• جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۲۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402091711866
  • خبرنگار : 50225

"ملی حفاری"؛ صنعتی بدون دست بیگانگان

"ملی حفاری"؛ صنعتی بدون دست بیگانگان

ایسنا/خوزستان شرکت ملی حفاری ایران که تا قبل از انقلاب توسط آمریکایی و اروپایی ها اداره می شد، امروز با علم جوانان ایرانی روی پای خود ایستاده و کمر تحریم‌ها را شکسته است.

ملی حفاری ایران، شرکت خدمات حفاری نفت و گاز ایرانی است که در سال ۱۳۵۸ تاسیس شد. حالا این شرکت، ۷۵ دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی، ناوگان گسترده‌ای از ماشین‌آلات ترابری و پشتیبانی، دستگاه‌های جانبی حفاری و تجهیزات مختلفی دارد که حفر چاه های نفت و گاز را نیز انجام می دهد.

به گزارش ایسنا، قبل از تاسیس این شرکت، آمریکایی ها و اروپایی ها حفاری ها را انجام می دادند اما اکنون صفر تا صد عملیات حفاری و خدمات جانبی از سوی ایرانی ها انجام می شود و این یعنی امیدآفرینی که همراه با اشتغالزایی برای هزاران جوان ایرانی است.

محمد مهدی اولاپور مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه لیگ رسانه امید در خصوص اقدامات این شرکت، اظهار کرد: شرکت خدمات حفاری نفت و گاز، ۷۵ دستگاه حفاری متعلق به ایران دارد که کلیه متخصصان این حوزه نیز ایرانی هستند. این در حالی است که قبل از انقلاب همه این خدمات را آمریکایی ‌ها و اروپایی ها ارائه می دادند و حاضر نبودند این علم را به ما نیز آموزش بدهند.

وی با اشاره به جهاد خدمت رسانی این شرکت، افزود: خوشبختانه در حال حاضر هیچ دست بیگانه‌ای در این صنعت وجود ندارد. هم چنین ۶۰ تا ۶۵ درصد تجهیزات توسط شرکت های داخلی تامین می شود.

مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر جهاد تبیین، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم های ظالمانه ای که بیشتر بر گردن صنعت نفت وارد می شود، نیروها به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا کمر تحریم را بشکنند که شکستند و این صنعت روی پای خود ایستاده است و همچنان مقاومت می کند.

اولاپور با بیان این که در حال حاضر این شرکت به مرحله ای رسیده که به صورت درآمد - هزینه فعالیت می کند، عنوان کرد: صنعت حفاری در زمینه های مختلف در حال خدمت است و ۶۳ دستگاه فعال در اقصی نقاط کشور با ۱۸ هزار جمعیت کاری داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha