• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091611784
  • خبرنگار : 50039

شهادت یک جنگلبان در کردکوی/ضارب متواری شد

شهادت یک جنگلبان در کردکوی/ضارب متواری شد

ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، جان باختن یک جنگلبان در ارتفاعات شهرستان کردکوی را تأیید کرد.

حمید سلامتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه «حسن کابوسی» جنگلبان ۳۸ ساله ساکن «چمن‌ساور » شهرستان کردکوی که دارای سه فرزند بود، حین انجام مأموریت در ارتفاعات این شهرستان با شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

وی با بیان این که این حادثه بعدازظهر امروز «پنج شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲» و پس از آغاز شیفت گشت زنی جنگلبانان شهرستان کردکوی در منطقه «درازنو» رخ داد، افزود: متأسفانه شلیک گلوله سبب جان باختن این جنگلبان جوان شد و تلاش‌های تیم‌های اورژانس و پزشکی برای احیای وی کاملاً بی‌نتیجه ماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تأکید بر این‌که ضارب یا ضاربین از صحنه جرم متواری شده و نیروی انتظامی و پزشکی قانونی در حال تحقیقات و انجام وظایف خود در این زمینه هستند، خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس تا زمان حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و قطعاً با عامل یا عاملین این جنایت برخورد قانونی می‌شود.

وی ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به جامعه جنگلبانی و منابع طبیعی استان گلستان و خانواده داغدیده این مدافع حریم طبیعت، اضافه کرد: متأسفانه همه ساله تعدادی از جنگلبانان استان گلستان در راستای انجام وظایف ذاتی خود که صیانت از جنگل‌ها و مراتع در مقابل سودجویان، فرصت طلبان و مخربان طبیعت است، مجروح و اغلب دچار نقص عضو می‌شوند.

سلامتی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت منابع طبیعی، حفاظت از این موهبت الهی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که در کشور ما این وظیفه خطیر بر دوش جنگلبانان است، تصریح کرد: آیین تشییع و وداع با مدافع حریم طبیعت شهید «حسن کابوسی» پس از هماهنگی با خانواده آن زنده یاد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جنگلبانان قشر پرتلاش و زحمتکشی هستند که در خط مقدم پاسداری از میراث طبیعی کشور قرار گرفته‌اند. فداکاری و ایثارگری‌های جنگلبانان غیر قابل شمارش بوده و در راه حفاظت و صیانت از انفال از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند و به دنبال این فداکاری‌ها امروز عنوان پر افتخار مدافعان حریم طبیعت را برای خود برگزیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۹:۴۷

مامور منابع طبیعی کرذکوی بر اثر اصابت گلوله جان باخت به گزارش سرویس حوادث رادکانا: رئیس منابع طبیعی شهرستان کردکوی در گفتگوی تلفنی با رادکانا اظهار کرد: حسن کابوسی مامور منابع طبیعی شهرستان کردکوی در حین گشت و مراقبت از عرصه های طبیعی در منطقه چمن ساور در محدوده حفاظتی خود بر اثر اصابت گلوله جان باخت. وی افزود: تا به این لحظه از زوایای حادثه خبر دقیقی در دست نیست لذا در صورت دریافت اخبار دقیق متعاقبا اعلام می گردد. حسن کابوسی متولد ۲۲ بهمن ۱۳۶۷ روستای چمن ساور شهرستان کردکوی است. کابوسی دارای سه فرزند، دو دختر و یک پسر می باشد. وی دارای حدودا ۱۴ سال سابقه کار در منابع طبیعی است. مراسم تشییع متعاقبا اعلام می گردد.