• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402091812759
  • خبرنگار : 50635

رئیس دانشگاه هرمزگان:

توسعه صنعتی هرمزگان بدون توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی دشوار است

توسعه صنعتی هرمزگان بدون توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی دشوار است

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه هرمزگان، با ذکر این نکته که هرمزگان دارای جامعه‌ای سنتی و چند فرهنگی است، گفت: توسعه صنعتی هرمزگان بدون توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی دشوار  و چالش برانگیز است.

مصطفی ظهیری‌نیا، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی، برنامه‌های توسعه متعددی تدوین شد که در اغلب این برنامه‌های توسعه، سرزمین اصلی به عنوان محور شناخته شده بود و جایگاهی برای دریا در آن‌ها در نظر گرفته نشده بود.

وی، با اشاره به غقلت‌های برنامه‌های توسعه‌ای کشور از ظرفیت‌های دریا، عنوان کرد: در حال حاضر سیاست‌های کلان نظام و دولت سیزدهم به سمت دریا و ظرفیت‌های آن گرایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه هرمزگان، با ذکر این نکته که به واسطه دلایل متعدد در حوزه برنامه‌ریزی برای بالفعل کردن ظرفیت‌های دریایی با چالش روبرو هستیم، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های دریا بسیار موثر عمل کند.

ظهیری‌نیا، حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی را پشتوانه تمام فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و ... دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر متاسفانه برای حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی استان هرمزگان برنامه نداریم که ورود جهاد دانشگاهی به حوزه‌های علوم انسانی و فرهنگی هرمزگان باعث ایجاد یک جریان و حرکتی نو در استان خواهد شد.

وی، با ذکر این نکته که استان هرمزگان دارای جامعه‌ای سنتی چند فرهنگ است، افزود: وقتی از بندرعباس به سمت شهرستان میناب و سیریک حرکت کنیم، شاهد تغییر فرهنگ روستاهای در مسیر خواهیم بود. در چنین جامعه چند فرهنگی سنتی اگر می‌خواهیم یک توسعه صنعتی همه‌جانبه را آغاز کنیم باید مبتنی بر انجام یکسری اقدامات علمی و پژوهشی در حوزه‌های اجتماعی و علوم انسانی باشد که جهاد دانشگاهی می‌تواند به این موضوع ورود کند.

رئیس دانشگاه هرمزگان، توسعه را بدون پشتوانه اجتماعی و محلی بسیار دشوار دانست و ادامه داد: بروز چالش‌های اجتماعی در برخی از پروژه‌های در حال اجرای استان هرمزگان و سایر نقاط کشور نشان دهنده همین امر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha