• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402091611476
  • خبرنگار : 50214

رونمایی از کتاب «زیلو میبد؛ فرش سلامت» در نمایشگاه پژوهش یزد

رونمایی از کتاب «زیلو میبد؛ فرش سلامت» در نمایشگاه پژوهش یزد

ایسنا/یزد همزمان با دهمین نمایشگاه دستاوردهای پزوهش و فناوری استان یزد، نسخه‌های فارسی و انگلیسی کتاب «زیلوی میبد فرش سلامت» با حضور استاندار یزد رونمایی شد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اقدام شایسته شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در انتشار کتاب «زیلوی میبد؛ فرش سلامت»، آن را از مقدمات بازاریابی این هنر اصیل ایرانی- اسلامی دانست و بر توسعه پژوهش و نوآوری در صنایع دستی خصوصا هنر زیلوبافی تاکید نمود.

در این مراسم علاوه بر مدیران شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد نمایندگانی از انجمن صنفی بافندگان زیلوی استان یزد و تیم توسعه خوشه زیلو نیز حضور داشتند.

این دو کتاب فاخر و ارزشمند از جمله دستاوردهای پروژه توسعه خوشه زیلو است که برای کمک به معرفی هنر-صنعت زیلوبافی و بازاریابی بهتر آن در قالب ۵ فصل شامل معرفی زیلو، میراث زیلو ، تولید زیلو، میبد شهر جهانی زیلو و زیلو و زندگی منتشر شده است. نسخه فارسی در قطع خشتی بزرگ و در ۸۴ صفحه گلاسه و تمام رنگی منتشر شده و حاوی اطلاعات ارزشمند و تصاویری زیبا از هنر زیلوبافی است. نسخه انگلیسی این کتاب نیز با عنوان”Zilou of Meybod,health rug” در ۳۶ صفحه به چاپ رسیده است.

«مسلم فلاح زاده» مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تیم توسعه خوشه زیلو و شرکت آریا راهبرد انرژی برای انتشار این کتاب وزین و ارزشمند؛ خواستار همکاری بیشتر همه نهادهای شهرستان میبد، استان و کشور برای توسعه این هنر ارزشمند و فاخر شد.

یادآور می‌شود؛ طرح توسعه خوشه زیلو، پروژه ای توسعه ای می باشد که از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ اجرا شده و کارفرمای آن شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد و کارگزار و مجری آن نیز سازمان جهاددانشگاهی استان یزد بوده است.

این طرح در سال ۱۴۰۱ به عنوان طرح برتر کشور در حوزه توسعه خوشه ای معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha