• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402091812679
  • خبرنگار : 50562

ارسال چهار نمایش از خوزستان به جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران

ارسال چهار نمایش از خوزستان به جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران

ایسنا/خوزستان چهار نمایش از خوزستان متقاضی حضور در دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران هستند.

در بخش صحنه‌ای نمایش «جامانده» به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی از ماهشهر و در بخش خیابانی نمایش‌های «ایستاده در خاک»، «پرنده» و «وزش» هر سه نمایش نوشته و کار آرش رضایی از بندر امام خمینی (ره) به دبیرخانه این جشنواره رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ بررسی هیات انتخاب از طریق بازبینی آثار براساس فیلم نمایش‌ها انجام می‌پذیرد.

این جشنواره با اهداف تقویت باورها و ارزش‌های دینی و مذهبی در دفاع از دین و میهن اسلامی، تکریم رشادت‌ها و مجاهدت‌های مرزداران غیور و غیرتمند، تبیین و بررسی نقش مرزداران در اقتدار ملی و اتحاد و همبستگی اقوام و مذاهب مختلف و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های مرزداران بیله‌سوار در شهریور ۱۳۲۰ به اجرا درمی‌آید.

مرزداران و عشق به اهل بیت علیهم السلام، سردار حاج قاسم سلیمانی و صیانت از مرزهای سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی، مرزدارن و فرهنگ عاشورایی، شهدا، دفاع و مقاومت، مرزداران فرهنگی و هنری و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های مرزداران، شهرهای مرزی و حماسه‌های ماندگار (انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، امنیت و سلامت)، تاریخ، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم و آیین‌های بومی و محلی شهرهای مرزی و عشایر و صیانت از مرزهای کشور محور و موضوعات این جشنواره هستند.

جشنواره منطقه‌ای تئاتر مرزداران با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیله‌سوار، شورای فرهنگ عمومی، فرمانداری بیله‌سوار، سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل و موسسه فرهنگی و هنری میعاد مغان در شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha