• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402091812338
  • منبع : قوه قضاییه

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد

فرصت چهارساله مردم برای دریافت سند رسمی املاک قولنامه‌ای

فرصت چهارساله مردم برای دریافت سند رسمی املاک قولنامه‌ای

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با تصویب نهایی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، در مجموع حدود ۴ سال به مردم برای دریافت اسناد رسمی اراضی و املاک قولنامه‌ای فرصت داده شده است.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی با قدردانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب طرح اعتبار بخشی به اسناد رسمی، گفت: خوشبختانه با مطرح شدن طرح الزام به ثبت معاملات اموال در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب ماده (۱) آن با درایت رئیس و اعضای این مجمع در رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رفع مشکلات و موانعی اسناد عادی برای جامعه، گفت: بعد از اینکه طرح از مجلس به مجمع ارسال شد اقدامات خوبی با برگزاری ۲۵ جلسه کارشناسی در دبیرخانه کمیسیون حقوقی قضایی انجام گرفت و برخی ایرادات آن برطرف شد ضمن اینکه ۶ جلسه هم از سوی کمیسیون در این خصوص برگزار شد که با درایت و دیدگاه مترقیانه اعضای مجمع، مشکل ماده (۱) این طرح که مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان بود مرتفع و به تصویب رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشکر از حمایت‌های رئیس قوه قضاییه و حضور فعال و پیگیرانه در جلسات برای به نتیجه رساندن این طرح، ابراز امیدواری کرد که در جلسات آتی مجمع به سرعت این طرح به تصویب کامل برسد و عدم اعتبار اسناد عادی در مراجع قضایی و اداری به نوعی باشد که بعد از تصویب و اجرایی شدن شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها و دعاوی در مراجع قضایی باشیم.

 بابایی اظهار کرد: قطعاً یکی از آثار خوب این تصویب و نهایی شدن این طرح، حاکمیت بهداشت قضایی و حقوقی در بحث تملک، خرید و فروش و معاملاتی است که در مورد اموال غیرمنقول انجام می‌شود و دغدغه‌های مردم و حاکمیت در بحث این نوع معاملات کاهش خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه هیچ گونه نگرانی برای مردم جهت اراضی و املاک قولنامه‌ای آن‌ها وجود ندارد گفت: با تصویب نهایی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، سازمان ثبت مکلف است سامانه‌ای را فعال کند و در این سامانه مالکین اراضی و املاک قولنامه‌ای باید مدارک و مستندات مالکیت خود را با مهلت دو ساله بارگذاری کنند و دو سال بعد از بارگذاری مستندات نیز فرصت دارند که نسبت به دریافت سند اقدام کنند و در مجموع حدود ۴ سال به مردم برای دریافت اسناد رسمی اراضی و املاک قولنامه‌ای فرصت داده شده است.

وی ادامه داد: نقل و انتقال‌های بعدی در سامانه ثبت الکترونیک اسناد و در دفاتر اسناد رسمی به صورت قانونی ثبت می‌شوند و اگر این فرآیندها طی نشود، دعواهای مطرح در مراجع قضایی با اسناد عادی دیگر قابلیت استناد نخواهند داشت و این اسناد در دادگاه‌ها و ادارات هم قابل قبول نیستند، لذا اسناد عادی در اختیار مردم از اعتبار نمی‌افتند و در این فرآیند به مردم برای تبدیل آن‌ها به اسناد رسمی فرصت داده می‌شود.

مطابق مفاد تبصره الحاقی به ماده (۱) طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول مصوب مجمع تشخیص مصلحت‌نظام" دعاوی راجع به مستندات معاملات ثبت نشده تا قبل از لازم الاجرا شدن این قانون که قطعیت آن‌ها به تشخیص رئیس قوه قضائیه محرز باشد پذیرفته می‌شود.

مجمع تشخیص مصلحت نظام، رسیدگی به سایر مواد اختلافی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان درباره طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول را در جلسات آتی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۰:۳۸

قولنامه های مربوط به اجاره هم شامل این مصوبه هست یا خیر؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۰۵

نه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۰:۴۶

سلام چرادرمورداملاک اوقافی که قولنامه ای هستند توضیح ندادین ماچکار باید کنیم به ماهم سندرسمی میدن یاسند اوقافی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۱:۲۳

به نظر ما که از تعاونیها اپارتمان خریداری کردهایم وتعاونی حاضر نمی شود پایان کار برای از شهرداری اخذ کند تکلیف چیست لطفا پیگیری بفرمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۳:۰۶

اوقافم باشه مشکلی نداره میشه سند گرفت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۰۶

شما برید اجاره نامه تنظیم کنید سپس در سایت ثبت اسناد درخواست سندکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۱:۲۵

پس دیگه روی مبایعه نامه پولی ام به مالک نباید پرداخت بشه وقتی قولنامه ارزش قانونی نداره واین بمعنای پایان کار مشاوران املاکه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۵:۵۲

عدم تامل شماها باعث شایعه پراکنی و گمراهی مردم میشه منظور عدم اعتبار سندهای قولنامه ای که از ریشه و پایه سند نداشتند نه فروش ملک با انعقاد قرارداد در قولنامه های املاک

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۲:۲۶

از دی سال ۹۵ تقاضای سند کردم هنوز ۱۸اذر ۱۴۰۲ سند به دست مان نرسیده .تمام اقدامات لازم انجام شده

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۷:۲۹

دقیقا . کلی پول گرفتن . به مرحله آخر که رسید ک سند آماده بشه گفتن نمیشه دوباره باید از اول شروع کنید باز پول.‌..

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۲:۲۷

چرا با هم هماهنگ نیستین. مردم تاوان عدم همکاری بین ادارات وارگانها را چرا بکشن. در روستای ما چند سال پیش اولتیماتوم دادن و رئیس شوراها و دهیارها را مجبور کردن که مردم زمین های شخصی خودشون رو باید کروکی کشیده و نقشه کش معرفی کردن و حد و حدود زمین هرکسی نقطه زنی یا به اصطلاح همون چی پی اس زدن و کلی هزینه همینا شد .الان که میریم برای سند دارن میگن فعلا دست نگه دارن بقیه تا سند اون قبلی ها اول صادر بشه بعد .کلی هزینه کردیم و کلی رفت وآمد الان هر کدوم میندازه گردن دیگری.جهاد یه چی میگه. بنیاد چیز دیگه .این وسط مردم بلاتکلیف .هر کاری میخواین کنین قبلش زیر ساختش فراهم کنین بعد بگین مردم برن دنبالش .نه فقط براساس حرف وبخشنانه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۲:۳۹

کسایی که املاک ورثه‌ای دارن و اختلاف دارن چی کار کنن؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۰۵:۱۴

سلام،درخواست تقسیم ترکه بدن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۲:۵۴

واقعا تصمیم بسیار عالیست.. انشاالله کسی دیگه جرات خلاف نداشته باشه . همین کار موجب نجات اراصی ملی هم میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۲:۵۴

با درود و سلام بنده در جزیره کیش برای دریافت سند رسمی تقاضا نمودم ولی مسیولین اداره ثبت عنوان کردند که یا همه همسایگان بایستی مراجعه کنند یا من هزینه ثبتی همه آنان را پرداخت کنم. چون بعضی از مالکین در کیش و یا حتی ایران ساکن نیستند عملا امکان مشارکت همگان وجود ندارد. من هم دلیلی ندارد هزینه دیگران را پرداخت کنم. شما بفرمایید چه بایستی بکنم؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۹:۱۵

به من هم گفتند نقشه اندازه زمین و خانه همسایه ها + نقشه کوچه و محله را با خرج خودم توسط مهندس نقشه کش تهیه کنم ، چون اداره نقشه محل را ندارد. تعجب کردید !!! هنوز هم برای من قابل قبول نیست.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۲:۵۸

هزینه گرفتن سند خیلی زیاده

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۲:۵۹

سلام از رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک خواهش میکنیم هرچه زودتر اقدام به صدور سند تک‌برگ‌ کند‌ . خواهش می کنم این قولنامه‌ها‌ را زودتر جمع‌ آوری کنین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۰۵:۱۸

مشکل اصلی ادارت ثبت اسناد،والا قبل شم اسناد عادی معتبر نبودن،و باید سند دار می سدن،ولی ادارات اسناد همکاری نمیکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۳:۰۴

یک سوال از رئیس محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛ کسانی که قولنامه پیش فروش آپارتمان دارند و با فروشنده هم به دلایل قضایی در دادگاه یا شورای حل اختلاف دارند و دارای پرونده می باشند و شاید حالا حالا در این دومرجع مشکلشان حل نمی شود باید چه کنن؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۳:۱۴

زمین منو تصرف کردن الان دادگاه هستم چطور میتونم سند بگیرم به قاضی ها بگین حق رو ناحق نکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۳:۴۶

شرعا اسناد عادی اعتبار مطلق دارد و دولت شرعا حق ندارد مردم را بجان همدیگر بیاندازد.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۳:۵۶

تا الان از مردم نظر سنجی کردید که از اداره ثبت و اسناد راضی هستند یا خیر بعد برای مردم مشکلات اضافه درست کنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۷:۲۲

سازمان ثبت ،یک سازمان عتیقه است با فرهنگ قجری

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۴:۳۲

با سلام من سال ۱۴۰۰ آپارتمان خریداری کردم به صورت قولنامه ای کل اون شهرک قولنامه ای هست زیرا که هنوز شهرداری مجوزی برای اخذ سند برای مالک و سازنده صادر نکرده و زمینهای منطقه کلا از بنچاق قولنانه ای هستن .البته قولنامه رسمی هلوگرام دار ثبت در سامانه ثبت اسناد میشوند.حالا اگه ما برای سند اقدام کنیم کلی هزینه گزاف شمامل ماده ۱۰۰ و اضافه ساخت و اضافه طبقات شاملش میشه که سازنده هیچ مسئولیتی درقبالش نداره چون زمانی به ما فروخته شرایط قولنانه بوده و این چیزا رعایت نشده تکلیف امثال من که کم هم نیستیم چیه/؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۴:۳۶

ان شالله اين موضوع سبب بشه تا دولت درگاه جديد و عالي براي درآمدهاي مضاعف مالياتي پيدا كنه و رفاهش بالا بره.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۵:۰۲

سلام .تکلیف این واحدهای آپارتمانی چی میشه قولنامه ثبتی دارن و فک کن یک آپارتمان ۴طبقه۸ واحدی دو نفرشون آماده هستن برن سند بگیرن بقیه یا اجاره دادن اصلا نمیان وقتی میریم شهرداری میگه باید همشون بیاد لطفا کاری کنید هرکس برای ملک واحد خودش سند بگیره نه همه آپارتمان که اصلا نمیان جلو

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۵:۰۶

باسلام لطفا فکری به حال آپارتمانهای مرزبانی معصومیه پایین خیابان مسلم بکنید بیش‌ از ده سال هست که هر بار جهت سند مراجعه ما را به بهانه ای رد می‌کنند درصورتی که کل هزینه ها از ماگرفتن وحتی هیچ گونه اقصاطی نیست وتمام شده ده سال هست و هنوز سندی مالکیت صادر وتحویل نشده واگر ایرادی هست از خودشان وسهل انگاری خودشان هست .متاسفانه اطراف خاکی ومردم در اذیت هستن نه شهردای ونه امکانات. تعاونی مسکن واقع درمحل گزینش نیرو انتظامی خیابان نواب صفوی تقاطع بهشتی. میباشد .اگر مسئولین این پیام را ببیندد و بیایند از محل بازدید کننند وآنها را مجبور به سند کنند مارا خوشحال وامکانات برامون میاد.ممنونیم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۵:۱۱

با سلام،جای تاسف دارد با تمامی محاسن صدور سند برای اراضی قولنامه ای،دولت و خصوصا متولیان سازمان ثبت اقدام قابل توجه ای جهت به این مقصود با تمامی درآمدهایی که برای سازمان مالیات انجام نداده و با تاخیر در بررسی و صدور اسناد موجبات نارضایتی و بی اعتمادی مردم را بوجود آورده اند.ضمنا صدور و تحویل اسناد مالکیت معتبر کاهش قابل توجه پرونده های قضایی و کاهش مراجعات مردم به قوه قضاییه را در پی خواهد داشت کو مرد عمل؟؟!!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۵:۱۲

باتصویب این قانون بزودی هزاران هزار خانه برای فروش وارد بازار میشود مهاجران، بانک‌ها ارگان ها وکسانی که تعدادزیاد خانه دارندباید تالازم الاجرا شدن قانون بفروشند،چون ممنوعيت و مالیات سنگین نصیبشان میشودکه ضرر آن بمراتب زایادست

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۵:۱۴

.فقط دنبال یه منبع درآمد جدید هستند چی بهتر از صدور سند تک برگ و هزینه های سرسام‌آور . وگرنه خیلی از اراضی و زمین ها اصلا چند ده سال که صاحبهاش مردن و فقط یه قولنامه موجود حالا اگر وراث بخوان ادعای مالکیت کنن چه جوری میخواهید اثبات کنید که زمین یا خونه مال شماست ؟؟ این طرح با شکست همراه خواهد بود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۵:۲۱

آیا میتوان برای املاک قولنامه شرکتی که شرکت ها دادند و تازه داخل محدوده شهر آمدن اقدام به سند کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۴

اگه شرکت سند داره باید اونا اقدام به تفکیک و یا افراز کنن . کلا بسته به سند ملک ملک هست که چگونه می باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۵:۳۴

یک مالک و یک سازنده بصورت مشارکتی اقدام به ساخت آپارتمان میکنند و پس از آماده شدن واحدها شروع به فروش واحدها میکنند. بنده از کسی که از این طرفین واحد خریده بود، یک واحد آپارتمان خریدم و مقرر بود فلان تاریخ برایم سند بزنند. حالا سازنده و مالک زمین به هر دلیلی به مشکل برخورد کردند و تکلیف گرفتن پایان کار و سند زدن برای ما هم رفته رو هوا .... شکایت هم کردیم ولی چیزی دستگیرمون نشد و سازنده و مالک به هیچ صراطی مستقیم نیستند و لج و لجبازی شده. حالا این وسط ما تکلیفمون چیه؟ این طرح میتونه بهمون کمک کنه که دولت با توجه به اینکه ما بجز قولنامه از بنگاه چیزی تو دستمون نیست، برای ما سند صادر کنه یا خیر؟ لطفاً راهنمائی کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۰۵:۲۷

اول اظهارنامه به آبادی ما قبل بدید،بعدش دادخواست الزام به سند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۶:۰۳

این طرح محکوم به شکست هست شرعا و عرفا هر نوع عقدی که با رعایت شرایط عقد لازم باشد معتبر و لازم الاجرا هست و دولت و قوه قضائیه نمیتواند به بهانه عدم دریافت مبالغ هنگفت از قبول اسناد قولنامه ای سر باز بزند که بزرگترین ایراد این طرح افزایش شدید قیمت املاک هست بخاطر هزینه دریافت سند و پرداخت مالیات در هنگام نقل و انتقال

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۶:۳۶

یعنی باز باید بریم پول بدیم.دست بردارین دیگ پول ندارم به والله خونه قولنامه ای بعد ۴۰ سال خریدم باز از کجا بیارم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۶:۴۶

یک سوال از رییس سازمان ثبت آیا در جریان هستید که کارمندان محترم شما زیر میزی می‌گیرند ؟!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۷:۰۷

سلام طرح بسیار عالی چون اموال هرکس مشخص میشه کسی انباشت مالی نداره همه چیز مشخص وکسی هم با قولنامه و امضا جعلی زمین کسی نمیفروشه ویک عده هم که زمین قولناهمه از ورثه خریدند با ارایه مدارک سند دار میشن البته یک عده هم که با فریب کاری وسو استفاده از فوت وارث زمین تصرف کردن یا فقط نصف مبلغ معامله دادن وساختن زمین مشخص میشه تا حداقل برن بقیه پولشان را بدن وحق الناس رعایت میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۷:۰۷

ثبت باید درست صادر کند مخالفم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۷:۲۰

درتربت حیدریه زمین خانه ها احتکاراست مخصوصا زمینهای مسکونی وکشاورزی درروستاها چون باقیمتهای گذاشته شده توسط صاحبانشان قدرت خرید یاتوجیه خرید نداردمسکن های ناتمام مهر ؛ مسکن جدیدقول دولت شروع نشده خیلیها زمینهای کشاورزی راقطعه بندی کرده اند به قیمت خواست خودشان میفروشند این یعنی مرفه بودن انها نسبت به بقیه مردم چرایارانه وسهام عدالتشان حذف نمیشود چرا کسانی که املاک زیاد دارند چه املاک رسمی یاغیر رسمی ازیارانه ها وسهام عدالت حذف نمیشوندبااین قیمتهای بالا دراین شهر هیچ کس پیگیری نمیکنه ایا شهدا شهرشهیدشدن که وضعیت این شهر اینجوری باشه هیچ نظارتی برقیمتگذاری املاک کشاورزی ومسکونی روستاهادرتربت حیدریه نمیشود قیمتگذاریها به میل خود مالکان املاک است

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۸:۲۱

تشکر از همه مسیولینی که باعث رفع نگرانی عمیق مردم شدند که بصورت قولنامه ای خانه یا ویلا یا زمین خریدند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۸:۵۶

ایده خوبی هست در صورتیکه تسهیلاتی را در این زمینه تمهید کنید زیرا ما در تامین هزینه های اولیه زندگی مانده ایم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۹:۰۱

اکثر مسکن مهری ها سند ندارن و قولنامه ای معامله میشن. حالا شرکت ها هم اقدام برای سند نمیکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۹:۰۹

اگر سر راه مردم سنگ اندازی نکنید، طرح خوبیه. خدا به همه مون رحم کنه.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۹:۲۲

با این اداره ثبت و این کارمندان و این رویه ای که دارند ، امکان ندارد بتوانند ظرف ۴ سال برای تمام قولنامه ها سند مالکیت صادر کنند. این اداره و ادارات وابسته به آن یکی از بدترین ها هستند و فقط خرج اضافی بر دوش ملت هستند.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۹:۲۲

اداره ثبت یعنی یک اداره کاملا بی کفایت دنبال حل و فصل مشکلات ملکی مردم نیستندتامیتونن جلوکارمراجعین سنگ میندازن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۳۰

وقتی از قوانین و مسایل مربوط به اون اطلاعی ندارید و جای اونا نباید اظهار نظر نکنید و قضاوت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۹:۳۱

سلام اگه این طرح اجرا بشه خیلی عالی میشه و مردم نمیتونم قولنامه جعلی درست کنند 😊😊

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۹:۳۳

دو قطعه زمین در شهرستان خریداری کردیم هر دو قطعه زمین سند منگوله دار دارند برای سند تک برگ درخواست دادیم هنوز که هنوزه اذیتمون میکنند اداره ثبت برای شهرداری نامه زده با پیوست نقشه زمین که آیا نقشه زمین مورد تایید شهرداری هست یا نه ،، از زمان نامه اداره ثبت تا به الان دو سال می گذرد هنوز شهرداری در این خصوص جواب نامه اداره ثبت رو نداده ، متاسفانه تو شهرستان اغلب سلیقه ای برخورد میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۹:۵۵

درود بر شما.. امیواریم این راهی واسه سودجویان و تصرف زمینهای مردم و قولنامه های صوری که اصلا معلوم نیست از کدام مالک ثبتی خریداری شده واسه شون سند تک برگ صادر نشه، همانطور که زمین کشاورزی ما رو صوری قولنامه درست کردن اصلا مشخص نیست از کدوم مالک سند دار ثبتی خرید شده و زمینهای مردم رو به نوعی تصرف کردن... مدام دادگاه هستیم تا ملک تصرف شده خودمون رو پس بگیریم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۰:۵۲

داداش نمیشه بگین طرحتون پیش کش همین جوریشم مردم توان خرید قولنامه رو ندارن چه برسه که سند باشه واقعا شوخیتون گرفته قیمت خونه های سند دار

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۱:۳۴

با سلام برای ملک هایی که قولنامه عادی شدن و هنوز مشاع هستن تکلیف چیست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۱:۱۲

خیلی جدی نگیرید ،،

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۱:۳۲

املاکی که سهم جزئی از وقف دارن اوقاف برای پذیرش ونوشتن سند اجاره تقریبا 60 درصد قیمت زمین میگیره واداره ثبت هم تا سند وقفی رونبری سند ثبتی ملک رو تو روال کار نمیزاره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۲:۱۳

برا مالیاته

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۲:۲۰

من دو دفعه درخواست سند دادم بهم ندادند میگند مالک اولیه زمین که ۹۰ سال پیش مرده رو از گور بکش بیرون با چهار تا شاهد بیار اینجا. بدترین ارگان هست و بدترین کارمندان رو داره این اداره ثبت.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۲:۴۹

وقتی میریم ثبت اسناد برای اقدام اونقدر ادم رو اذییت میکنن کاری میکنن پشیمون بشی.کاش یکی رسیدگی میکرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۳:۱۰

ایرانی جماعت برای هر قانونی یک راه حلی پیدا می کند اینجا ایران است پر است از نخبه های دور زن قانون

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۰۰:۱۰

با سلام ..یک فکری هم به ملک های سرقفلی بشه..من مالک ملک بهم نه اجاره نامه میده نه قولنامه ..تکلیف من و امثال من چی میشه ..

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۰۰:۳۵

سلام عرض ادب بنده درسال ۱۳۹۴ خانه پدری اقدام به گرفتن سند کردیم که بعد ۵سال زمین شهرسازی نامه زده که زمین ۱۴۰ متری متعلق به اراضی ملی میباشد شما نمی توانید سند مالکیت بکیرید با اینکه همه همسایگان غرب شرق شمالی وجنوبی توهمین کوچه سند گرفتن عرصه واعیان طبق ماده ۱۴۷ قانون زمین شهرسازی ثبت اسناد کشور حال باید دوباره چکار کنیم لطفا راهنمایی کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۰۱:۲۲

اگه یکی سند عادی داشته باشه و یک نفر بیاد زمین و خانه اش را تصرف یا همسایه پیش روی در زمین کنه. اگه سند عادی اعتبار نداشته باشه. چگونه حقش رو بگیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۰۷:۱۵

فرهنگ زمین خواری باعث شکست این طرح میشود مافیای ان هم معلوم است

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۱:۳۰

خداکنه فقط زیاد پول نگیرن به خدا مردم ندارن باهزینه خیلی کم به مردم سند بدن تا همه ملک رسمی داشته باشن واز شرزمین خواری وتصرف ملک فساد های دیگر مملکت رها بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۲:۲۶

همش دروغه من رفتم هزاربهانه آوردن گفتن نمیشه سند بگیرین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۳:۵۰

بله کار خوبی هست ولی کار رو برا کسی که مهریه رو به اجرا میزاره اولین کار توقیف منزل سند دار هست و اداره ثبت و اسناد همکاری خوبی با این کار رو داره ولی قوربون قولنامه برم که کارش خیلی درسته

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۲۷

قول نامه هم با کد رهگیری هم اجرای ثبت هم دادگاه راحت بنام زوجه میزنن پس از طی تشریفات

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۳:۵۴

بنظرمن از طرف مردم این طرح رسمی کردن اسنادقولنامه ای استقبال نخواهدداشت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۴:۰۵

کسی بره خونه قولنامه ای روسند ثبتی بگیره اشتباه کرده موقع خرید وفروش باید بره شهرداری جریمه بدون مجوز ساختن رو بده من این کارو کردم بیچاره شدم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۴:۳۲

قولنامه یعنی ملک بی پدر و مادر ،،،،،فقط سند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۴:۳۶

شهرداری بیچاره تون میکنه زمانی که میخوای سند بگیری شمارو شهرداری نمیفرستن ولی وقتی که میخوای بفروشی محزر شما رو میفرسته شهرداری شهرداری جریمه بدون مجوز ساختن رو از شما میگیره حسابی این بلا سره من اومد البته این قضیه برای خونه هست نه زمین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۳

هزینه گرفتن سند و عوارض شهرداری سرسام آوره چه کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۴

میخوای از صبح برم دنبال کار حقوق این برج رو کلا باید بدم بعدشم هیچ و پوچ دوباره از اول باید کار رو پیگیری کنم و پول بدم مگه بارگذاری مدارک چقدر طول میکشه که باید دوسال دیگه جواب بیاد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۵:۰۹

والا من اقدام کردم برای یک منزل ۶۰ متری آنقدر اذیت بی جا میکنن که هزار بار میگم غلط کردم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۵:۱۷

اینکه فقط از درایت و حمایت مسئولان تشکر کرده!!؟ این درایوها تا حالا کجا بوده!؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۶

سلام آقایان قول نامه را ثبت رسمی می کنند یعنی در یک دفتر یا سامانه ثبت ویک شماره ملی به اختصاص می دهند که این شماره مختص قول نامه شما وبنام شما است ودیگر ان نمی توانند بدون رضایت شما قول نامه دیگری برای آن ملک یا ساختمان یا زمین درست کرده وملک را خرید وفروش کنند. البته بابت این ثبت یک پول خوبی هم از شما می گیرند .پس سند نیست بلکه ثبت قول نامه است

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۶:۲۵

قرداد های سرقفلی چی میشه اکثرآ قولنامه عادیه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۸:۲۳

تکلیف خریداران سرقفلی مغازه چی میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۰

از طریق دارایی نسبت به ثبت اپن اقدام نمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۷:۳۱

با سلام حقوق پرسنل ثبت اسناد ده دوازده تمنه نه انتظار خوش رفتاری نه راحت سند دار شدن داشته باشید .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۸:۱۵

من زمین کشاورزی مزروعی گرفتم به صورت قولنامه ای مال ما را که جهاد دستور تقسیم زمین نمیده چی میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۰۰

جهاد قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی داره به زمینهای خرد شده که ده بیست سال اخیر اینجور شده به هیچ وجه سند دار نمیشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۱:۱۶

من حدوداً ۱۵ساله که یک قواره زمین بصورت قولنامه خریداری کردم وساختمان روساختم باکاربری مسکونی من تقصیم شده از کشاورز خریدم الان۲ سالی هستش اربابشون اومده میگه قیمت زمین هر چقدری که هستش ۳۰درصدش رو باید بدین یک قولنامه از ایشون بگیریم بعد ثبت سند میده آیا میشه کاریش کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۱:۲۷

حتما ثبت سند هزینه زیادی برای مردم متحمل شود اعم از مالیات عوارض شهرداری و غیره طرف شاید توانش را نداشته باشدشفاف سازی بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۱:۲۹

فقط هزینه ووقت کشی وبدو بدو اخرش هم باز از نوطرح جدید .شرکت برق هم همین کار را می کند‌هر چند سال یکبار می گوید هرکس برق می خواهد نام نویسی کند جیبشان را پر پول می کنند باز طرح قبل را باطل

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۰۶:۱۵

این هم یک قانون جدید دیگه مثل قانون افزایش سن بازنشستگی بر ضد مردم. باید نسبت به املاک گذشته یک فکر درست وحسابی کنن. و از معاملات جدید این کار را اجباری کنن. نه اینکه مردم رو به دردسر بندازن به خاطر درآمد بیشتر.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۰۹:۰۰

اینها همه دروغه بنده پانزده سال پیش، ده میلیون تومان هزینه کردم برای سندمنزل نود متری آخرش بعد کلی کاغذ بازی، شهرداری حکم تخریب داد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۰:۱۸

سلام باغی دارم درروستا انحصاروراثت شده کلیه وراث خریداری نموده ام و میخوام سند بگیرم آیا امکانش هست؟ اگرامکان داره باید کجا مراجعه کنم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۴:۱۰

شما نمی تونید عقلا و شرعا و عرفا قرارداد بین دو نفر را از اعتبار ساقط کنید این دقیقا برخلاف شرع هستش و در تعجبم علما چرا ساکت هستن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۴:۳۰

کی شروع میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۵:۵۲

تا چهار سال دیگه معلوم نیست کی زندست کی مرده ،ولی کلا خوبه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۶:۵۰

من در نزدیک شهرمان درروستا یک قطعه زمین مسکونی دارم قولنانه است دورتادورمان را ساختمان ساخته اندوالان ساکن هستند ووام ساخت مسکن روستایی هم می دهند اینهاهم شامل این بخشنامه هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۲۰:۰۰

سلام مغازهایی قولنامه ایی ۲۵ سال پیش خریدیم و صاحب ماک فوت کرده وراث سند نمیکنند چه کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۲۱:۵۳

دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی علیه وراث در دادگاه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۲۱:۳۴

معلومه دیگه برا مالیاته

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۲۱:۵۹

بنظر.من شهرداری‌ها پول.یامفت مگیرن اجازه ساخت میدن غیر اصولی بعدشم الکی گیر مدن که همسایه ها شک نکنند یک خانه تو مشهد اصولی ساخته نشده .دولت.بزارید.وام در اختیار ملت تا اصولی بسازند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۰۰:۱۱

بازم می خوان مردم را به این جا و اون جا بکشند و پولی ازشون بگیرند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۰۰:۲۳

سلام من خونه قولنامه ای دارم سند بمن میدن چه جوری اقدام کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۱۷:۲۴

سلام من ۱۲ سال پیش یه واحد خریدم مالک قرار بوده سه ماه بعد معامله سند رسمی بزنه که نزده چون ساختمان پایان کار نداره مالک دنبال پایان کار نمیره و فرار کرده آدرسی هم ازش نیست من چطوری باید سند رسمی بگیرم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۹:۵۸

سلام رئیس قوه قضائیه تشریف بیارید یک روز داره ثبت خاوران بخش قیامدشت بینیدچطوری مردم روسرکیسه میکنندو کارشناسی ملک روپول ثبت نام رامی گیرندومردم راپاس می دهند اداره منابع طبیعی اداره جهادومن خودم الان ۴۲تادرخواست دادم یک سال می گویند نمی شودملک مشاع راحدوحدوددارکرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۳:۲۸

با سلام بنده سند رسمی تک برگ داشتم متاسفانه بعد از مدت ۱۸ ماه بعد از خرید فروشنده قبلی به یکی از دوستانش مبایعه نامه صوری دادکه تاریخ آن ۱۰ روز قبل از مبایعه من زده شده بود که دادگاه سند بنده رو باطل کرده که بعد از طی چندین سال حالا موفق شده ام در دادگاه بدوی جعل مبایعه نامه رو بگیرم وتا قطعی شدن حکم فعلا منتظرم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۱۰:۲۶

سلام لطفا ی فکری هم ب حال واحدهای نیروی انتطامی کیانهمر کرج بکنید الان ۱۰ سال بیشتره هنوز سند به مالکین واگذار نشد لطفا دستور بدین انجام بشه ..باسپاس

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۲۰:۵۰

اگر رایگان سند صادر کنند خیلی از خونه های خالی شناخته میشن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۲۱:۱۹

سند دار شدن و سر و سامان گرفتن خوبه، مخصوصا قشر کم درآمد که توان خرید یه ملک سند دار رو ندارن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۲۲:۲۲

سی سال باداشتن سندثبتی الان شخصی بایک دست نوشته دردادگاه سندم راباطل کرد حرف ازکدام قانون میزنید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۰ ۰۳:۱۳

بزرگواران کسی که از املاکی شهر یک قطعه زمین قولنامه ای خریده که بصورت تفکیک نشده است باید چکار کند ما را هم راهنمایی کنید