• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402091611794
  • خبرنگار : 50037

اشتغال ۵۰۰ نفر در بزرگترین کارخانه صنعتی فویل آلومینیومی غرب کشور

اشتغال ۵۰۰ نفر در  بزرگترین کارخانه صنعتی  فویل آلومینیومی غرب کشور

ایسنا/همدان فرماندار رزن از اشتغال ۵۰۰ نفر در بزرگترین کارخانه صنعتی فویل آلومینیومی غرب کشور واقع در شهرستان رزن در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ خبر داد .

علی‌اصغر  غفاری آثار پنج‌شنبه ۱۶ آذر در مراسم تجلیل از مقام آوران رشته وشوو شهرستان، اظهار کرد: فاز اول کارخانه صنعتی "رزن صاف " بر اساس قول مساعد سرمایه گذار جدید بخش خصوصی این واحد در حال راه اندازی و بازگشت به چرخه تولید است که با  احیا و بازگشت این واحد صنعتی بزرگ به چرخه تولید در نیمه دوم سال آینده ۵۰۰ نفر در این واحد مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی افزود: واحد صنعتی "رزن صاف" یکی از مجموعه های مادر و تخصصی شهرستان به عنوان سومین شرکت ایران بوده که از ابتدای سال‌جاری به صورت کامل تعطیل و راکد شده بود اما خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده دادستانی استان و شهرستان و نیز با همکاری سازمان صمت و معاونت صنایع صمت استان و فرمانداری شهرستان رزن واگذاری این واحد صنعتی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی جدید دیگر  انجام شده و سرمایه‌گذار جدید پیگیر احیای این واحد است.

غفاری آثار با اشاره به اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی جدید این واحد صنعتی  به عنوان یک  هلدینگ و مجوعه کلان، چهارمین اقتصاد بزرگ کشور است،تصریح کرد: قول می‌دهیم با راه اندازی مجدد این واحد صنعتی بزرگ، بسیاری از هیات های ورزشی شهرستان را بتوان اسپانسری کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن تا یکسال گذشته در حوزه ورزش حرفی برای گفتن نداشت، تصریح کرد: اعتبار سال گذشته حوزه ورزش شهرستان رزن  در رابطه با حوزه تعمیر  و تجهیز تنها ۳۰۰  میلیون تومان  بود که این میزان اعتبار در سال جاری  به چهار تا پنج میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه هیات‌های ورزشی شهرستان  ریالی اعتبار از  اعتبارات استانی  نداشتند،خاطرنشان کرد: شهرستان رزن اولین شهرستان در استان همدان بود که  حق و حقوق هیات های ورزشی  از استان  را پیگیری و سهم اعتباری هیات‌ها را درخواست کرد.

غفاری آثار  یادآور شد: در حال حاضر به  جایی رسیدیم که‌  به صورت فصلی و ماهیانه برای رفع نیازهای هیات‌های ورزشی اعتباراتی از طریق استان به این هیات‌ها تزریق می‌شود.

وی از آماده بودن پروژه زمین چمن طبیعی فوتبال این شهرستان برای بهره‌برداری پس از سالها انتظار خبر داد و گفت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای احیا و تکمیل زمین چمن طبیعی  سالن ورزشی مجموعه سرداران شهید شهر رزن در سال جاری افزون بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.

غفاری آثار ادامه داد: در رابطه با مجموعه ورزشی بانوان شهرستان  از محل سفر ریاست جمهوری به این پروژه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که از این میزان اعتبار تاکنون افزون بر چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار تخصیص و جذب شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رزن در ادامه با تاکید بر اینکه شهرستان رزن دارای ورزشکاران و مدال آوران بسیار در رشته‌های مختلف ورزشی است، بیان کرد: شهرستان رزن دارای ورزشکاران بسیار خوبی بوده که از  این ورزشکاران  انتظار ورزشکار پهلوانی داریم تا همواره ماندگار شوند.

غفاری آثار هم چنین  با اشاره به این‌که میزان اعتبار تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی  امسال اختصاص داده شده به شهرستان رزن دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده و به نسبت سال گذشته صد درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر  در تمامی سالن های ورزشی سطح شهرستان تعمیر و تجهیز و عملیات عمرانی انجام گرفته و یا اینکه در حال اجراست ضمن اینکه در هر کجا در حوزه زیر ساخت های ورزش شهرستان نیاز به کمک باشد آمادگی حمایت و کمک را داریم.

وی هم چنین از پیگیری  احداث و ساخت سالن ورزشی سقف کوتاه برای این شهرستان خبر داد و  بیان کرد: در حال حاضر با پیگیری لازم ماده ۲۳  این پروژه و موافقت اصولی آن اخذ شده است که به محض تخصیص اعتبار مراحل عقد قرارداد و اجرای طرح آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تنها چهار یا پنج واحد صنعتی در سطح کشور در زمینه واحد صنعتی فویل آلومینیومی داریم، این واحد صنعتی سالانه دارای ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی بوده و احیاء مجدد آن موجب می‌شود تا بخش مهمی از نیاز کشور به فویل آلومینیومی را مرتفع کند، ضمن اینکه این واحد صنعتی پیش از تعطیلی به بیش از ۱۲ کشور دنیا از جمله آلمان، سوئد، بلژیک، استرالیا، اسپانیا و فرانسه دارای صادرات بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha