• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402091611703
  • خبرنگار : 50441

رئیس دانشگاه شیراز در آیین گرامیداشت روز دانشجو:

دانشگاه باید مدیر توانمند بسازد

دانشگاه باید مدیر توانمند بسازد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه شیراز اعتقاد دارد که برای استفاده از ظرفیت‌های کشور، نیاز به مدیران توانمند داریم و این نوع مدیران را باید در دانشگاه‌ها پرورش داد. 

 آیین گرامیداشت روز دانشجو، ویژه دانشگاهیان استان فارس، پنجشنبه ۱۶ آذرماه در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد. 
استاندار فارس و روسای دانشگاه‌های شیراز از جمله حاضران در این رویداد بودند. 
رئیس دانشگاه شیراز به نمایندگی از روسای دانشگاه های سراسر استان فارس دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: منشا و خاستگاه نامگذاری روز دانشجو، روحیه استکبار ستیزی دانشجویان است. 
دکتر محمد موذنی افزود: در همه جوامع، جوانان سرمایه‌های اصلی کشور به حساب می‌آیند و دانشجویان گل‌های سرسبد جوانان هر کشوری هستند. کسانی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، از بهره هوشی بالاتری برخوردارند. آنها از نظر فکر، ذهن و پویایی نسبت به سایرین برتری دارند. 
وی ادامه داد:  واقعیت امروز ما این است که در دانشجویان ما دغدغه, ها و نگرانی‌هایی دارند که عموما ناشی از معضلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روحی روانی است که در جامعه وجود دارد. همه ما امروز شاهد این مسائل هستیم ولی مساله مهم، واکنش ما و دانشجویان به این مشکلات است. 
معذنی افزود: بعضی‌ها در برابر مشکلات، یاس و ناامیدی را پیشه می‌کنند، بعضی بی تفاوتند، بعضی‌ها متاسفانه از کشور خارج می‌شوند. خروج نخبگان از کشور، که یک نوع بردگی مدرن را برای کشورهای بیگانه رقم می‌زند. امروز بردگی مدرن به این معنی است که فکر و ذهن و استعداد جوانان کشورهای دیگر را به خدمت می‌گیرند و در راستای اهداف خود به کار می‌گیرند.
رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: خروجی این تفکرات، ظلم و تعدی به حق دیگران است، کما اینکه کشورهای پیشرفته اروپا و آمریکا، غاصبینی بودند که کشورهای دیگر را تاراج کرده اند و از آنها بهره‌برداری کرده‌اند. خروج دانشجویان نیز در راستای اهداف آن کشورهاست. اما گروه دیگری هستند که واکنش متفاوتی دارند و می‌گویند می‌توانیم با کمک یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. آینده متعلق به این جوانان و طرز تفکرشان است. آنها شعله‌های امید و اعتماد به نفس را برمی‌انگیزند. ما در این کشور ظرفیت‌ها و امکانات خدادادی داریم که اگر به آن توجه شود، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند.
معذنی با بیان اینکه استفاده دانشجویان از این ظرفیت‌ها، نیازمند برخورداری از مدیران دانا، توانا و مومن است و هر یک از دانشجویان می‌توانند یکی از این مدیران باشند، گفت: امیدوارم جوانان ما از دوره دانشجویی خود به نحو احسن استفاده کننند تا به آن چیزی که یک مدیر توانمند نیاز دارد، در همین دوره دانشجویی دست پیدا کنند.
رئیس دانشگاه شیراز در پایان گفت:  ما متاسفانه با یک واقعیت تلخ مواجه هستیم. هر چند وقت یکبار خبر تلخی در حوزه فساد مالی و اختلاس می‌شنویم. اینها اگر گذشته زندگی‌شان بررسی شود، می‌بینیم نسبت به اصول اخلاقی بی توجه بوده‌اند که به اینجا کشیده‌اند. اگر به یک موقعیت ممتاز رسیدید، آیا شما هم مرتکب این اعمال خلاف خواهید شد؟ باید به زمان فعلی خود نگاه کنید که چه نوع رفتاری در ابعاد مختلف دارید و آیا حدود الهی و موازین اخلاقی را رعایت می‌کنید یا خیر؟ آنجا می‌فهمید که اگر روزی مدیر شوید، چه رویه‌ای در پیش خواهید گرفت.
به گزارش ایسنا، در این مراسم از دانشجویان برتر علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه‌های شیراز تقدیر شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۲۰:۲۵

16آذرروزدانشجورابه همه دانشجویان خوب کشورمان تبریک عرض می کنم وبرای تک تک آنهاازخداوندتبارک وتعالی موفقیت وپیشرفت روزافزون خواستارم.