• جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402091712099
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه رشت:

با نظارت بر بازار از گرانفروشی و کم فروشی جلوگیری شود

با نظارت بر بازار از گرانفروشی و کم فروشی جلوگیری شود

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، از سازمان بازرسی خواست با افزایش خودسرانه قیمت ها برخورد کند و گفت: با نظارت بر بازار و برخورد با متخلفین از گرانفروشی ها و کم فروشی ها جلوگیری می شود.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۱۷ آذرماه در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و حمایت های آمریکای جهانخوار از این جنایت ها، اظهار کرد: رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل به ویژه طی سال های اخیر با سرعت به سمت افول و نابودی در حرکت بوده و عملیات طوفان الاقصی این روند را جلو انداخت.

وی آمریکا را شریک جرم همه جنایت های رژیم صهیونیستی در حق بشریت دانست و افزود: مقاومت مردم غزه صهیونیست ها را سردرگم کرده و خودشان افول خودشان را باور کرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه، خواستار نظارت جدی تر بر بازار به ویژه ساماندهی قیمت کالاهای اساسی شد و عنوان کرد: دستگاه های متولی در تامین کالاها و مایحتاج روزانه مردم همچون صمت و جهاد کشاورزی و اصناف باید به بازار توجه کنند تا مردم به واسطه قیمت ها نارضایتی پیدا نکنند.

امام جمعه رشت از سازمان بازرسی نیز خواست با افزایش خودسرانه قیمت ها برخورد کند و گفت: با نظارت بر بازار و برخورد با متخلفین، از گرانفروشی ها و کم فروشی ها جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید گزارش عملکردهایشان در حوزه رفاه و معیشت را انعکاس دهند، تاکید کرد: گزارش موجودی کالاها و قیمت های مصوب به صورت روزانه به مردم گزارش داده شود تا اثرگذاری اخبار کذب و جعلی برای ایجاد التهاب در جامعه کاهش یابد.

آیت الله فلاحتی همچنین به برخی رفتارهای ناهنجار در جامعه به ویژه در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد که زیبنده جامعه اسلامی نیست و گفت: خانواده ها نقش مهمی در تربیت فرزندان و مراقبت از آنان دارند، زیرا برخی از افراد معاند اقدام به طراحی و هدایت جریان های کشف حجاب در جامعه ما کرده اند.

وی عفاف و حجاب را عجین با فرهنگ ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: خانواده های ایرانی دارای اصالت و نجابت هستند، اما برخی افراد فریب خورده و نادان رفتارهای خارج از عرف و شرع دارند که به آنان اخطار می دهیم در چارچوب قانون جمهوری اسلامی عمل کنند.

امام جمعه رشت در پایان، یکی از مشکلات حوزه زیرساخت استان گیلان را مربوط به بهداشت و درمان دانست و یادآور شد: از دولت انتظار داریم اقدام به تامین بیمارستان های دولتی در تراز مردم گیلان کند، زیرا زیرساخت های درمانی برای استان گردشگرپذیری مانند گیلان بسیار ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha