• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402091611539

مدیرکل ارتباطات مردمی استانداری فارس:

مدیران شناسایی نقاط ضعف خود را به رسانه‌های ریشه‌داری نظیر ایسنا واگذار کنند

مدیران شناسایی نقاط ضعف خود را به رسانه‌های ریشه‌داری نظیر ایسنا واگذار کنند

ایسنا/فارس مدیرکل عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری فارس از مدیران خواست تا ارتباط خود را با رسانه‌ها تقویت کنند و سپس افزود: مدیران شناسایی نقاط ضعف خود را به رسانه‌های واقعی و ریشه‌داری همانند ایسنا واگذار کنند و از ظرفیت بی‌نظیر این رسانه‌ها برای بهبود عملکرد خود بهره بگیرند.

رضا نجابت به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از دفتر این رسانه در استان فارس بازدید کرد و با سردبیر و خبرنگاران آن به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

وی در این بازدید گفت:  ایسنا رسانه مرجع رسانه‌های کشور است و جایگاه خود را در فضای رسانه‌ای ایران دارد. همچنین شاهد وجود اطمینان در عملکرد و اخباری که این خبرگزاری مخابره می‌کند، هستیم.

مدیرکل عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری فارس با بیان اینکه ایسنا با خط اصیل انقلاب اسلامی و امامین انقلاب قرابت دارد که باید این مسئله همچنان پررنگ بماند، گفت: نقش خبرگزاری دانشجویان ایران در پیگیری مطالبات واقعی مردم با اولویت‌بندی مشکلات و سپس مطالبه‌گری دقیق، ‌درست و جامع بسیار ارزشمند است.

نجاتب با بیان اینکه بسیاری از مسائل عمدتاً به دلیل نبود بودجه و عدم همکاری و همفکری مدیران به نتیجه نرسیده است، تاکید کرد: ایسنا می‌تواند نقش موثر در حل گره‌های قدیمی که حتی نیازبه هزینه خاصی ندارد، داشته باشد. گره‌هایی که شاید با کوچکترین ورود مسئولان و پیگیری ساده قابل حل است.

نجابت در ادامه سخنان خود خطاب به مدیران گفت: امام خمینی(ره) نقد را موهبت الهی می‌دانستند بنابراین مدیران باید کاملاً از نقد استقبال کرده و مشکلات مجموعه خود را از این طریق شناسایی کنند. مدیران از رسانه نترسند. صرفاً تعریف از مدیر که هنر نیست بلکه باید با نقد سازنده از سوی رسانه‌ها و نقدپذیری از سمت مدیران به هدف‌های متعالی نیل پیدا کرد.

وی از مدیران خواست تا ارتباط خود را با رسانه‌ها تقویت کنند و سپس افزود: مدیران شناسایی نقاط ضعف خود را به رسانه‌های واقعی و ریشه‌داری همانند ایسنا واگذار کنند و از ظرفیت بی‌نظیر این رسانه‌ها برای بهبود عملکرد خود بهره بگیرند. مدیریت ارشد استان و شخص استاندار فارس جایگاه ویژه‌ای برای رسانه‌ها قائل هستند چراکه رسانه‌ها را در ارزیابی مدیرانریال یاری‌گر مدیریت ارشد می‌دانند.

مدیرکل عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری فارس ادامه داد: رسانه درصورت عمل به وظیفه ذاتی خود می‌تواند مشکلات جامعه را حل کنند وگرنه جا برای خودنمایی فیک نیوزها باز می‌شود که باعث انحراف اولویت‌های اصلی استان از مسیر خواهند شد.

نجابت رسانه‌ها را قدرت نرم هر جامعه و کشوری دانست و گفت: رسانه‌ها در چینش و شکل‌بندی فرهنگ عمومی مردم بسیار موثر هستند و فارغ از فضای مدیریتی، ‌ مردم را به سمت حقیقت راهنمایی کنند.

مدیرکل عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری فارس با بیان اینکه ایسنا از هویت‌بخشی به نسل جوان و نوجوان غافل نشود، افزود: اقدامات خبرگزاری ایسنا دارای ویژگی‌های خلاقانه و نوآورانه بوده است و از طریق‌های مختلف باید به دنبال انسجام‌بخشی حرکت ذهن جوانان به سوی منافع ملی و عقاید مذهبی باشد تا آینده خوبی را برای کشور متصور باشیم.

مدیران شناسایی نقاط ضعف خود را به رسانه‌های ریشه‌داری نظیر ایسنا واگذار کنند

رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه نقش خبرگزاری ایسنا در فضای رسانه‌ای کشور و در مدیریت تحولات عرصه دانشگاه، اجتماعی و سیاسی استان بسیار مهم است، گفت: خبرگزاری دانشجویان ایران از تاثیرگذارترین رسانه‌های کشور به شمار می‌رود که در بدو امر راه‌اندازی با نوآوری‌ها همراه بود.

امیرحسین استقلال افزود: اولین خبرگزاری غیردولتی کشور راه سختی را در ابتدا داشت تا مناسبات خود را با سایر دستگاه‌ها تعریف کند و به عنوان مجموعه رسانه‌ای که تحت مدیریت دولت نیست، پذیرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تریبون‌های خبری و مراکز تولیدات رسانه‌ای امروز از هر طیفی در جامعه ایران وجود دارد، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف شاهد نقش‌آفرینی موثر ایسنا در مسائل مختلف کشور بودیم و امروز ایسنا به عنوان یک رسانه آزاد و برخاسته از نهاد انقلابی جهاددانشگاهی، بسیار به طیف دلسوزان انقلاب نزدیک است.

استقلال در پایان سخنان خود با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مخابره کردن خبرهای خوب و امید بخش، بیان کرد: این رهنمود رهبر معظم انقلاب، ریل اصلی سیاست‌گذاری ایسنا قرار گرفته و اکنون اثربخشی این خبرگزاری به دلیل پرداختن به این مهم است.

زهرا عسکری، سردبیر ایسنا منطقه فارس نیز در این دیدار به بیان توضیحاتی درباره عملکرد و رویکرد این رسانه در استان فارس پرداخت و گفت: مسئله اصلی در فعالیت‌های رسانه‌ای این است که رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است و همان‌طور که عملکرد مسئولان را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند، از سوی دیگر باید مشکلات و دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم را به گوش مسئولان برساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha