• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402091611489
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد

صدور ۱۶۵ هزار جلد سند روستایی در گیلان/ مقاوم سازی ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاها

صدور ۱۶۵ هزار جلد سند روستایی در گیلان/ مقاوم سازی ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاها

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: تاکنون حدود ۱۶۵ هزار جلد سند روستایی را در راستای تثبیت مالکیت در استان گیلان صادر کردیم و از نظر تعداد، رتبه چهارم کشوری را داریم.

حامد دائمی در حاشیه بازدید از روستای بویه در شهرستان املش در گفت وگو با ایسنا، هدف از این بازدید میدانی را رسیدگی به مشکلات روستاییان دانست و اظهار کرد: روستای بویه، بافت با ارزش محسوب می شود و لذا اعتبارات عمرانی آن به صورت ملی بوده و بنیاد مسکن از سال ۹۵ اقداماتی از جمله سنگفرش و دیواره سازی و... را در این روستا انجام داده است.

وی از تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی طی سال های ۱۴۰۱-۱۴۰۰ جهت اجرای طرح هادی روستای بویه با محوریت سنگفرش خبر داد و بیان کرد: برای سال ۱۴۰۲ نیز اعتبار دو میلیارد تومانی پیش بینی شده و اجرای طرح هادی را در دستور کار داریم که به محض تخصیص، عملیات سنگفرش را آغاز می کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به مشکلات روستای بویه و سایر روستاهای استان برای ساخت مسکن در داخل محدوده طرح هادی، اضافه کرد: برخی از افراد در روستاها فاقد زمین و مسکن هستند و لذا برنامه ریزی های لازم را با هماهنگی مسئولان استان انجام دادیم و به زودی کمیته تصویب را برای اراضی فاقد سند مالکیت برگزار می کنیم.

صدور ۱۶۵ هزار جلد سند روستایی در گیلان/ مقاوم سازی ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاها

دائمی، از تایید گواهی مالکیت در دهیاری و بخشداری خبر داد و خاطرنشان کرد: امکان ساخت مسکن در داخل بافت روستا و اراضی لم یزرع وجود دارد که در قالب کمیسیون تغییر کاربری تعیین تکلیف می شود.

وی تشکیل کمیسیون تغییر کاربری را نیاز روستاهای گیلان از جمله بویه دانست و عنوان کرد: برخی از اراضی در داخل بافت روستا با کاربری مسکونی دیده نشده بود که اکنون این مشکل را برای همه روستاهای گیلان مرتفع کردیم؛ فرمانداری ها و دهیاران می توانند با تشکیل پرونده برای اراضی فاقد سند، تغییر کاربری را پیگیری کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان یکی از دغدغه های استان را تهیه طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دانست و گفت: خوشبختانه توانستیم برای ۲۰۲۰ روستا از ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان، تهیه طرح هادی را انجام دهیم؛ اعتبارات لازم برای تهیه طرح تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت که قابلیت تهیه طرح را دارند از محل های ملی و استانی و سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است. ۱۹ روستا از ۴۰ روستای فاقد طرح هادی، قابلیت تهیه طرح ندارد و ۱۴ روستا نیز در ییلاقات تالش هستند، اما تامین اعتبار برای مابقی روستاها انجام شده است.

صدور ۱۶۵ هزار جلد سند روستایی در گیلان/ مقاوم سازی ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاها

دائمی همچنین از بازنگری طرح هادی در کنار تهیه طرح خبر داد و تاکید کرد: طی دو سال گذشته طرح هادی ۳۶۹ روستا را بازنگری کردیم و امسال نیز اعتبارات خوبی در این بخش پیش بینی شده است.

وی در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان اشاره کرد و متذکر شد: فارغ از سهمیه روستاهای گیلان برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، شاهد معرفی بالغ بر ۱۳۰ درصد متقاضیان به بانک های عامل در قالب مسکن خودمالکی بودیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین به ابلاغ رئیس جمهور مبنی بر تامین زمین در روستاها در راستای طرح نهضت ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: سهمیه گیلان در سال جاری ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی بود که تاکنون ۴۰۰ هکتار آن شامل اراضی ملی و مستثتیات و نهادهای حمایتی شناسایی شده و به محض ابلاغ به بنیاد مسکن، فرایند واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی و ۳۵۰ میلیون تومانی روستایی را اجرایی می کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی را در روستاها آغاز کردیم، ادامه داد: در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت نیز ساخت ۱۸۰۰ واحد را در قالب بنیادساخت و گروه های ساخت در دستور کار داریم.

صدور ۱۶۵ هزار جلد سند روستایی در گیلان/ مقاوم سازی ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاها

دائمی یکی از اقدامات خوب بنیاد مسکن را صدور سند روستایی دانست که با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در حال اجراست و اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۶۵ هزار جلد سند روستایی را در راستای تثبیت مالکیت در استان گیلان صادر کردیم و از نظر تعداد، رتبه چهارم کشوری را داریم.

وی با اشاره به رتبه دهم گیلان در تعداد صدور سند مالکیت برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، عنوان کرد: همچنین طی دو سال گذشته ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی را مقاوم سازی کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان شاخص مقاوم سازی استان در سال ۱۴۰۰ را ۵۳ درصد دانست که اکنون به ۵۹ درصد رسیده و یادآور شد: سهمیه مقاوم سازی روستاهای گیلان در سال جاری ۷۰۰۰ واحد است و برای آن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت می کنیم.

دائمی در پایان از تخصیص ۲۶۸ میلیارد تومان قیر رایگان در قالب ۲۴۲ پروژه اجرای آسفالت روستایی طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: در این مدت دو میلیون مترمربع اجرای آسفالت در روستاهای گیلان انجام شده و نهضت آسفالت راه های روستایی را ادامه می دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha