• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091611796
  • خبرنگار : 50039

همزمان با روز دانشجو؛

مردم گرگان به دادخواهی علیه دولت آمریکا برخاستند

مردم گرگان به دادخواهی علیه دولت آمریکا برخاستند

ایسنا/گلستان شهردار گرگان با بیان اینکه مردم دارالمؤمنین گرگان برای دادخواهی علیه آمریکای جنایتکار در کودتای ۲۸ مرداد پیشگام شده‌اند، افزود: ستاد تشکیل شده در گرگان، کار جمع‌آوری ۷۷ هزار امضای مردمی را آغاز کرد.

سید محمدرضا سیدالنگی عصر پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ در نشست خبری ستاد مردمی دادخواهی علیه دولت متخاصم آمریکا به دلیل طراحی و مشارکت در کودتای ۲۸ مرداد که در شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: گرگان به عنوان نخستین شهر در جمهوری اسلامی ایران، فعالیت ستاد مردمی دادخواهی علیه دولت آمریکا به اتهام مشارکت و معاونت کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امروز و همزمان با روز دانشجو، به دادخواهی علیه افرادی برخاسته‌ایم که عاملان جنایت بشری در جهان هستند اما خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، ادامه داد: تقارن این اقدام با روز دانشجو که قشر مطالبه‌گر جامعه هستند دارای پیام‌های بسیاری است.

مردم گرگان به دادخواهی علیه دولت آمریکا برخاستند

شهردار گرگان با تأکید بر اینکه امروز مردم دارالمؤمنین گرگان پیشگام شده‌اند تا در این زمینه دادخواهی کنند، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر گرگان این مسئولیت را بر عهده گرفته است تا امضای بیش از ۷۷ هزار نفر را جمع‌آوری و برای دادخواهی حقوقی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه این ستاد مردمی قرار است به علت مشارکت و معاونت آمریکایی‌ها در ماجرای ساقط کردن دولت قانونی مصدق در سال ۱۳۳۲، حداقل ۷۷ هزار امضاء مردمی جهت طرح دعوی و دادخواهی علیه این دولت متخاصم را جمع‌آوری کند، افزود: امروز عاملان جنایت در اقصی نقاط جهان، مدعی حقوق بشر در جهان شده‌اند تا دیگران نتوانند حق دادخواهی داشته باشند.

مردم گرگان به دادخواهی علیه دولت آمریکا برخاستند

این مقام مسئول از آغاز رسمی جمع‌آوری امضای مردمی از بعدازظهر امروز «۱۶ آذر» خبر داد و تصریح کرد: در مدت زمان کوتاه شروع به کار این ستاد بیش از ۳۰۰ امضا از اقشار مختلف مردم جمع‌آوری شده و پیش‌بینی می‌شود امضاهای جمع‌آوری شده بیش از تعداد مدنظر باشد.

به گزارش ایسنا، آیین آغاز بکار این ستاد با حضور شهردار گرگان، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون حقوقی سپاه نینوا گلستان، خبرنگاران و اصحاب رسانه و اعضای ستاد در سالن اجلاس شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد.

مردم گرگان به دادخواهی علیه دولت آمریکا برخاستند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha