• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402091812490
  • خبرنگار : 50214

تحول در آموزش رباتیک دانش‌آموزی توسط نخبگان جهانی در یزد

تحول در آموزش رباتیک دانش‌آموزی توسط نخبگان جهانی در یزد

ایسنا/یزد یکی از مجموعه‎های عضو شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یزد موفق به ارائه برنامه‌ای تحولی در حوزه آموزش ربایتک به دانش آموزان شد.

«سید علی محمد منصوری» رئیس هیات مدیر این مجموعه در حاشیه دهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان یزد در گفت‎وگو با ایسنا گفت: این موسسه که از شرکت‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری یزد است با هدف ایجاد تحول در حوزه آموزش رباتیک دانش‌آموزی شکل گرفت.

وی با بیان این که آموزش‎های این مجموعه در چهار مرحله استعدادیابی، یادگیری، مهندسی و حرفه‌ای برای دانش آموزان انجام می‌شود، گفت: ما به دانش آموزان کمک می‌کنیم تکنولوژی های جدید در حال توسعه را به کنترل خود درآورند و با کمک گرفتن از علم رباتیک و هوش مصنوعی دنیای بهتر برای خود انسان ها رقم بزند.

منصوری خاطرنشان کرد: «طرح استعدادیابی رباتیک»  توسط نخبگان جهانی رباتیک با سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت که موفق به کسب بیش از ۱۷ مقام بین المللی شده‎اند، اجرا و مراحل استعدادیابی به صورت تخصصی در سه رشته مهندسی نرم افزار و الکترونیک و مکانیک از سنین ۷ تا ۱۶ سال توسط انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فن‌آموزان بعد از استعدادیابی، مباحث فنی و علمی مورد نیاز برای پرورش علاقه و استعدادشان را یاد می‌گیرند و پس از آموزشهای فردی و تیمی، با کمک تیم‌های تشکیل شده در مرحله قبل شروع به ساخت ربات‌های نیمه حرفه‌ای می‌کنند و تجربه‌ی شرکت در مسابقات رباتیک همراه با تیم و رباتی که صفر تا ۱۰۰ آن با خودشان بوده است را بدست می‌آورند.

به گفته‌ی این نخبه رباتیک، سه تیم شامل ۱۰ نفر از فن‌آموزان این مجموعه، در دو مسابقه بین‌المللی که به صورت حرفه‎ای زیر نظر فدارسیون جهانی برگزار شد، موفق به کسب چهار عنوان شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فن آموزان در مرحله پایانی با توجه آموزش‌های علمی، فنی و تیمی به حوزه‌ی کارآفرینی مثل ایده پردازی، توسعه محصول و بازاریابی ورود کرده و آموزش می‎بینند.

 وی گفت: این موسسه که عضو شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، در کنار آموزش و استعدادیابی رباتیک، در زمینه‌ی فناوری مکاترونیک و هوش مصنوعی، طراحی و ساخت ربات‌ها و تولید اسباب بازی رباتیکی نیز فعالیت می‌کند.

منصوری  در خصوص ساخت اسباب‌بازی‌های رباتیکی گفت: دانش‎آموزان در قالب این برنامه با مباحث آموزشی مربوط به الکترونیک، مکانیک و برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی مکانیزم‌های مختلف در این حوزه آشنا می‎شوند.

تحول در آموزش رباتیک دانش‌آموزی توسط نخبگان جهانی در یزد

تحول در آموزش رباتیک دانش‌آموزی توسط نخبگان جهانی در یزد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha