• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402091812428
  • خبرنگار : 71295

مدیرعامل پارس جنوبی:

پیشرفت ۲۳ درصدی کاهش مشعل‌سوزی

پیشرفت ۲۳ درصدی کاهش مشعل‌سوزی

ایسنا/بوشهر مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پروژه کاهش مشعل‌سوزی در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت داشته و انتطار داریم با تکمیل این پروژه در پایان مرداد ۱۴۰۳ به کاهش ۸۵۰ میلیونی در سال نسبت به سال ۱۴۰۰برسیم.

احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در نشست مشترک با معاون حقوقی رئیس‌جمهور و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، به پروژه کاهش مشعل‌سوزی اشاره و بیان کرد: با دستورات مقام محترم ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت نفت، طبق مصوباتی که به مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شده در سه فاز شامل خرید و اجرا و مزایده گازهای مشعل ورود کرده‌ایم و امید داریم در سایه تلاش و کارجهادی پروژه کاهش مشعل‌سوزی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی به سرانجام برسد. 

وی در این باره تصریح کرد: خوشبختانه همسو با پروژه کاهش مشعل‌سوزی در حوزه خرید، اجرا و مزایده اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر حوزه خرید و اجرا همگام با هم پیشرفت‌های خوبی داشته است. 

باهوش ادامه داد: پروژه‌های کاهش مشعل سوزی یک ساله شامل خرید و اجرا می‌باشد که در حال حاضر به صورت تجمیعی ۲۳ درصد پیشرفت داشته و انتظار داریم تا پایان مرداد سال ۱۴۰۳ به سرانجام مطلوب برسد و با پایان یافتن این پروژه شاهد کاهش ۸۵۰ میلیون مترمکعبی و ۲۶۰ هزار تن دی اکسید گوگرد در سال نسبت به سال ۱۴۰۰را خواهد داشت. 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: ۶ قرارداد مزایده فروش گازهای مشعل منعقد شده و از مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است مدت اجرای آن دو سال و بهره‌برداری سه تا پنج سال خواهد بود که در پالایشگاه‌های اول تا دهم مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا خواهد شد. 

وی گفت: با پایان یافتن پروژه کاهش مشعل سوزی، سالیانه بیش ازهزار میلیون مترمکعب دیگر کاهش خواهد داشت. 

باهوش در ادامه بیان کرد: فرایند مزایده پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم در حال اجراست و پالایشگاه سیزدهم نیز در آستانه‌ی تکمیل و تحویل از شرکت ملی نفت به شرکت ملی گاز ایران است که ان‌شاءالله کارهای عملیاتی در خصوص کاهش مشعل‌سوزی در این پالایشگاه نیز انجام خواهد شد. 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به یکی دیگر از پروژه‌های مهم در این مجموعه اشاره نمود و گفت: پروژه افزایش بازیافت اتان در ۹ پالایشگاه ( ۱۸ فاز) یکی دیگر از پروژه‌های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی می‌باشد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، وی ادامه داد: مدت قرارداد این پروژه ۴۸ ماهه می‌باشد که در پایان این پروژه، راندمان بازیافت تولیداتان از ۶۶ درصد به ۷۸ درصد خواهد رسید و این پروژه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار سالیانه ارزش افزوده برای کشور به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha