• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091611524
  • خبرنگار : 50652

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/ ۴

بهره‌برداری از ۱۷۰۰ واحد مسکونی گلستان در سفر دوم دولت/ خداحافظی با جاده مرگ با تدبیر دولت

بهره‌برداری از ۱۷۰۰ واحد مسکونی گلستان در سفر دوم دولت/ خداحافظی با جاده مرگ با تدبیر دولت

ایسنا/گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه سفر دوم ریاست جمهوری آغازی بر تحول در حوزه مسکن شهری و روستایی است، افزود: پروژه نهضت ملی مسکن به عنوان پروژه شاخص استان در این حوزه بوده که با سرعت در حال انجام است.

مهدی ملک امروز، ۱۶ آذرماه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به طور کلی سفر اول ریاست جمهوری دارای ۱۱مصوبه در رابطه با ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است، اظهار کرد: هر کدام از این پروژه‌ها در مدت زمان تعیین شده در دست اقدام بوده و پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی احیای خلیج گرگان با لایروبی و انتقال آب خزر که از اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه بوده را از جمله پروژه‌های مهم تکمیل شده دانست و عنوان کرد: از اثرات این اقدام می‌توان به افزایش کیفیت آب، جلوگیری از گرد و غبار، حفظ حیات آبزیان، پرندگان و پناهگاه حیات وحش و رونق گردشگری بومی اشاره کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از تکمیل پروژه آسفالت محور جنوبی بندر ترکمن - آق قلا نیز خبر داد و افزود: در این پروژه بیش از ۹۰ درصد کار انجام گرفته تا با آغاز سفر دوم ریاست جمهوری کلنگ بهره‌برداری از آن‌زده شود.

ملک از پروژه نهضت ملی مسکن به عنوان پروژه شاخص استان در حوزه راه و شهرسازی نام برد و عنوان کرد: با شروع سفر دوم و حضور رئیس جمهور، بیش از ۴ هزار کلنگ زنی و بهره‌برداری از هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی متشکل از خودمالکی، بازآفرینی شهری و نهضت ملی مسکن را در دستور کار داریم.

وی نوید شروع واگذاری واحدهای مسکونی به مردم همزمان با دهه فجر را داد و گفت: هم اکنون ۱۰۰ واحد آماده تحویل بوده و ۹۶ واحد در بهارستان گنبدکاووس در دهه فجر به مردم واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آماده‌سازی و تکمیل یک پروژه ۴۰ واحدی در سعدآباد و یک پروژه ۲۲۰ واحدی دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی در حال تجهیز و آماده‌سازی است که از سال آینده واگذاری‌های آن آغاز می‌شود.

ملک از جمله گام‌های صورت گرفته دیگر به واگذاری زمین به کلانتری ۱۵ اشاره کرد و توضیح داد: بر طبق مصوبات، زمین مورد نظر در اختیار نیروی انتظامی جهت ساخت پاسگاه قرار داده شد.

وی همچنین در پایان به اقدامات انجام شده جهت ساخت موزه وقف اشاره و با بیان اینکه این پروژه نیز جزء برنامه‌های پیش رو است، تصریح کرد: در این پروژه نقشه کشی‌های ابتدایی انجام شده و در نوبت تخصیص اعتبار هستیم.

به گزارش ایسنا،  قرار است هیات دولت به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب سفر اول  و بر اساس برنامه قبلی همزمان با شب یلدا به گلستان سفر کرده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha