، اجرای نمایش «ام ابیها؛ آرام علی» پیش‌بینی شده که به صورت رایگان از روز پنجشنبه ١۶ آذرماه در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۴۵ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

افتتاح هجدهمین سوگواره حدیث غربت در قم

یادآوری می‌شود؛ علاقه‌مندان برای رزرو رایگان بلیت این نمایش می‌توانند به سایت حدیث غربت به نشانی http://www.hadiseghorbat.com مراجعه کنند. همچنین هر شب در ورودی سوگواره حدیث غربت برای علاقه‌مندان کتیبه نویسی به صورت دستی خطاطی می‌شود و با همکاری گروهی از پزشکان، ارائه خدمات پزشکی و معاینه سرپایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha