• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402091611623
  • خبرنگار : 71475

تشکیلات خودگردان آمادگی و شروط خود را برای اداره غزه اعلام کرد

تشکیلات خودگردان آمادگی و شروط خود را برای اداره غزه اعلام کرد

مجله آمریکایی نیوزویک امروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام ارشد فلسطینی نوشت، تشکیلات خودگردان آماده است تا به محض پایان جنگ کنترل کامل نوار غزه را به دست گیرد.

به گزارش ایسنا، «احمد مجدلانی» عضو برجسته کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با مجله نیوزویک که در یکی از دفاتر دولتی در رام الله، مقر اداره فلسطین در کرانه باختری اشغالی انجام شد، گفت: در صورتی که جامعه بین‌المللی از بازسازی غزه حمایت کند و اسرائیل را به موافقت با راه‌حل ۲ دولتی سوق دهد، تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را برای یکپارچه‌سازی مجدد نوار غزه و کرانه باختری تحت کنترل تشکیلات خواهد پذیرفت.

مجدلانی اظهار داشت: ما برای برنامه‌های سیاسی اصلاحاتی از طریق انتخابات سراسری آزاد و دموکراتیک آماده هستیم. اگر اسرائیل به تشکیلات اجازه ندهد که درباره آینده نوار غزه تصمیم‌گیری کند، تشکیلات پای میز مذاکره نخواهد رفت.

وی گفت: ما پشت تانک‌های اسرائیلی بازنخواهیم گشت و این امر از طریق راه حل سیاسی انجام خواهد شد.

مقام سازمان آزادی‌بخش فلسطینی همچنین گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند به محض پایان درگیری‌های کنونی، اداره غزه را آغاز کند و می‌توان پس از یک «دوره انتقالی» یک تا ۲ ساله، انتخابات برگزار کرد.

او افزود که اگر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در آن زمان همچنان در سمت خود باشد، این مسئله به او و حزب سیاسی‌اش واگذار خواهد شد که تصمیم بگیرند آیا او باید برای انتخاب دوباره تلاش کند یا نه.

تشکیلات خودگردان آمادگی و شروط خود را برای اداره غزه اعلام کرد
احمد مجدلانی

این مجله آمریکایی خاطرنشان کرد که این اظهارات اولین پاسخ اساسی از سوی رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین به چشم‌انداز کاخ سفید برای نوار غزه پس از جنگ است که توسط کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی یکشنبه وی به تفصیل بیان شد.

پیش از این، یک مقام آمریکایی گفت: «هیچ‌کس باور نمی‌کند که تشکیلات خودگردان فلسطین در وضعیت فعلی خود بتواند غزه را مدیریت و امنیت را تامین کند، اما در حال حاضر هیچ‌کس جایگزینی برای رهبری فلسطینی در غزه پس از جنگ نمی‌بیند. ما معتقدیم که باید تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت کنیم تا بتواند غزه را اداره کند».

وبگاه آکسیوس روز چهارشنبه نوشت مشاوران «کامالا هریس،» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با مقامات ارشد اشغالگر چشم‌انداز واشنگتن برای بازسازی و حکومت را به آن‌ها ارائه دادند و آن‌ها را از نیاز به طرحی برای جلوگیری از بازگشت حماس پس از جنگ آگاه کردند.

به گفته مقامات آمریکایی آگاه از مذاکراتی که به تازگی میان دولت اشغالگر و دولت بایدن انجام شد، ایالات متحده در اقدامی مداخله جویانه می‌خواهد از به اصطلاح خلأ حاکمیتی و امنیتی در غزه پس از جنگ جلوگیری کند و اجازه ندهد حماس دوباره به پا خیزد.

دولت بایدن نگران است که اقداماتی که اشغالگران از زمان جنگ داشته‌اند- مانند نپرداختن بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی که برای تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری می‌کند - توانایی این تشکیلات برای اثربخشی را تضعیف کرده‌ باشد.

بایدن روز سه‌شنبه گفت: «من با افراد زیادی در داخل و خارج از دولت کار کرده‌ام تا بفهمم چه اتفاقی برای غزه خواهد افتاد. من معتقدم که تنها راه حل موجود راه حل دو دولتی است.»

روز سه‌شنبه، نتانیاهو به ایده نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در آینده اعتراض و تاکید کرد که تنها راه برای اطمینان از غیرنظامی‌سازی غزه پس از جنگ، نظارت ارتش اشغالگر - نه نیروهای بین‌المللی - بر این روند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۹:۳۳

تنها راهش از بین رفتن دولت صیهنونسیم به سر کردگی امریکای جهانخوار است وگرنه ملت واقعی یهود درکنار مسلمین سالهاست باهم زندگی مسالمت امیز دارند نمونه اش در کشور بزرگ ایران از تمام قومیت فلسطین باید یک پارچه شود تا رنگ ارامش راملت اش ببینند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۰:۰۳

به امید پیروزی حماس و نابودی اشغالگران صهیونیستی و محمود عباس خائن انشالله

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۰:۱۲

فقط مرگ بر اسرائيل مرگ برآمریکا خدا این دودولت جنایت کار از روی زمین محو کند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۰:۱۹

قبل از نابودی اسراییل مردم فلسطین باید به فکر نابود کردن تشکیلات خود گردان خائن و مهره نفوذی اسراییل خصوصا محمود عباس بهایی و ملعون باشند .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۰:۳۴

همکاری ستاد بحران دیگران ویژه استان اصفهان جهت سازمان پزشکی قانونی درجرقویه و منطقه زیار و هدایت بیماران به بیمارستان مرکزی منطقه و تجمع نامتقارن در بیمارستان الزهراء و حمل ونقل از پل بزرگمهربه ترمینال بهارستان و منطقه ترمینال جرقویه درهرندجلگه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۰۳

به نظرمن تشکیلات خودگردان هم سو بااسرائیل است واین هم توطئه دیگری برای حماس می باشدوطرح آمریکایی دودولتی هم که اکنون به آن رضایت می دهندعقیم خواهد ماند ونشدنی است.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۲۱

یعنی اینا فکر می کنند که حماس را از بین بردند و تمام شد کدوم شبحی می تواند بر غزه حکومت کند وقتی نیروی مردمی حماس مثله صاعقه بر سره سر سپرده گان امپریالیسم فرود خواهند امد غزه متعلق ب حماس است و حماس متعلق ب مردم غزه هیچ قدرتی قادر نخواهد بود بر غزه حکومت کند ،

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۵۶

نظارت نیروهای اشغالگر،مضحک هست..دودولتی که اسراییل نبایدبه کرانه باختری یاغزه ازادانه ترددکند،،دودولتی بااختیارتام اداره کردن برای هردودولت، این درست هست نه محدودکردن یک دولت ،،وازادبودن کامل دولت دیگر،،،

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۲:۰۰

یارو رو به ده راه نمی دادند سراغ کد خدارا می گرفت ! حالا حکایت تشکیلات خودگردانه !

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۲:۱۴

یا خدا مگر قرار غزه رو بگیرن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۲:۴۳

آقای مجلاتی درآن مناطقی که دردست شماست چه گلی کاشتین؟ شما مسئولین خودگردان ( مزدوران رژیم اشغالگر قدس هستید) ودستورات آنها را درمورد مردم مسلمان فلسطین پیاده سازی و اجرا می کنید،یعنی شما نماینده ی رژیم اشغالگر قدس هستید،نه مردم فلسطین! اگر غزه را اداره کنید چه غلطی خواهیدکرد؟ آنها را هم بانیروهای مزدور خودتان به رژیم اشغالگر تحویل داده و زندانیان مسلمان افزایش خواهند یافت!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۳:۱۲

غلط کرده ،تشکیلات خودگردان یه وطن فروش درخدمت آمریکا واسراییله

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۳:۲۷

پس حماس چی میشه خودگر دان که مرخصه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۳:۳۵

تشکیلات خود گردان غلط کرد...در این مدت کجا بودند ، شاهد کشتار همو طنان خود و سکوت مرگ بار در این فاجعه....واقعا باید محمود عباس و تشکیلات خود گردان فلسطین که تشکیلات صهیونیستی است تا مردم فلسطین را در خفه خان نگه دارد تا اسرائیلی ها بتوانند این مقدار باقیمانده زمین فلسطینیان را نیز غصب کنند...خجالت و خود را حلق آویز کنند...

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۳:۳۹

تشکیلات خودگردان خودشو هم نمیتونه اداره کنه باید محمود عباس وانصارش را از سرزمین فلسطین اخراج کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۳:۴۹

عجب طرح خطرناکی برای غزه مظلوم دارند اگر این طرح اجرا شود یعنی هدر رفتن خون شهدای مظلوم این مدت و شکست جریان مقاومت خداوند مکر و حیله این وحوش قرن را به خودشان بر گرداند امین.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۳:۵۸

یارو رو به ده راه نمی دادن سراغ خونه کدخدا رو می گرفت یا میگن موش تو لونه نمی رفت جارو به دمش بست.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۰:۰۲

یارو رو تو ده راه نمی دادن سراغ خونه کدخدا رو می گرفت یا میگن موش تو لونه نمی رفت جارو به دمش بست..!!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۰:۱۰

خب دیگه همون جو بیاد بجا تشکیلات خودگردان که صد نام و شرف به این گروه بدتر از تروریست داره آدمی که اصلا نسبت به خودی اینقدر در قبال شخم کردن زن و کودک و مردم بی بی گناه مثل خوک رفتار کرد واقعا اون بایدن بهتر از این گروه نیست؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۰:۱۱

تشکیلات خود گردان فلسطین خود فروخته واز سازش کارترین جنبش فلسطین است که اسرائیل را به رسمیت می شناسد مردم غزه زیر بار این خفت نخواهند رفت هرگز غزه در دست تشکیلات سازشکار فلسطین نخواهد افتاد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۰:۴۷

کشته ها و بدختیهاشو و خانه خرابی‌هاشو مردم غزه و نیروهای مقاومت میدن افتخار و شهرت و منصبش برای خودگردان؟؟؟ اینا که اسمشون خودگردانه یعنی برای خودشون می‌گردن و میچرخن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۰:۵۱

برو بمیر احمق آمریکایی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۲:۵۰

این ارتش اشغال گرنمیتواند برمردم پیزوز شو بلکه این هستند که آنهارا برمردم چیره میکنند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۵:۲۸

محمود عباس و تشکیلات خودگردان نماینده صهیونیست ها هستند نه نماینده فلسطینی ها و ملت فلسطین آنها را قبول ندارند و نباید بگذارند خیانتکاران سرنوشت آنها را در دست بگیرند.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۶:۵۹

دولت محمود عباس فاسد اخلاقی به اعتراف خودشون نماینده شناسایی مبارزین فلسطینی است و عملا به اسرائیل فاشیست خدمت می کتد.17000 نفر تا حالا کشته شدند نفست در نیومد .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۷:۴۹

تشکیلات خود گردان وابسته به استکبار است ونمی تواند نماینده مردم فلسطین باشد دستش تو دست امریکا و اسراییل بوده وهست تنها نماینده انقلابی ومجاهد ونماینده مردم حماس است نه کسی دیگر

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۸:۰۱

باروی کارامدن تشکیلات خودگردان محمودعباس درپی یافتن حماس ونیروهایش وایجادنفاق ودودستگی۰ا وافکارعمومی جهانیان ویافتن حیثیت خویش فقط وفقط اقای گوترش ازاین ماده۹۹ سازمان ملل استفاده میکندوهمین بس۰سناریوی جدید ۰وبازیهای سیاسی اللهم عجل لولیک الفرج

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۰۸:۲۰

هدف اصلی که آزادی قدس شریف است پس از عبور از تشکلات خود گردان و آزادی حماس محقق خواهد شد،نکته

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۱۷:۱۶

تشکیلات خودگردان فلسطین وابسته به اسرائیل وآمریکاست چطوری میخواد به نفع فلسطینی ها قدم مثبت برداره.بیشتر مطیع اوامر صهیونیسم هستش.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۱۷:۲۶

تشکیلات خود گردان غلط کرد با این پبشنهادش خاینین به مردم فلسطین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۱۷:۳۰

بابا یکی نیست این نتانیاهوی لجنو بفرسته به درک تنها راخ راهت ترور نتانیاهو ی بیشرف خوک صفت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۱۷:۴۸

تشکیلات خودگردان فلسطین خائن به مردم فلسطین هست که خواسته‌های اسرائیل را به سرانجام می‌رساند!مردم فلسطین اگر آزادی می‌خواهند باید کنار مقاومت باشند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۱۸:۳۶

لعنت بر تشکیلات نفاق

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۱۸:۴۲

فقط حماس صاحب اصلی فلسطین است تمام

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۱۹:۲۲

حماس ابتدا باید به تشکیلات خودگردان حمله میکرد و سپس سراغ اسرائیل می رفت . محمود عباس یک گماشته و مزدور است که برای خود و تشکیلات از ناموس و شرف خود می گذرد تا چه برسد به فلسطین .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۲۰:۵۰

اگر اینگونه پیش رود فلسطینی که می ماند زیر دست محمود عباس می شود و وضع از سابقش هم بد تر می شود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۷ ۲۰:۵۰

اگر محمود عباس راست میگه مردم کرانه را تحویل این قوم نده و شب و روز با هر روشی که میخوان داخل کرانه نیان حکومت غزه پیشکشش